Jump to content
IGNORERAD

Tröttnat på Thailand?


Up2You

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • cimit

    6

  • Tack och Hej

    6

  • acdc

    6

  • Glenn Phuket

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Glenn Phuket
Soi sermsuk rakt över den stora tesco:)

För mig så e det Chalong, själv så håller jag till vid Laguna 2min väster ut med moppe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
För mig så e det Chalong, själv så håller jag till vid Laguna 2min väster ut med moppe...

 

2 minuter och 14 sekunder för att vara exakt.

Jag körde i 43 km i timma i snitt, hur snabb körde du? 

Om man kör för snabb eller för sakta så kanske hamnar man i fel lampaffär. :crazy:  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har bott i Chalong i 3 ar, ( granne med Fattys restaurant ) men numera boende i Khon Kaen, ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig så e det Chalong, själv så håller jag till vid Laguna 2min väster ut med moppe...

 

Ok där ser man, nä det är faktiskt Rawai gränsen går precis där... 83130 Rawai är min adress :)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattys är gott:)

 

jag har bott i Chalong i 3 ar, ( granne med Fattys restaurant ) men numera boende i Khon Kaen, ha det

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv börjat lessna litegrann på Thailand(Pattaya), thaiarna verkar ha lessnat lite på alla horder av turister och det är inte samma feeling som förr...sen så förändras det mesta med tiden så det är väl naturligt antar jag..

 

Sammtidigt så har jag svårt att komma på något bättre ställe att spendera vintern på,  kan inte komma på något ställe som har det som Pattaya med omnäjd har, om man räknar in prisbild, säkerhet och tillgänglighet.

Har ni några idéer ?

 

Sen så tycker jag att tricket är att vara singel - man har ju sett oändligt med exempel på folk som hookat upp med en tjej och sedan inte få någon frihet alls(ibland är det snubben som är den svartsjuke) och då blir det inte alls lika kul som innan...

 

Hade jag varit ihop med en tjej så hade jag garanterat åkt runt på en massa kortare resor - sitta i risbyn i en månad skulle vara helt uteslutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Soi sermsuk rakt över den stora tesco:)

 

 

 

 

 

Det är väl även så att rondellen(ha yeak Chalong) egentligen ligger i Rawai.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat tröttna på Thailand, fyra veckors semester bara där lockar inte längre.

Förra resan var 7 dar i Thailand, hade räckt med 3 dagar.

 

Är däremot inte trött på Asien, är ju inte bara Thailand som har varmt klimat, bra priser

vänlig befolkning och mycket att upptäcka. Nästa resa är tveksamt om det blir något

stopp i Thaialnd alls, beror på om tjejen följer med eller inte gör hon inte det så blir

det två veckor i Vietnam istället. Det skrivs mycket på olika resesidor att Vietnam är på

väg att bli det nya Thailand inom 5-10 år, det byggs förfullt där nu med hotell och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat tröttna på Thailand, fyra veckors semester bara där lockar inte längre.

Förra resan var 7 dar i Thailand, hade räckt med 3 dagar.

 

Är däremot inte trött på Asien, är ju inte bara Thailand som har varmt klimat, bra priser

vänlig befolkning och mycket att upptäcka. Nästa resa är tveksamt om det blir något

stopp i Thaialnd alls, beror på om tjejen följer med eller inte gör hon inte det så blir

det två veckor i Vietnam istället. Det skrivs mycket på olika resesidor att Vietnam är på

väg att bli det nya Thailand inom 5-10 år, det byggs förfullt där nu med hotell och liknande.

 

Tjusningen med att komma till Thailand är ju att inte särskilt mycket förändras så man vet vad man får och kan förvänta sig.

 

Jag bodde på ett hotel första gången 1993 i Pattaya och jag tog in på samma ställe förra resan och fan vilken nostalgitripp det var.

 

Inget hade förändrats.

 

Det enda som förändrats var att Lek i foajen hade blivit 20 år äldre me i övrigt var det samma stuk på allting.

