Jump to content
IGNORERAD

Vad får er att flytta till Thailand?


Snucke

Recommended Posts

Sverige det lyckliga landet  :14:  :14:  :14:      So  jag just sa, min syrra var här i julas och undrade om varför alla människor rusade som dårar fram i mörkret och snön. Många thaitjejer kommer eftersom de är smarta. De senaste tusen åren har det varit samma sak, normala människor har insett att män och kvinnor är olika med olika hjärnor och behov. Kvinnor behöver säkerhet, en man de kan lita på, inte en som använder pengarna till mekongwhisky och mia nois, som alltför många killar gör i Thailand. Svenska män kan utnyttja det till två av tres förnöjelse. Så har det alltid varit.

 

Jag har ingen översikt över thaitjejer i Sverige, och tyvärr har få det av de som skulle kunna hjälpa dem till ett bättre liv. Min fru är mycket aktiv i thaitemplet här i närheten  Och har gjort deras webbsite, http://www.watsanghabaramee.se/Swedish/se_startsida.html (ps - hon söker jobb som webbdesigner) , så abboten besöker ofta vårt hem, men också han har ingen som helst översikt över alla thaitjejer som kommer till Sverige men inte kommer till templet - en gammal bondgård ursprungligen på skånska landsbygden - och han är bekymrad. Det är väl helt enkelt så att massvis av sextokiga lågutbildade svenska killar har tagit hit thaitjejer av en enda orskak. De andra syns inte lika väl, när min fru var på party i julas bland alla thailändare på universitetet här var det väl  20-30 stycken.  

 

Själv rekommenderar jag internet som jaktplats för thaitjejer - eftersom det fungerade för mej, man såg vilka som kunde bäst engelska från början och träffade sen flera av de mest intressanta när man kom ner.  Men man kan bli lurad där också som överallt. Med 80 miljoner thailändare är det ju lite att välja bland.

Ursäkta men jag vet inte vad du vill komma. Mycket svammel! Vore bättre att träffa dig i verkliga livet. Då förstår jag dig nog lite bättre Vem du är bitter på är svårt att förstå!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 211
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Snucke

    26

  • Kollba

    14

  • kawasaki

    13

  • Alarik

    12

Mest aktiva i denna tråd

Vart bor ni då? jag brukar hålla till runt Srisaket om jag är i byn. Annars far jag omkring där det är lämpligt!

 

Jag bor 50 km ifrån Sisaket, hör av dig om du är i närheten.

70 km nordost Surin.

Ändrades av Jan L
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Läs inlägg 20...ta det mesta med en klackspark! Det kan du göra med hela mitt inlägg,så blir livet lite roligare och trevligare!

 

Have a nice Måndag.

Ja men skriv bara inlägg 20 om det är det som gäller. Du råkade ju ha 20 inlägg! men jag tror dom flesta håller med dig i inlägg 20 så det är nog inga problem. Det var några av dom andra som jag inte var relevanta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor 50 km ifrån Sisaket, hör av dig om du är i närheten.

70 km nordost Surin.

hur hör jag av mig tel

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste

 

måste säga att de flesta av dina punkter var ganska ovidkommande eller korkade.  Dessa var väl inga bra svar på min fråga! tackar ändå för deina svar!

tycker du tex punkt 1 och 2 och viktiga för dig så är du väl ganska korkad i min mening!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker du tex punkt 1 och 2 och viktiga för dig så är du väl ganska korkad i min mening!

Tjena!

Klar jag måste vara korkad...det står jag för. Men kan du inte se att hela inlägget är skrivit med glimten i ögat???

Så välkommen i de korkades klubb. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

7 e  aret i Thailand for mig...Att bo och leva i sverige igen finns inte pa kartan.men vi gor alla vara val av olika skal.Inget ar fel eller ratt...Men jag tror att manga  som bor i sverige ,  garna skulle valja  Thailand om mojligheten fanns.Sociala och ekonomiska omstandigheter  satter stopp for manga som drommer om ett liv i Thailand..mvh  pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Klar jag måste vara korkad...det står jag för. Men kan du inte se att hela inlägget är skrivit med glimten i ögat???

Så välkommen i de korkades klubb. 

 

Ok då menar du inget med ditt långa inlägg, fine. va fan skrev du ett så långt inlägg bara på skoj då och dina åsikter vara bara på skoj! Upp till dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då menar du inget med ditt långa inlägg, fine. va fan skrev du ett så långt inlägg bara på skoj då och dina åsikter vara bara på skoj! Upp till dig

Tjena!

Tydligen har jag gett dig huvudbry.tänk på blodtrycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då menar du inget med ditt långa inlägg, fine. va fan skrev du ett så långt inlägg bara på skoj då och dina åsikter vara bara på skoj! Upp till dig

Jag vet att man kan leva ett roligt liv i thiland utan regler oc h normer det e skönt ibland men ganska jobbigt i längden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att man kan leva ett roligt liv i thiland utan regler oc h normer det e skönt ibland men ganska jobbigt i längden!

Tjena!

Citerar du dina egna inlägg nu? Har ordförandeposten i de korkades förening ledig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Tydligen har jag gett dig huvudbry.tänk på blodtrycket.

