Jump to content
IGNORERAD

Thaksin beodrar via Skype PTP att snabba på ändringen av amnestilagen


Khun Ken

Recommended Posts

Hej

 

1. Enligt mig är alla större medias experter överens om detta och då avser jag t.ex BBC, SVT, CNN, Al Jazeera, Bangkok Post, DW, m.m.

 

2. Skillnaden är väl ganska stor, tror du verkligen att dom fattiga har samma politiska mål som Kungligt närstående, PAD, kuppande generaler och landets elit.

 

3. Dom medverkar till att innevånarna får sjukvård, pension, risstöd, infrastruktur, m.m 

 

4. Unedrnäringen var ändå större förr och minskar tack vare demokratin.

 

5. Enligt uppgifter i Thailändsk media så är det så.

 

Mvh isan lover

 

Du måste vara den mest hjärntvättade av alla Thasins anhängare.. :whistle:

 

Försök kom med minsta spår av information som går att spåra och verifiera någon gång än bara att slänga ur dig en massa påståenden.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    15

  • Khun Ken

    13

  • Tallviking

    11

  • Surin P3

    6

Mest aktiva i denna tråd

andersbangkok
Hej

 

1. Enligt mig är alla större medias experter överens om detta och då avser jag t.ex BBC, SVT, CNN, Al Jazeera, Bangkok Post, DW, m.m.

"Enligt mig"??? Ja då är det väl sannolikt helt fel.

 

2. Skillnaden är väl ganska stor, tror du verkligen att dom fattiga har samma politiska mål som Kungligt närstående, PAD, kuppande generaler och landets elit.

Ja den stora skillnaden är att nuvarande regering har satt igång ett gigantiskt rån av landet. Tror du verkligen att Badluck och Charlem förstår världsmarknaden för ris bättre än världsmarknaden själva? Det är så utstuderat djävulskt, det gänget vid makten håller på med att det torde vara klart för varje sunt tänkande människa vad som pågår.

 

3. Dom medverkar till att innevånarna får sjukvård, pension, risstöd, infrastruktur, m.m 

 

4. Unedrnäringen var ändå större förr och minskar tack vare demokratin.

Kan du utveckla ditt tänk kring varför regeringen hellre stoppar in ris i förråden och låter det ruttna än att man fördelar ut det till de fattiga? Vad kan skälet till detta vara? Varför betalar man gigantiska summor till de som har förråden när man skulle kunna distribuera en del till behövande.

Som tidigare nämnts; om du ser vad t.ex FN köper som basföda till fattiga så är ris en sådan föda. Vad kan du som inte FN´s organ för detta kan????

 

5. Enligt uppgifter i Thailändsk media så är det så.

Kan du ägna några minuter åt att hitta någon artikel i ärendet? Jag kan baske mig inte hitta det och därför skulle det vara intressant att se detta.

 

Mvh isan lover

Det där var ett klassiskt icke-svar från dig IL.

Kom med något som verifierar det du slänger ur dig.

Du har sannerligen inte lärt dig något om argumentation de senaste åren

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det där var ett klassiskt icke-svar från dig IL.

Kom med något som verifierar det du slänger ur dig.

Du har sannerligen inte lärt dig något om argumentation de senaste åren

Hej

 

Att dom som är undernärda i Thailand är det p.g.a brist på ris får du försöka lura i någon annan än mig, eftersom just ris och fisksås är den fattiges mat, naturligtvis är det saker som fisk, kött, vitaminer och mjölkprodukter dom behöver mer av.

 

Att du vet mer än BBC, SVT, CNN, Al Jazeera, Bangkok Post och DW,s experter på området tror jag inte alls på, men självklart får man tro vad man vill.

 

Att fattiga borde rösta på samma parti som Kungligt närstående, kuppande generaler, PAD och elit får du ju gärna tycka, men det är inte mycket som talar för att det kommer att bli verklighet, är man det minsta insatt i politik så begriper man ju att det vore både ologiskt, långsökt och dumt att göra det eftersom dessa grupper lever helt olika liv, har olika ekonomiska förutsättningar och inte har gemensamma mål.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att dom som är undernärda i Thailand är det p.g.a brist på ris får du försöka lura i någon annan än mig, eftersom just ris och fisksås är den fattiges mat, naturligtvis är det saker som fisk, kött, vitaminer och mjölkprodukter dom behöver mer av.

