Jump to content
IGNORERAD

Hur lång tid tar WEB UT ?


Tackzhin

Recommended Posts

Trebh,

 

Tack tack, det var Sundsvall som hanterade ärendet, så de där med kötiderna kan inte stämma så bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tackzhin

    13

  • trebh

    12

  • pigge01

    7

  • thaikonsult

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hejsan, 

Då var vårt beslut klart, gick snabbare än förväntat...

Web-Ansökan skickad: 2/2 

Beslut UT: 14/4

Vi väntar nu på att UT kortet ska komma till Manila (Biometri i Bangkok gjordes 25/3).

//J

Grattis till er ,

Otroligt att det kan skilja så mycket tid från det ena fallet till det andra ,hoppas någon tidning eller tv program tar upp det här eller varför inte lägga det i lottodragningen på lördags kvällen

 

Tetra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog ingen som vågar bråka med migrationsverket om detta med risk stt få avslag på ansökan och det är nog migrationsverket medvetna om

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
<br /> <br />Hej !<br />Och vad har du hört om det rådande läget. Först målades UT via webben som en stor fantastisk förbättring och högst 3 månader vänta (okt) Sedan ökade det till 5 månader i Januari (Mig Hemsida) och nu är vi uppe i 8 månader (tel-samtal MIG i går)<br />Har de plockat bort allt folk när det gäller "fruimporten" och satt in dem på asylen.? <br /> <br />(Såg att regeringen akut måste skjuta till en miljard riksdaler, 1000 miljoner kronor extra nu till MIG. )<br /><br />
<br /><br />Om ni har ett skäl till att hon måste komma före ett visst datum så ansök om förtur. Det är inte så restriktivt som de säger.
Link to comment
Dela på andra sajter

Durian har rätt. Sök förtur är nog bästa tipset. Vi sökte förtur via fax och 3 arbetsdagar senare var det klart. Nu hade vi en skaplig anledning denna gång, men vet genom andra - som Durian säger - att de köper ganska mycket betr. anledning till förtur.

Området dålig hälsa ( egens eller annans) är nog mest adekvat

 

 

 

...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej man undrar som sagt hur turordningen sköts...

Ansökan 23-11-2012

Intervju 10-12-2012

Fortfarande inget beslut.

Ringde MIG förra veckan fick reda på av någon telefonist som kollade våran ansökan, att vi  fortfarande inte har handläggare.

Han som svarade trodde att det skulle ta minst två veckor till eftersom ingen börjat med ansökan..

Alltså kommer det att ta längre än 5 månader.

Fick till svar att 5 månader är bara ett uppskattat tidsmål som inte alltid lyckas.

Suck vadå turordning

Önskar att man hade haft möjligheten att lämna det här skit landet och flytta ner istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

TTomas...vilken enhet har hand om eran ansökan? Vi har våran ansökan i Boden. Ringde dit idag. Vi har inte heller fått någon handläggare. Ansökan inlämnad i december. Kvinnan jag pratade med sa att visserligen står det på deras hemsida att det tar 5 månader för WEB ansökan men att det i praktiken tar 8 till 9 månader nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oklart var ansökan är.

När jag pratade med M.I.G och frågade om handläggare så verkar vi inte ha någon än, verkar som den ligger och dammar någonstans..

Tycker att allt verkar skötas väldigt godtyckligt och lite på måfå.

Får hoppas att besluten sköts bättre så det inte är lotteri där också.

När jag frågade om turordning så hävdade han att alla behandlas i tur och ordning.

När jag sa att jag vet att ansökningar som lämnats in efter vår blivit godkända, försvarade han sig med att en del ärenden kräver längre utredning..

Jag kontrade då med att om vårat ärende tar tid på grund av att det behöver utredas mer så måste vi ha en handläggare :)

När jag ändå var i gång så drog jag det här antagandet också....

Och påpekade att när vi lämnade in ansökan visste dom hur många ansökningar som var inlämnade och bedömde tiden till max tre månader.

Tiden har nu utökats till minst fem månader alltså måste det ha kommit in andra ärenden före vårat.

Fick bara undvikande svar och hummanden och fick rådet att ringa igen om ett par veckor om inget hänt.

8-9 månader...

Glöm det på måndag ringer jag M.I.G och hör hur det ligger till, är det så det ligger till ber jag att dom slänger ansökan så får det bli visum igen.

Kan lika gärna vänta med UT tills handläggningstiderna är på en rimligare nivå, vi tänker inte vänta fyra månader till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...