Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar i rånarliga gripna i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Ett gäng med tonåringar har arresterats i Bangkok, misstänkta för att ha rånat över 60 personer under de tre senaste månaderna; inklusive elever från Chulalongkorn University.

"Under förhör så erkände de att de stulit motorcyklar och rånat personer sedan december. De begick runt 50 brott enbart i Yannawaområdet," sade Wanlop Pratummueang - ledare för Storstadspolisen division 6. En av de misstänkta har en gravid flickvän, så de beslutade att inte sikta in sig på kvinnor. De misstänkta är 16-18 år gamla och körde stulna motorcyklar när de greps.

Kunchart Utaiwichakul - elev på Chulalongkorn University - har pekat ut de misstänkta som personerna som attackerade honom vid en busshållplats utanför universitetet efter att han vägrat att lämna över sin mobiltelefon. "Dom misshandlade mig tills jag kollapsade. Sen så flydde de. Jag låg där tills en lärare gick förbi och förde mig till sjukhus," sade han.

Polisen har nu börjat söka efter ytterligare gängmedlemmar eftersom man tror att de måste ha varit fler än de sju som man nu gripit.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Teen-gangsters-nabbed-30201877.html

bd8164caa1fa99f1d7d25c3eec3a7b6c.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...