 

Mvh Isan Lover

 

Kan du förklara då varför att ge dem mer ris inte kommer att hjälpa mot undernäringen?

 

Thailand har även ett ägg och kycklingöverskott, varför delar nu inte regeringen ut de överskottet bland de fattiga och undernärda tror du?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Kan du förklara då varför att ge dem mer ris inte kommer att hjälpa mot undernäringen?

 

Thailand har även ett ägg och kycklingöverskott, varför delar nu inte regeringen ut de överskottet bland de fattiga och undernärda tror du?

Hej

 

Just tillgången på ris tror jag inte är ett problem, men jag håller med dig om att soppkök eller matkassar till dom fattigaste vore bra, kanske något som ett politiskt parti kan ta upp.

 

Redan det faktum att skolbarnen sedan en del år får lagad mat och mjölk varje skoldag kommer nog att ge resultat på sikt.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

 Angående den järnvägs utbyggnaden som IL hävisar till., har den edan påbörjats.

 

Man arbetar för fullt på flera ställen på sträckan Koratt  Nord östra Isann.

 

Följer dagligen bygget när jag hämtar dottern vid stationen.Man har där gjort ett nytt stickspår på 400m,

Börjat lägga ut slipers för dubbel spår, detta på en sträcka på ca 20km som jag kan följa.

Pratat med folk som sett denna utbyggnad långt upp i landet,när man åkt tåg

 

Så man får nog ha ögonen öppna, vips så är verkligheten där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Just tillgången på ris tror jag inte är ett problem, men jag håller med dig om att soppkök eller matkassar till dom fattigaste vore bra, kanske något som ett politiskt parti kan ta upp.

 

Redan det faktum att skolbarnen sedan en del år får lagad mat och mjölk varje skoldag kommer nog att ge resultat på sikt.

 

Mvh isan lover

 

Varför gör inte PTP det? De har ju redan riset i lager, inköpt och betalat för och en bråkdel av detta enorma rislager som delas ut ibland de fattiga och undernärda skulle inte betyda något ekonomiskt för dem.

 

Men PTP skiter i de fattiga och undernärda!

 

Vet du varför? Jo för att de är inte en viktig grupp att ha stöd från, de är ofta från mionritetsfolk som inte får rösta, ofta statslösa och flyktingar från grannländerna. Skulle man nu hjälpa dessa riskerar man att reta upp sina väljare som många av dem profiterar på NGO´s och andra som hjälper de fattiga och undernärda.

 

Cynthia Maung är en dam som driver en läkarstation för Burmesiska flyktingar i Mae Tao-en nödvändighet i det enorma flyktinglägret som finns där. Problemet är att det sticker i ögonen på de "riktiga" thai som profiterar på lägret, varför ska burmesterna få bra vård av västerländska läkare när vi får hålla till godo med en pillertrillare utsänd av regeringen som vi dessutom får betala 30 baht för?

 

De ville helt enkelt att regeringen skulle stänga kliniken för Burmeser i Mae Tao eftersom de inte tyckte burmeserna var värda bättre vård än de själva...

 

Men flyktingar, bergsfolk, etniska minoriteter röstar inte i Thailand alltså kan man skita i dem.

 

Som tur var och med lite internationellt tryck på regeringen så blev det inte så.

 

Märkligt att du som vistats så mycket i Thailand inte märkt hur rasistiska Thailändarna är, särskilt mot sina grannfolk?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Varför gör inte PTP det? De har ju redan riset i lager, inköpt och betalat för och en bråkdel av detta enorma rislager som delas ut ibland de fattiga och undernärda skulle inte betyda något ekonomiskt för dem.

 

Men PTP skiter i de fattiga och undernärda!

 

Vet du varför? Jo för att de är inte en viktig grupp att ha stöd från, de är ofta från mionritetsfolk som inte får rösta, ofta statslösa och flyktingar från grannländerna. Skulle man nu hjälpa dessa riskerar man att reta upp sina väljare som många av dem profiterar på NGO´s och andra som hjälper de fattiga och undernärda.

