Jump to content
IGNORERAD

Försäkringkassan och 6 månaders regel


vebon1

Recommended Posts

Jo naturligtvis. Jag visste reglerna innan jag flyttade, men innebär det automatiskt att jag inte får kritisera dem på MPR eller på andra sätt ?

Gör du inte det lite väl enkelt för dig nu ?

Var står det att du inte får kritisera Sveriges lagar?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    117

  • andrejsdenruskige

    27

  • janne_h

    18

  • Stickan

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns mer än en person som är skriven på det sättet. I skatteverkets värld handlar det om en adress som dom kan kommunicera med dig skicka deklaration en gång om året o.s.v.

 

Visste jag icke. Tack för infon. Jag trodde jag var tvungen att ha en riktig adress.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nej.

Jag kan inte bara sätta mig på ett plan till Sverige och få full sjukvård utan vidare.

Herregud, det är ju det jag har sagt hela tiden. Om jag skall få sjukvård i Sverige, vilket jag kan få, så måste jag skriva in mig på en adress som jag inte har och sen vänta tills kvarnarna malt mig igenom systemet så att jag återigen kan få den sjukvård jag betalat skatt till under ett antal år.

Men om jag inte har någon adress i Sverige då (vilket jag inte har) ?

Och om jag är såpass illa däran att jag inte kan knata över till Skatteverket och skriva mig i Sverige ? Min fru har vare sig visum eller tillstånd att vara i Sverige så hon kan inte hjälpa mig och även om hon kunde så vet hon inget om kontakt med svenska myndigheter.

I dessa fall är jag alltså inte berättigad till den sjukvård jag betalat in skatt till i en massa år och det land jag fortfarande betalar skatt till vill inte veta av mig pga hårklyverier...

 

 

 

 

 

Du skriver en massa jag och mig men menade någon annan.....

 

Natti-Natt........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo naturligtvis. Jag visste reglerna innan jag flyttade, men innebär det automatiskt att jag inte får kritisera dem på MPR eller på andra sätt ?

Gör du inte det lite väl enkelt för dig nu ?

Enkelt Vilken återvändsgränd???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var står det att du inte får kritisera Sveriges lagar?

I inlägget jag citerade.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju enbart trams.

Så det de Heliga Politikerna har bestämt är ofelbart och får inte vare sig kritiseras eller ifrågasättas.

Är det så du menar ?

Mn Du måste väl Bo någanstans i Svedala ELLER?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och då var fredagens tjafs tråd igång  :ahh: 

 

Fan gubbar skaffa alcolås på tangentborden om ni inte har något vettigt att komma med :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

I inlägget jag citerade.

Var då?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du Thaimdborgarskap låter så ?????

Annars?

 

Nej, det är väl nästan omöjligt att få ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
I inlägget jag citerade.

 

General Svammelmann!!

Nu ljuger du!!

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Var då?

 

Men skärp dig.

 

Han är gammal och betalar skatt.

Det kan få vem som helst att läsa fel och sådant.

 

Du får ha lite medlidande och empati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var då?

Ok. Jag överdrev, men så fort jag skriver något om SINK och svensk sjukvård blir det ett jävla liv på hela gubbröran på MPR.

Det var det jag menade med att det inte går att kritisera på MPR.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

General Svammelmann!!

Nu ljuger du!!

Och du är sergeant schitsnack eller ?

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ha lite medlidande och empati.

Ja SINK skatt är inte att leka med. Ska nog tycka lite synd om honom i alla fall..

Sånt kan man väl vända sig till Amesty om... :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och då var fredagens tjafs tråd igång  :ahh:    Fan gubbar skaffa alcolås på tangentborden om ni inte har något vettigt att komma med :police:
Hur skoj blir det då?.. Mera svammel åt mprfolket//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver en massa jag och mig men menade någon annan.....

 

Natti-Natt........

Är du för dum att begripa att jag använder jag-form för att ange ett exmpel men att det mycket väl kan vara vem som helst ?

Du kan inte ha det helt lätt i världen...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag överdrev, men så fort jag skriver något om SINK och svensk sjukvård blir det ett jävla liv på hela gubbröran på MPR.

Det var det jag menade med att det inte går att kritisera på MPR.

Så fort?

Du får nog ändra dit nick till SINK så vet alla vem det är som skriver :y15:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt Vilken återvändsgränd???

Den till höger. Jag har aldrig lyckats komma över muren där gatan tar slut..

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort?

Du får nog ändra dit nick till SINK så vet alla vem det är som skriver :y15:

Oroa dig inte.

Det vet de ändå...

Om inte annat så kan du ju läsa alla konstiga kommentarer och påhopp jag får. Du är ju åtminstone saklig.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nej, Jag uppfattar det inte som att folk driver med mig.

Jag uppfattar det som att folk här skriver sin mening om vad de tycker.

Hej.

Kan inte hjälpa dig att tänka.

Läser gärna om vad som kommer ut från din framtida odling och hur det går med din snusproduktion men tillsvidare hamnar du i kylskåpet för mig tyvärr.

Tycker du har fått tydliga svar på din fråga men ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Är du för dum att begripa att jag använder jag-form för att ange ett exmpel men att det mycket väl kan vara vem som helst ?

Du kan inte ha det helt lätt i världen...

 

Knappast jag som är dum....

Nu ska vi ut och festa!!

Har jag otur så får jag hjälp av det svenska samhället som du är med och sponsrar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mn Du måste väl Bo någanstans i Svedala ELLER? ????

Nä, jag bor i Thailand... Eller Svailand ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Kan inte hjälpa dig att tänka.

Läser gärna om vad som kommer ut från din framtida odling och hur det går med din snusproduktion men tillsvidare hamnar du i kylskåpet för mig tyvärr.

Tycker du har fått tydliga svar på din fråga men ..

Med vänlig hälsning,

Ok.

Du behöver naturligtvis inte delta i tjafstråden om du inte vill, men jag tänker fortsätta att leka med de stora pojkarna.

En del av dem är riktigt vettiga bara man kommer dem lite närmare inpå livet men en del är totalt hopplösa :-)

Visst har jag fått en del svar på en del frågor men andra frågor, som i Buddhatråden har jag enbart fått rena oförskämdheter från Forden och ändå påstår han att han är spik nykter medan både han och andra påstår att jag är full. Världen är upp och ned...

Du får gärna följa med mig i andra trådar, kan förresten nämna att jag satte andra satsen snus på bakning i förrgår och den här gången kör jag 60 istället för 50 grader men kanske en dag kortare istället. Nästa steg blir att försöka mala lokal tobak själv med mixer och mortel.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast jag som är dum....

Nu ska vi ut och festa!!

Har jag otur så får jag hjälp av det svenska samhället som du är med och sponsrar!!

 

Bara att beklaga.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egna regler ? Vad snackar du om ?

Alla som bor i Sverige och betalar skatt har rätt att utnyttja de saker som skatten finansierar. Men jag bor inte i Sverige fast jag betalar skatt och då skall jag vara utestängd om jag inte vill genomlida en massa pappersexercis. Tycker du att det är solidariskt ?

Jag utnyttjar vare sig sjukvård, hemtjänst, socialbidrag, tandvårdsförsäkring, vårdcentral och vad fan du vill. Är DET solidariskt ?

 

Jag utnyttjar heller inte dom tjänsterna eftersom jag är frisk och stark. Varför skall jag då betala skatt för det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...