Jump to content
IGNORERAD

Thaksin beodrar via Skype PTP att snabba på ändringen av amnestilagen


Khun Ken

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    15

  • Khun Ken

    13

  • Tallviking

    11

  • Surin P3

    6

Mest aktiva i denna tråd

:ironi: mr T är nog kusin till Berlosconi," tro att är gud själv o ingen är större än mig".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Själv hoppas jag på en lösning av konflikten, jag tycker att den har skadat landet tillräckligt mycket redan, jag vill helst att politikerna lägger både Thaksin, flygplatsockupationerna, kuppen och annat som har hänt dom senaste 6 åren bakom sig och ser framåt, jag tycker att den här konflikten mellan röda och gula har pågått länge nog och att den blockerar att landet går tillbaka till ett normaltillstånd, det finns andra viktigare frågor än Thaksin, rött och gult för landets politiker att jobba med, t.ex skolan och korruptionen.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv hoppas jag på en lösning av konflikten, jag tycker att den har skadat landet tillräckligt mycket redan, jag vill helst att politikerna lägger både Thaksin, flygplatsockupationerna, kuppen och annat som har hänt dom senaste 6 åren bakom sig och ser framåt, jag tycker att den här konflikten mellan röda och gula har pågått länge nog och att den blockerar att landet går tillbaka till ett normaltillstånd, det finns andra viktigare frågor än Thaksin, rött och gult för landets politiker att jobba med, t.ex skolan och korruptionen.

 

Mvh isan Lover

 

Håller helt med.

 

Den bästa lösningen på problemet Thaksin, är att Thaksin kommer tillbaka till Thailand.

Och avtjänar sina straff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Håller helt med.

 

Den bästa lösningen på problemet Thaksin, är att Thaksin kommer tillbaka till Thailand.

Och avtjänar sina straff.

Hej

 

Själv är jag inte helt övertygad om detta, det är massor av folk i denna konflikt som har begått olika brott som också skulle spärras in i så fall, och det är inte mycket som talar för att så kommer att ske, och då är det tveksamt om man ska fortsätta jaga en enda av alla dessa brottslingar till varje pris, är det verkligen bäst för landet ?

 

Själv tycker jag att dom som organiserade dom olagliga ockupationerna och blockaderna av Parlamentet och flygplatserna borde straffas, det samma med kuppmakarna som har gett sig själva amnesti i den militära konstitutionen, dom skyldiga till militärens övervåld mot civila 2010, liksom dom röda som begick brott 2010, så det är många saker som ska utredas och många fler personer än Thaksin som ska straffas om rättvisa ska skipas, och själv har jag svårt att se detta hända i ett land som Thailand och då är det kanske bättre att lämna det här bakom sig och se framåt för landet och folkets bästa.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag inte helt övertygad om detta, det är massor av folk i denna konflikt som har begått olika brott som också skulle spärras in i så fall, och det är inte mycket som talar för att så kommer att ske, och då är det tveksamt om man ska fortsätta jaga en enda av alla dessa brottslingar till varje pris, är det verkligen bäst för landet ?

 

Själv tycker jag att dom som organiserade dom olagliga ockupationerna och blockaderna av Parlamentet och flygplatserna borde straffas, det samma med kuppmakarna som har gett sig själva amnesti i den militära konstitutionen, dom skyldiga till militärens övervåld mot civila 2010, liksom dom röda som begick brott 2010, så det är många saker som ska utredas och många fler personer än Thaksin som ska straffas om rättvisa ska skipas, och själv har jag svårt att se detta hända i ett land som Thailand och då är det kanske bättre att lämna det här bakom sig och se framåt för landet och folkets bästa.

 

Mvh isan lover 

 

Jag tycker också de som begått brott skall straffas.

 

Problemet är väl att Thaksin, som sitter i den sits han gör, utgör det absolut största problemet och i princip själv står för största anledningen till klyftan som finns mellan de olika lägren. Det kan ju ingen frånse. 