 

Att åka till Pattaya är som att göra en tidsresa där inget har förändrats

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Har börjat tröttna på Thailand, fyra veckors semester bara där lockar inte längre. Förra resan var 7 dar i Thailand, hade räckt med 3 dagar. Är däremot inte trött på Asien, är ju inte bara Thailand som har varmt klimat, bra priser vänlig befolkning och mycket att upptäcka. Nästa resa är tveksamt om det blir något stopp i Thaialnd alls, beror på om tjejen följer med eller inte gör hon inte det så blir det två veckor i Vietnam istället. Det skrivs mycket på olika resesidor att Vietnam är på väg att bli det nya Thailand inom 5-10 år, det byggs förfullt där nu med hotell och liknande.
Har varit i Vietnam 3 gånger varav första gången 1993. Gör resan, det är ett vackert land. Men näst senaste resan 2006? då gumman och jag åkte från söder till norr genom hela landet så tyckte jag att det är mycket business nu i Vietnam. Mycket påstridigare än i Thailand och mycket småblåsningar, man har bokat och betalt en egen taxi på hotellet och så kommer det en delad Taxi. Smågriniga hotellägare framförallt i Saigon och Hanoi om man beställer utflykterna på andra ställen än hotellet mm. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En lösning kan vara att släkten får komma ner till någon turistort för att träffas där istället för tvärs om. Har flera polare som börjat med det upplägget. Verkar funka bra för dem.

precis så här tänker jag med ,,,vända på steken lite..ibland önskar man att man kan visa familjen liten större värld än i byn....

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att thaislafs e gott, lite havregryns gröt å fil me musli i mellanåt bara så.

Tycker att det är kul å träffa svenskar också.

Kör gärna Yamaha men undviker Mezzersmitter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjusningen med att komma till Thailand är ju att inte särskilt mycket förändras så man vet vad man får och kan förvänta sig.

 

Jag bodde på ett hotel första gången 1993 i Pattaya och jag tog in på samma ställe förra resan och fan vilken nostalgitripp det var.

 

Inget hade förändrats.

 

Det enda som förändrats var att Lek i foajen hade blivit 20 år äldre me i övrigt var det samma stuk på allting.

 

Att åka till Pattaya är som att göra en tidsresa där inget har förändrats

 

KAJ

Låter ju synnerligen egendomligt.

Vad jag vet så har Pattaya, liksom övriga Thailand, förändrats väldigt mycket bara på de senaste 5-10 åren och att Thailand idag skulle vara en nostalgitripp eftersom inget förändrats på 20 år får mig att tro att du aldrig varit i Thailand eller åtminstone att sista gången du var här faktiskt var 1993 .

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Om man säger att inget förändrats i Pattis de sista 20 åren är man galen.

Jag går ju vilse varje år p.g.a. alla nybyggnationer.

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Om man säger att inget förändrats i Pattis de sista 20 åren är man galen.

Jag går ju vilse varje år p.g.a. alla nybyggnationer.

Erkki

 

Jag söker bara upp ställen som jag vet inte har förändrats

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Jag söker bara upp ställen som jag vet inte har förändrats

 

KAJ

 

Hur vet du det? Med tanke på att du är så sällan där.

 

Förändringens vindar blåser ganska rejält i Pattis.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag söker bara upp ställen som jag vet inte har förändrats

 

7/11 i Naklua är sej lik eller hur?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja bara den lilla risbyn Udon har ju förändrats en hel del på 10 år......Till det bättre tycker jag :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag längtar är i Chiang mai lördag morgon och får träffa mina älsklingar alla tre pojkarna Nelson och Pepzi  Jack russel blir över lyckliga när dom möter mig på flygplatsen i CNX

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag söker bara upp ställen som jag vet inte har förändrats

 

KAJ

Om du vet att de inte har förändrats varför behöver du då söka ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl även så att rondellen(ha yeak Chalong) egentligen ligger i Rawai.......

 

Tjena! Bor ochså alltid i Chalong och trivs bäst där och i Rawai..Rondellen tillhör Chalong men grensen till Rawai går vid skolan har jag för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl även så att rondellen(ha yeak Chalong) egentligen ligger i Rawai.......

 

Nää det ligger i Chalong, om man ska vara riktigt petig så börjar rawai precis efter den stora skolan efter rondellen mot rawai..:)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...