Du har inte gett mig nånting direkt men vi har väl en diskution. eller om du så vill bara meningslöst svammel. upp till dig . Jag skiter faktiskt i vilket

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen svammlar man som du gör eller snackar man!

Tjena!

Eller så gör man som du,kallar folk som skriver inlägg i din tråd för dumskalle,korkade. Lite lågt eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ganska tarvligt att som trådstartare racka ner på folk som svarar på den ställda frågan. I övrigt väldigt förvirrande när man citerar och svarar sig själv.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Eller så gör man som du,kallar folk som skriver inlägg i din tråd för dumskalle,korkade. Lite lågt eller hur?

ja så kan det va om jag tycker det, Håll dig gärna utanför min tråd.Det är nog trevligast!

 

Tack för ett ett ltet roligt tjat

Link to comment
Dela på andra sajter

ja så kan det va om jag tycker det, Håll dig gärna utanför min tråd.Det är nog trevligast!

 

Tack för ett ett ltet roligt tjat

Tjena!

Skriver i dom trådar jag vill.även din! MPR är väl ett öppet forum...hoppas jag.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Skriver i dom trådar jag vill.även din! MPR är väl ett öppet forum...hoppas jag.

kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hvad laver jeg dog her i dette, det vilde østen?

 

Så kigger jeg på konen og ud af vinduet, så

har jeg det straks bedre.

 

Men for satan,hvor kan man blive træt af landet, men det er glemt dagen efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fick ångest varje ggr jag skulle tillbaka till swe efter 3 mån i TH , det var ju BARA jobb och räkningar som gällde

 

JAG bestämde min for att flytta till TH for 20-25 år sedan när jag blir 61 , inte arbeta EN dag till

 

nu blev det så lyckligt att jag kunde flytta när jag var 58 (en vanlig sketen knegare på ett verkstadsgolv)

 

och jag längtar definitift INTE tillbaka till swe

 

allting har sina for / nackdelar

Ändrades av thaiola
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu bott i Thailand i 8 år, Är 75 år gift här min fru är 51 år, Har hus, bil och mc. Vi har internet.cafe med 20 datorer mest game nu. Ok jag bor 70mil nordost från Bangkok men kan ta semester ibland och köra sydöver. Hur mycket av detta skulle jag ha råd med i Sverige med 12000 kr i pension. Efter skillsmässa och delning blev det 250000 kr räckte här för att bygga hus. Bilen är nu betald även hus och internet.cafet.

Var i Sverige för två år sedan i två veckor längtade tillbaka till Thailand, Tyckte folk var tråkiga, mina barn  bara lite tid att träffa mig. Jag är också reumatiker klarar  inte vinter i Sverige är mycket bättre här. 

Samt att bli gammal i Sverige tror jag är sämre, här tar alla hand om varandra. Vågen med + och -, tycker att + överväger även om många krockar uppstår på grund av så stor kulturskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Klar jag måste vara korkad...det står jag för. Men kan du inte se att hela inlägget är skrivit med glimten i ögat???

Så välkommen i de korkades klubb. 

Thomas......DU FAR INTE GLOMMA IRONISKYLTEN.

 

9 ar i Thailand, med lite anpassningsformaga funkar det kanon, och vem har ratt i att den svenska modellen passar alla alltid, jag kan inte hitta ett enda exempel som, OBS, aven dar Svensk samhallsuppfattning ar overlagse, skulle vara sa viktig for mig att jag skulle flytta tillbaks, det enda skulle vara om, vilket gud forbjude, min svenska familj behovde mig, da skulle flyttlasset ga, forhoppningsvis tillsammans med min nya familj!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas......DU FAR INTE GLOMMA IRONISKYLTEN.

 

9 ar i Thailand, med lite anpassningsformaga funkar det kanon, och vem har ratt i att den svenska modellen passar alla alltid, jag kan inte hitta ett enda exempel som, OBS, aven dar Svensk samhallsuppfattning ar overlagse, skulle vara sa viktig for mig att jag skulle flytta tillbaks, det enda skulle vara om, vilket gud forbjude, min svenska familj behovde mig, da skulle flyttlasset ga, forhoppningsvis tillsammans med min nya familj!

Tjena!

Den har jag aldrig använt och tänker inte börja nu :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att varje morgon kunna gå ut och ta ett dopp i den 30° poolen

Att inte fundera på vad det är för väder det första man gör på morgonen.

Ingen snö skottning

Inget skrapa rutor å frysa häcken av sig innan bilen blir varm

Ingen bensin som kostar 15 kr/l

Att kunna äta en god måltid för 15 kr

Att vart man än kommer mötas av vänliga leende människor

Inga själv utnämnda trafikpoliser

Att ha en vacker fru som är 20 år yngre och lagar underbar mat utan gnäll eller krav på att du ska diska

Att kunna leva mycket gott och unna sig i princip det man vill men ändå ha pengar över varje månad

Att kunna gå ner på stranden och ta en skön promenad och svalka sig i ett 30° hav

Att kunna ta en resa till Ko Samui utan att behöva spara i flera år först

Att kunna spela golf året runt på fantastiska banor

 

Bara några ex, finns hur mycket som helst.

Förstår inte hur man INTE kan vilja leva i Thailand.

Thailand är easy living i ett nötskal

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...