Jump to content
IGNORERAD

Thaksin beodrar via Skype PTP att snabba på ändringen av amnestilagen


Khun Ken

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai
Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

 

Jag minns inga exakta siffror(orkar inte googla) men i Filippinerna så är det bara någon procent som äger nästan allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    15

  • Khun Ken

    13

  • Tallviking

    11

  • Surin P3

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

Abhisit och Demokraterna ställer sig bakom en lagändring om Abhisit, Suthep och Thaksin inte får amnesti. Hur svårt kan det vara????

Om Thaksin säger OK räkna inte in mig, AV. och ST. i amnestin. Hur svårt kan det vara????

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

Omformulering av 2:

Hatet mellan grupperna har ökat, det har Thaksin sett till.

Länk till att klyftorna är störst i hela Världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag minns inga exakta siffror(orkar inte googla) men i Filippinerna så är det bara någon procent som äger nästan allt.

Hej

 

Ja det finns en del länder som har mycket stora klyftor i samhället och Filippinerna tillhör dom, precis som Thailand och t.ex Brasilien, men absolut inte dom skandinaviska länderna.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Omformulering av 2:

Hatet mellan grupperna har ökat, det har Thaksin sett till.

Länk till att klyftorna är störst i hela Världen?

Hej

 

En länk till att Thailand tillhör dom länder som har störst klyftor har redan funnits på forumet i en annan tråd för flera år sedan, men det går säkert att hitta dom även idag om man har intresse av det.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med.

 

Den bästa lösningen på problemet Thaksin, är att Thaksin kommer tillbaka till Thailand.

Och avtjänar sina straff.

Det är han fär feg för.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

En länk till att Thailand tillhör dom länder som har störst klyftor har redan funnits på forumet i en annan tråd för flera år sedan, men det går säkert att hitta dom även idag om man har intresse av det.

 

Mvh isan lover

Vilket är ett annat sätt att säga "jag kör med mina gamla floskler...de går ändå inte att kolla. Om någon frågar så hänvisar jag till något inlägg som gjordes flera år sedan. Då klarar jag mig med mina floskler för ingen hittar de gamla inläggen."

Du kör i alla fall på i gamla hjulspår IL :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Vilket är ett annat sätt att säga "jag kör med mina gamla floskler...de går ändå inte att kolla. Om någon frågar så hänvisar jag till något inlägg som gjordes flera år sedan. Då klarar jag mig med mina floskler för ingen hittar de gamla inläggen."

Du kör i alla fall på i gamla hjulspår IL :-)

Hej

 

Det kan man ju alltid säga när sanningen inte stämmer med ens egen åsikt och det är något som gulingarna gärna använder till försvar av klyftorna i samhället, men att förneka dom minskar tyvär inte landets orättvisa fördelning av landets tillgångar, enligt mig är det t.o.m märkligt hur man kan besöka länder som Filippinerna, Indonesien och Thailand utan att förstå att allt inte står rätt till, går man på att dessa länders elit utpekar befolkningen som terrorister och bråkmakare när dom protesterar mot klyftorna och l sina länders orättvisa fördelning är man nog imun mot fattigdom och statistik som bevisar t.ex att väldigt få äger väldigt mycket och att väldigt många i princip nästan inte äger någonting och har fullt upp med att få ihop till mat och kläder för dagen.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Denna konflikt kommer att pågå så länge Thaksin vill att den skall pågå.

2. Klyftorna är avgrundsdjupa tack vare Thaksin.

Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

IL du har tydligen ingen erfarenhet av hit det går till i andra länder där storhetsvansinnes personer styr och ställer?

Kuba, Venezuela, Nordkorea

Majoriteten av befolkningen i dessa länder är toppennöjda.

Dom fick det inte bra, men dom fick floskler och många är nöjda med det för deras hjärnor kräver inte mer.

Deras odödliga ledare fick långt mycket mer.

Diplom, medaljer och floskler är inte dyrt att leverera i utbyte mot makt och riktiga pengar.

Exprimentet är provat så många gånger tidigare och funkar faktiskt toppen.

Men för intellektuella finns ingen anledning att behöva se detta upprepas.

Däremot anser jag att dom gula kanske inte har varit så bra dom heller men folk glömmer bort att saker tar tid och måste ha sin process.

Även sverige var i djup orättvisa i nittonhundratalets början. Med en demokrati så ordnar sig sådana saker automatiskt över tiden men det tar tid och kräver tillväxt.