 

Cynthia Maung är en dam som driver en läkarstation för Burmesiska flyktingar i Mae Tao-en nödvändighet i det enorma flyktinglägret som finns där. Problemet är att det sticker i ögonen på de "riktiga" thai som profiterar på lägret, varför ska burmesterna få bra vård av västerländska läkare när vi får hålla till godo med en pillertrillare utsänd av regeringen som vi dessutom får betala 30 baht för?

 

De ville helt enkelt att regeringen skulle stänga kliniken för Burmeser i Mae Tao eftersom de inte tyckte burmeserna var värda bättre vård än de själva...

 

Men flyktingar, bergsfolk, etniska minoriteter röstar inte i Thailand alltså kan man skita i dem.

 

Som tur var och med lite internationellt tryck på regeringen så blev det inte så.

 

Märkligt att du som vistats så mycket i Thailand inte märkt hur rasistiska Thailändarna är, särskilt mot sina grannfolk?

Hej

 

Att det bara handlar om rasism när det gäller hur Thailändarna ser på grannländernas befolknigar är jag inte helt säker på, men Thailändare har ju blivit matade med nationalism sedan dom föddes både via statlig TV och inte minst skolan och det tror jag påverkar en hel del.

 

Och när det gäller ekonomin så ser säkert dom flesta Thailändare det så att landets begränsade resurser i första hand ska användas till den egna befolkningen och jag vet inte om grannländerna vårdar Thailändare gratis heller, när man har det knapert själv kan det nog bli så här, och jag utesluter inte ens att många Thailändare tycker att just Burmeser förtjänar att få lida efter att ha bränt ned och plundrat Thailands huvudstäder vid upprepade tillfällen, och dessutom tagit Thailändarna till fånga och använt som slavar, detta borde enligt många Thailändare ge dålig karma och resultera i ett lidande, många hatar fortfarande Burma för gamla oförrätter, relationen mellan t.ex Thai och Lao längs den gränsen är väldigt avspänd så det finns nog flera förklaringar till det som ser ut som rasism, att Thailändare ogillar att muslimerna i söder dödar munkar och skolbarn är ju egentligen inte så svårt att förstå och naturligtvis drabbar detta alla muslimer i söder, men inte heller här är det väl egentligen rasism det handlar om.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att det bara handlar om rasism när det gäller hur Thailändarna ser på grannländernas befolknigar är jag inte helt säker på, men Thailändare har ju blivit matade med nationalism sedan dom föddes både via statlig TV och inte minst skolan och det tror jag påverkar en hel del.

 

Och när det gäller ekonomin så ser säkert dom flesta Thailändare det så att landets begränsade resurser i första hand ska användas till den egna befolkningen och jag vet inte om grannländerna vårdar Thailändare gratis heller, när man har det knapert själv kan det nog bli så här, och jag utesluter inte ens att många Thailändare tycker att just Burmeser förtjänar att få lida efter att ha bränt ned och plundrat Thailands huvudstäder vid upprepade tillfällen, och dessutom tagit Thailändarna till fånga och använt som slavar, detta borde enligt många Thailändare ge dålig karma och resultera i ett lidande, många hatar fortfarande Burma för gamla oförrätter, relationen mellan t.ex Thai och Lao längs den gränsen är väldigt avspänd så det finns nog flera förklaringar till det som ser ut som rasism, att Thailändare ogillar att muslimerna i söder dödar munkar och skolbarn är ju egentligen inte så svårt att förstå och naturligtvis drabbar detta alla muslimer i söder, men inte heller här är det väl egentligen rasism det handlar om.

 

Mvh isan lover 

 

 

Nu sattes ju den här kliniken upp för att vårda Burmeser då de inte har/hade rätt att nyttja Thailändska sjukhus. Thailand har inte skrivit under FN´s flykting konvention som bland annat stipulerar att man ska förse flyktingar med nödvändig sjukvård, Thailändska staten betalar inte en enda satang till klinken utan allt finansieras utifrån.

