Jump to content
IGNORERAD

Visum för thailändare till Australien


Surin P3

Recommended Posts

Undrar om det finns någon som har erfarenheter av studier för thailändare i Australien eller annat engelsktalande land?

 

Funderar på att låta dottern åka på sommarkurs för att lära sig lite bättre engelska.

 

Vad ska man tänka på?

Visum?

Boende?

Mat?

Skola?

 

Nån som vet lite mer om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du ska nog inte skicka med henne någon konstig mat när hon åker dit, dom är stenhårda i tullen där har jag sett på TV (Gränsbevakarna) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska nog inte skicka med henne någon konstig mat när hon åker dit, dom är stenhårda i tullen där har jag sett på TV (Gränsbevakarna) :)

 

Nä... Det ska man tydligen akta sig för. :)

 

Hon ska heller inte ungås med andra thailändare, har jag själv bestämt.

Blir som inte samma integrering och de riktiga träningspassen av engelskan blir färre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon endast thailändskt medborgarskap, eller dubbel?

-Skulle kunna tänka mig att det är enklare att resa dit på ett svenskt pass?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Ja visum behövs. Hur gammal är hon?

Många av släktingarna här har gått universitetsstudier i Australien men jag gissar att din dotter är yngre?

Har sett reklam om program för studier i Australien som något typ av paket här i Bangkok. Är det det ni söker eller har ni tänkt er att fixa själva?

Med lite mer bakgrundsinfo kan jag höra lite här..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är 19 år. Talar bra engelska för att vara thai. Och har bara thailändskt medborgarskap.

 

Det jag skulle vilja att hön fick göra är att resa dit en månad i år gå nån slags intensivkurs i engelska.

Bara för att få en bra start på senare studier i engelska.

 

Hon pratade bättre engelska när vi var i Sverige, men det har Thailands utbildningssytem/-nivå satt lite stopp för. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Här skickat ett mejl till en svägerska i Sydney. Hon jobbar som lärare där sen ca 20 år. Hon har haft några yngre kusiner på kortare besök för studier. Kanske hon vet vilka kurser dom gått på.

Få se om jag får ngt vettigt svar inom vettig tid.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Här skickat ett mejl till en svägerska i Sydney. Hon jobbar som lärare där sen ca 20 år. Hon har haft några yngre kusiner på kortare besök för studier. Kanske hon vet vilka kurser dom gått på.

Få se om jag får ngt vettigt svar inom vettig tid.

Med vänlig hälsning,

 

Tack för detta...!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej Surin P3. Kom ett svar.

Med vänlig hälsning,

Hello Xxx

Xxx studied at http://www.holmes.edu.au/english twice which she said it's quite alright. They have many locations in most main cities.

Students can start on any Mondays. Ask xxx (my 5th aunt youngest daughter) for more information and what is a cheaper way re school fees.

Cheers, Xxx

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Surin P3. Kom ett svar.

Med vänlig hälsning,

Hello Xxx

Xxx studied at http://www.holmes.edu.au/english twice which she said it's quite alright. They have many locations in most main cities.

Students can start on any Mondays. Ask xxx (my 5th aunt youngest daughter) for more information and what is a cheaper way re school fees.

Cheers, Xxx

 

Ska genast kollas upp... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...