Utbildning, hälsa och klokskap som sossarna brukar säga.

Dom gula är trots sina defekter dom som ligger närmast i modellen.

På 100 år gick Sverige från fattigdom till en modern välfärdsstat, det tog tid men castro kastade 60 år i sjön och gick baklänges under samma tid.

Berlusconi, Hugo, taxen, castro, Kim dom är inte intresserade av allmänhetens bästa, det kanske inte du tycker dom gula var heller men förändringarna var på väg och Thailand gick i rätt riktning. Saker tar tid.

Om man vill riskera ett lands utveckling mot floskler, medaljer och diplom så varsågod, inte mitt land och varje folk får det styre dom förtjänar så inget att uppröra sig över.

Man kan notera att hur många gånger ett enkelt knep redan prövats i världen så finns det någonstans ett helt folk som är omedvetna om detta och redo att gå på det igen.

Nu kommer ju kineserna bromsa upp detta innan det går helt överstyr så vi får se. Skulle tro det hela ebbar ut, men tragiskt när man piskar delar av folket emot andra delar och skapar osämja även inom familjer, en castro special.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Att allt inte står rätt till i Thailand och att klyftorna mellan rika och fattiga är stora finns det mycket statistik som talar för t.ex det faktum att mellan 2001-2003 fanns det 13.4 miljoner undernärda människor i landet enligt FN:s livsmedels- och jordbruksorganisation (FAO.

 

I Bangkok Post kunde man läsa det här http://www.bangkokpost.com/blogs/index.php/2009/11/30/Thailand-s-shocking-inequity-statistics?blog=64

 

- The top 20% own 69% of the country's assets while the bottom 20% own only 1%.

- 42% of bank savings money comes from only 70,000 bank accounts holding more than 10 million baht. They make up only 0.09% of all bank accounts in the country. In other words, less than 1% of the people own nearly half of the country's savings.

- Among the farming families, nearly 20% of them are landless, or about 811,871 families, while 1-1.5 million farming families are tenants or struggling with insufficient land.

- 10% of land owners own more than 100 rai each, while the rest 90% own one rai or less.

- On income distribution, the top 20% enjoy more than 50% of the gross domestic product while the bottom 20% only 4%.

- The average income of the bottom 20% is the same as the poverty line at 1,443 baht per month.

- The gap between the richest and poorest family is 13 times, higher than all our neighbouring countries.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

1. Även denna konflikt går att lösa om parterna vill och jag tror inte att Thaksin ensam kan göra detta.

 

2. Klyftorna i Thailand tillhör dom största i världen och att 10% äger 90% av landets tillgångar säger väl det mesta, och att Thaksin skulle ha fördjupat dessa klyftor genom att ge alla i landet tillgång till sjukvård, möjlighet att låna pengar, infrastuktursatsningar utanför Bangkok, införa bylån och förbättra dom sämst ställdas situation tror jag inte alls på.

 

Mvh isan lover

 

 

 

Är det 10% som äger 90% av tillgångarna eller 20% som äger 69% av tillgångarna? Du sänder lite blandade budskap...

 

Hur mycket har klyftorna minskat efter 9-10 år med Thaksin som chef i Thailand? Vi såg ju nyligen att man har dubblerat antalet multimiljardärer i Thailand enligt Forbes på bara 1 år. Kan det vara så att klyftorna ökat?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar således att det thailändska folket inte är kapabla eller har rätt till att välja sin egen regering utan att militären har rätt att blanda sig i när det enligt dem blir fel regering?

 

/GSt

När militärkuppen skedde var Thaksin "Caretaker" (Avgående PM, Expeditionsministär) Han gick  till kungen med sin avskedsansökan, lyckades inte forma en ny Regering men vägrade släppa taget som Avgående PM (Caretaker)

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4876326.stm

 

http://www.nationmultimedia.com/2006/07/07/opinion/opinion_30008188.php

 

http://blog.sfgate.com/worldviews/2006/04/06/thailands-thaksin-resigns-and-relief-sets-in-for-now/

 

http://www.asiantribune.com/news/2006/04/06/thaksin-resigns

 

Bowing to weeks of mass protests against his rule and the disappointing results for his party at Sunday's snap election, Thailand's embattled caretaker prime minister Thaksin Shinawatra announced his resignation on Tuesday.

http://www.khonkaen.com/english/forum/forum_posts.asp?TID=1258&title=thaksin-resigns

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler som tröttnat på att styras ifrån Dubai

 

Gen Prayuth said the government should instead listen to the public and make decisions based on the constitution and the law.