 

Men det är ju klart, lokala politiker har kanske talat om för sina thailändska väljare att de är de som finansierar kliniken ur egen ficka.

 

Thai och Burma har väl inte utkämpat några krig på snart 200 år? Thailand och Laos krigade däremot så sent som 1987 så din teori där verkar lite ihålig.

 

Är det några som hålls som slavar idag i Thailand så är det Burmeserna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Just tillgången på ris tror jag inte är ett problem, men jag håller med dig om att soppkök eller matkassar till dom fattigaste vore bra, kanske något som ett politiskt parti kan ta upp.

 

Redan det faktum att skolbarnen sedan en del år får lagad mat och mjölk varje skoldag kommer nog att ge resultat på sikt.

 

Mvh isan lover

 

Borde inte "de fattigas parti" vara intresserade av sådana aktiviteter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 Angående den järnvägs utbyggnaden som IL hävisar till., har den edan påbörjats.

 

Man arbetar för fullt på flera ställen på sträckan Koratt  Nord östra Isann.

 

Följer dagligen bygget när jag hämtar dottern vid stationen.Man har där gjort ett nytt stickspår på 400m,

Börjat lägga ut slipers för dubbel spår, detta på en sträcka på ca 20km som jag kan följa.

Pratat med folk som sett denna utbyggnad långt upp i landet,när man åkt tåg

 

Så man får nog ha ögonen öppna, vips så är verkligheten där. 

 

Den "verklighet" du beskriver är det projekt med dubbelspår på tre platser i Isaan som beslutades i början av 2010 av den "blodtörstige och isaanhatande" Abhisit och hans "gula och kungatrogna" regering :whistle:

 

http://www.isaan.com/forum/thai-isaan-and-korat-news/double-track-rail-projects-in-isaan-2012/?nowap;PHPSESSID=11d8c74ed091b737a2b051748ff1ad4d

 

De projekt som nuvarande "röda" regering funderar på och som IL hänvisade till om snabbtåg i Thailand där första linjen är antingen tänkt BKK-Korat eller BKK-Pattaya/Rayong är inte beslutade än och dras ut i långbänk och dom får inte till varken finansiering, prioriteringar eller beslut

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nu sattes ju den här kliniken upp för att vårda Burmeser då de inte har/hade rätt att nyttja Thailändska sjukhus. Thailand har inte skrivit under FN´s flykting konvention som bland annat stipulerar att man ska förse flyktingar med nödvändig sjukvård, Thailändska staten betalar inte en enda satang till klinken utan allt finansieras utifrån.

 

Men det är ju klart, lokala politiker har kanske talat om för sina thailändska väljare att de är de som finansierar kliniken ur egen ficka.

 

Thai och Burma har väl inte utkämpat några krig på snart 200 år? Thailand och Laos krigade däremot så sent som 1987 så din teori där verkar lite ihålig.

 

Är det några som hålls som slavar idag i Thailand så är det Burmeserna...

Hej

 

Ja det kanske låter konstigt efter så många år men jag har hört massor av Thailändare genom åren uttala sig om att Burmeserna är deras ärkefiender, så jag tror faktiskt att detta inte är helt förlåtet än även om det har gått 200 år

 

Men självklart borde Burmesiska flyktingar få vård och speciellt om andra betalar, kanske är dom rädda att fler ska ta sig över gränsen om gratis vård erbjuds?.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det kanske låter konstigt efter så många år men jag har hört massor av Thailändare genom åren uttala sig om att Burmeserna är deras ärkefiender, så jag tror faktiskt att detta inte är helt förlåtet än även om det har gått 200 år

 

Men självklart borde Burmesiska flyktingar få vård och speciellt om andra betalar, kanske är dom rädda att fler ska ta sig över gränsen om gratis vård erbjuds?.

 

Mvh Isan lover

 

Nej, de är avundsjuka på att Burmeserna erbjuds hyfsat bra vård sponsrat av utländska organisationer. Flyktinglägren kostar inte thailändarna någonting då de finansieras utifrån. Däremot förser lägren lokala "sweatshops" med billig arbetskraft som thailändarna tycker man kan behandla som skit, misshandla, råna och våldta för de är ju ändå bara Burmeser...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...