Nja, nästan ingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv är jag inte helt övertygad om detta, det är massor av folk i denna konflikt som har begått olika brott som också skulle spärras in i så fall, och det är inte mycket som talar för att så kommer att ske, och då är det tveksamt om man ska fortsätta jaga en enda av alla dessa brottslingar till varje pris, är det verkligen bäst för landet ?

 

Själv tycker jag att dom som organiserade dom olagliga ockupationerna och blockaderna av Parlamentet och flygplatserna borde straffas, det samma med kuppmakarna som har gett sig själva amnesti i den militära konstitutionen, dom skyldiga till militärens övervåld mot civila 2010, liksom dom röda som begick brott 2010, så det är många saker som ska utredas och många fler personer än Thaksin som ska straffas om rättvisa ska skipas, och själv har jag svårt att se detta hända i ett land som Thailand och då är det kanske bättre att lämna det här bakom sig och se framåt för landet och folkets bästa.

 

Mvh isan lover 

 

Och vad är den genomgående "röda tråden" som ligger bakom alla dessa saker du räknar upp ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är den genomgående "röda tråden" som ligger bakom alla dessa saker du räknar upp ? :whistle:

 

Nu är jag ingen expert som ni andra, men är inte den genomgående röda tråden att militären tagit makten så snart det hållits "allmäna" val, och valutgången inte blivit som militären ville?

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra saker han beordrar.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Skye-address-shows-Thaksin-orders-Pheu-Thai-follow-30201773.html

 

Tycker om frasen "When an amendment of these laws is being deliberated, MPs must ensure they attend House meetings. Whoever is responsible for a lack of quorum in Parliament will face an allowance cut,''

 

Där hör du lillasyster, gå och rösta inte shoppa. :53:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra saker han beordrar.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Skye-address-shows-Thaksin-orders-Pheu-Thai-follow-30201773.html

 

Tycker om frasen "When an amendment of these laws is being deliberated, MPs must ensure they attend House meetings. Whoever is responsible for a lack of quorum in Parliament will face an allowance cut,''

 

Där hör du lillasyster, gå och rösta inte shoppa. :53:

Vi vet alla vem som är "Cirkus Direktör" han måste ha det svettigt hålla ordning på alla Clowner. :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Yingluck nu är det dags att du erkänner dina vita lögner.

 

Yingluck’s House of White Lies

 

 

Yingluck Shinawatra Denies She's Thaksin's Puppet.

http://www.asiacalling.org/km/archives/2057-yingluck-shinawatra-denies-shes-thaksins-puppet

 

 

PM says Skype story baseless.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/333666/pm-says-skype-story-baseless/page-2/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ingen expert som ni andra, men är inte den genomgående röda tråden att militären tagit makten så snart det hållits "allmäna" val, och valutgången inte blivit som militären ville?

 

/GSt

 

Och den senaste kuppens anledning var ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och den senaste kuppens anledning var ? :whistle:

 

Du efterfrågade den röda tråden, inte vad orsaken till militärens inblandning var ;)

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du efterfrågade den röda tråden, inte vad orsaken till militärens inblandning var :wink:

 

/GSt

 

Jo. Orsaken till militärens ingrepp är just den "röda tråden" med betoning på "röd"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Orsaken till militärens ingrepp är just den "röda tråden" med betoning på "röd"

 

Du menar således att det thailändska folket inte är kapabla eller har rätt till att välja sin egen regering utan att militären har rätt att blanda sig i när det enligt dem blir fel regering?

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar således att det thailändska folket inte är kapabla eller har rätt till att välja sin egen regering utan att militären har rätt att blanda sig i när det enligt dem blir fel regering?

 

/GSt

 

Nej. Hur fick du fram den teorin ?

 

Jag sa bara att den thailändska militären av olika skäl valde att avsätta Thaksin och sedan återlämna makten till folket så snart som möjligt efter kuppen. Och eftersom de två efterföljande PM:arna var röda var det alltså inte ett egensyfte för militären att "ta makten" utan syftet var bara att avsätta den som missbrukade makten för egen personlig räkning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag tycker också de som begått brott skall straffas.