"We should listen to people who live here in the country and leave the person who stays overseas alone," he said.

 

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/340157/govt-urged-to-ignore-thaksin

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin är det din "carma" som hinner ifatt dig? Du kanske skall görs som din bror, bli Munk och gå i kloster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin är det din "carma" som hinner ifatt dig? Du kanske skall görs som din bror, bli Munk och gå i kloster.

 

Är det inte bättre att han går i fängelset?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att han går i fängelset?

Jo mycket bättre. Men det är nog svårare att styra Thailand från ett Kloster/Tempel än från ett fängelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han äger ju partiet, och därmed stora delar av regeringen. Som ägare har man väl rätt bestämma över sina ägodelar, oavsett var man sitter eller befinner sig.

Inget konstigt i det.

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han äger ju partiet, och därmed stora delar av regeringen. Som ägare har man väl rätt bestämma över sina ägodelar, oavsett var man sitter eller befinner sig.

Inget konstigt i det.

 

 

 

Leif

Ja nu var det ju partiet han äger. Knappast inte hela Thailand. Måste föreligga något missförstånd här? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Han äger ju partiet, och därmed stora delar av regeringen. Som ägare har man väl rätt bestämma över sina ägodelar, oavsett var man sitter eller befinner sig.

Inget konstigt i det.

 

 

 

Leif

 

Precis så resonerar Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Är det 10% som äger 90% av tillgångarna eller 20% som äger 69% av tillgångarna? Du sänder lite blandade budskap...

 

Hur mycket har klyftorna minskat efter 9-10 år med Thaksin som chef i Thailand? Vi såg ju nyligen att man har dubblerat antalet multimiljardärer i Thailand enligt Forbes på bara 1 år. Kan det vara så att klyftorna ökat?

Hej

 

Det är som sagt svårt att hitta gammal information, men siffrorna där man uppgav att 10% ägde 90% av landets tillgångar publicerades för en del år sedan i Bangkok Post, och jag tror att det fanns en tråd om detta, kanske fler än mig som kommer ihåg dessa uppgifter?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter


Hej
 
Det är som sagt svårt att hitta gammal information, men siffrorna där man uppgav att 10% ägde 90% av landets tillgångar publicerades för en del år sedan i Bangkok Post, och jag tror att det fanns en tråd om detta, kanske fler än mig som kommer ihåg dessa uppgifter?
 
Mvh isan lover

 

Då har det blivit bra mycket sämre sedan 2009...

 

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/270964/income-inequality-in-Thailand

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Är det 10% som äger 90% av tillgångarna eller 20% som äger 69% av tillgångarna? Du sänder lite blandade budskap...

 

Hur mycket har klyftorna minskat efter 9-10 år med Thaksin som chef i Thailand? Vi såg ju nyligen att man har dubblerat antalet multimiljardärer i Thailand enligt Forbes på bara 1 år. Kan det vara så att klyftorna ökat?

Hej

 

Håller du med om att klyftorna i Thailand är stora eller ej?

 

Utgör den ojämna fördelningen några problem, t.ex leder till konflikter och spänningar i samhället?

 

Kan man misstänka att landet skulle utvecklas bättre och att spänningarna i landet skulle minska om man fördelade landets tillgångar lite mer rättvist?

 

Är det bra att ha stora klyftor i ett land?

 

Gynnas majoriteten i ett land av stora klyftor?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller du med om att klyftorna i Thailand är stora eller ej?

 

Utgör den ojämna fördelningen några problem, t.ex leder till konflikter och spänningar i samhället?

 

Kan man misstänka att landet skulle utvecklas bättre och att spänningarna i landet skulle minska om man fördelade landets tillgångar lite mer rättvist?

 

Är det bra att ha stora klyftor i ett land?

 

Gynnas majoriteten i ett land av stora klyftor?

 

Mvh isan lover

Är Thaksin en av orsakerna till att klyftorna fördjupats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Är Thaksin en av orsakerna till att klyftorna fördjupats?

Hej

 

Nej hans olika partier har fört en politik för att minskat landets klyftor t.ex genom att ge alla tillgång till sjukvård och det är därför dom vinner samtliga val.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej hans olika partier har fört en politik för att minskat landets klyftor t.ex genom att ge alla tillgång till sjukvård och det är därför dom vinner samtliga val.

 

Mvh isan lover

inte borgmästarvalet i Bangkok :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...