 

Problemet är väl att Thaksin, som sitter i den sits han gör, utgör det absolut största problemet och i princip själv står för största anledningen till klyftan som finns mellan de olika lägren. Det kan ju ingen frånse. 

Nja, nästan ingen.

Hej

 

Själv tror jag att denna konflikt kan pågå ytterligare 5-10 år eller t.o.m längre om man inte lägger detta bakom sig och ser framåt, jag tror inte att varken landet eller folket tjänar något på det, jag tror att klyftan och motsättningarna mellan rika - fattiga, stad - landsbygd, konservativa - reformivrare, militärdiktatur - demokratianhängare o.s.v är en mycket större fråga än personen Thaksin.

 

Jag hävdar bestämt att klyftorna i det Thailändska samhället hade funnits även utan Thaksin, möjligtvis kan man säga att han har synliggjort dom och använt dom för att vinna valen.

 

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Hur fick du fram den teorin ?

 

Jag sa bara att den thailändska militären av olika skäl valde att avsätta Thaksin och sedan återlämna makten till folket så snart som möjligt efter kuppen. Och eftersom de två efterföljande PM:arna var röda var det alltså inte ett egensyfte för militären att "ta makten" utan syftet var bara att avsätta den som missbrukade makten för egen personlig räkning

 

Jag menar att militären inte ska ha rätt att avsätta en vald regering även om det tycker att den har fel åsikter. Det ska folket i så fall sköta i nästa val. Hade inte militären lagt sig i, kanske Thaksin varit bortröstad och glömd för länge sedan, nu får han bara sympatier för att han blivit bortkuppad flera gånger :(

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att militären inte ska ha rätt att avsätta en vald regering även om det tycker att den har fel åsikter. Det ska folket i så fall sköta i nästa val. Hade inte militären lagt sig i, kanske Thaksin varit bortröstad och glömd för länge sedan, nu får han bara sympatier för att han blivit bortkuppad flera gånger :(

 

/GSt

 

Håller helt med. Men verkligheten var tyvärr en annan än den "ideella tanken" och det är inte mycket vi kan göra åt just nu

 

Problematikenb i botten kvarstår dock och är den absolut största anledningen till landets interna problem fortfarande..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar bestämt att klyftorna i det Thailändska samhället hade funnits även utan Thaksin, möjligtvis kan man säga att han har synliggjort dom och använt dom för att vinna valen.

 

Håller med.

Visst fanns det klyftor redan innan UDD och kuppen, men Thaksin har på ett genialiskt sätt utnyttjat dem och är idag själv vållande till en stor del av klyftan som han både gjort synligare och större.

 

Jag inbillar mig att Thaksin har som mål att antingen få komma tillbaka och om inte, skada Thailand, så mycket han bara kan.

Tror han är rätt grinig över att han inte fick fortsätta i Thailand, med det han gör nu, utomlands ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv tror jag att denna konflikt kan pågå ytterligare 5-10 år eller t.o.m längre om man inte lägger detta bakom sig och ser framåt, jag tror inte att varken landet eller folket tjänar något på det, jag tror att klyftan och motsättningarna mellan rika - fattiga, stad - landsbygd, konservativa - reformivrare, militärdiktatur - demokratianhängare o.s.v är en mycket större fråga än personen Thaksin.

 

Jag hävdar bestämt att klyftorna i det Thailändska samhället hade funnits även utan Thaksin, möjligtvis kan man säga att han har synliggjort dom och använt dom för att vinna valen.

 

Mvh Isan lover

1. Denna konflikt kommer att pågå så länge Thaksin vill att den skall pågå.

2. Klyftorna är avgrundsdjupa tack vare Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1. Denna konflikt kommer att pågå så länge Thaksin vill att den skall pågå.

2. Klyftorna är avgrundsdjupa tack vare Thaksin.

Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

10% äger 90% av landets tillgångar

 

Detta förhållande hittar du nog också i Sverige.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta förhållande hittar du nog också i Sverige.

 

 

Leif

 

 

Och i en rad andra länder med

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...