Jump to content
IGNORERAD

Tröttnat på Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Ville bara höra om det var några fler här som börjat tröttna på Thailand och i så fall varför?planerar på att testa nåt annat?

Själv har jag inte tröttnat på Thailand indirekt utan det som jag tröttnat på är Phuket då jag varit där såpass mycket + alla ryssar.

Trivdes bra i Phuket förut men nu har allting ändrat sig till shopping galna turisters förmån och alla charmiga thai hak försvinner och byggs nya shopping affärer,ryska resebyrån m.m

Har i år hört från flera hålla att många ville boka om sina biljetter och komma hem tidigare för det är inte samma i Phuket längre...och alla dessa klagade på alla dessa jä..la ryssar som är överallt och tränger sig förbi köer,gapar och allmänt otrevliga...Kvällarna var tydligen helt dött då förmodligen alla ryssar satte sig på sina all inclusiv hotel och dagarna så packat med folk och givetvis bara ryssar.

Själv stör jag mig inte så mycket på det men har tröttnat på Phuket och ska för en gångs skull få tummen ur och utforska Thailand lite mer och resa runt som te.x Chaing mai,Udon,Ubon,Chaiyaphum,Hua hin,Pattaya,Ko chang,Ko Samui m.m  Sen har jag ochså hört gott om Filippinerna som jag ochså ev tänker testa..

Men i slut ändan så är Thailand alltid Thailand för mig no matter what :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • cimit

    6

  • Tack och Hej

    6

  • acdc

    6

  • Glenn Phuket

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack och Hej
Ville bara höra om det var några fler här som börjat tröttna på Thailand och i så fall varför?planerar på att testa nåt annat?

Själv har jag inte tröttnat på Thailand indirekt utan det som jag tröttnat på är Phuket då jag varit där såpass mycket + alla ryssar.

Trivdes bra i Phuket förut men nu har allting ändrat sig till shopping galna turisters förmån och alla charmiga thai hak försvinner och byggs nya shopping affärer,ryska resebyrån m.m

Har i år hört från flera hålla att många ville boka om sina biljetter och komma hem tidigare för det är inte samma i Phuket längre...och alla dessa klagade på alla dessa jä..la ryssar som är överallt och tränger sig förbi köer,gapar och allmänt otrevliga...Kvällarna var tydligen helt dött då förmodligen alla ryssar satte sig på sina all inclusiv hotel och dagarna så packat med folk och givetvis bara ryssar.

Själv stör jag mig inte så mycket på det men har tröttnat på Phuket och ska för en gångs skull få tummen ur och utforska Thailand lite mer och resa runt som te.x Chaing mai,Udon,Ubon,Chaiyaphum,Hua hin,Pattaya,Ko chang,Ko Samui m.m  Sen har jag ochså hört gott om Filippinerna som jag ochså ev tänker testa..

Men i slut ändan så är Thailand alltid Thailand för mig no matter what :crazy:

 

Själv har ja tröttnat på Phuket efter 8 timmar och Pattaya efter 4 timmar.

Håller mig borta från alla ställe där svenskar eller skandinaver vistas. Spyr när jag ser skyltar Mammas köttbullar och svenska pannkakor.

Även nu i CNX undviker jag svenskar som hörs på långa vägar, dräglande med snus och med öl flaskor i händerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå tröttnat och inte haft lust o åka men igår så kom faktiskt ett litet sug tillbaka,(tack börje222 och Glenmorangie) vi åker 30juni-28 juli.

 

För min del tror jag att det är flängandet som jag har tröttnat på, Bkk-Khon Kaen-Phuket-Bkk-Khon Kaen-Bkk har det blivit några resor +

att det alltid är något papper mm på någon jävla ambassad som skall fixas o donas med.

 

Jag skulle gärna åka direktcharter och lägga mig på ett schysst hotell o bara må gott men det blir det inget med när släkten måste besökas

som visserligen kan vara trevligt i några dagar.

 

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att sen man blev ringmärkt så minskade suget väsentligt oxå, det är ju fan som o bo i en

godisbutik när man är en sockerberoende diabetiker att klampa runt i Los som gift :whoco5: .

Trevlig kväll//Lp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha...Ja det har du helt rätt i Hamnoi :crazy:  därför jag håller mig till gott & blandat :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har ja tröttnat på Phuket efter 8 timmar och Pattaya efter 4 timmar.

Håller mig borta från alla ställe där svenskar eller skandinaver vistas. Spyr när jag ser skyltar Mammas köttbullar och svenska pannkakor.

Även nu i CNX undviker jag svenskar som hörs på långa vägar, dräglande med snus och med öl flaskor i händerna. 

Vad tror du om Tristan da Cunha kanske hade passat, inte så många snusande Svenskar där :crazy:

 

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har ja tröttnat på Phuket efter 8 timmar och Pattaya efter 4 timmar.

Håller mig borta från alla ställe där svenskar eller skandinaver vistas. Spyr när jag ser skyltar Mammas köttbullar och svenska pannkakor.

Även nu i CNX undviker jag svenskar som hörs på långa vägar, dräglande med snus och med öl flaskor i händerna. 

 

Tror du inte det blir bättre om du inte häckar på flygplatsen hela dagarna? Dom flesta snusdreglande Svenskar kommer väl den vägen?? :)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara höra om det var några fler här som börjat tröttna på Thailand och i så fall varför?planerar på att testa nåt annat?

Själv har jag inte tröttnat på Thailand indirekt utan det som jag tröttnat på är Phuket då jag varit där såpass mycket + alla ryssar.

Trivdes bra i Phuket förut men nu har allting ändrat sig till shopping galna turisters förmån och alla charmiga thai hak försvinner och byggs nya shopping affärer,ryska resebyrån m.m

Har i år hört från flera hålla att många ville boka om sina biljetter och komma hem tidigare för det är inte samma i Phuket längre...och alla dessa klagade på alla dessa jä..la ryssar som är överallt och tränger sig förbi köer,gapar och allmänt otrevliga...Kvällarna var tydligen helt dött då förmodligen alla ryssar satte sig på sina all inclusiv hotel och dagarna så packat med folk och givetvis bara ryssar.

Själv stör jag mig inte så mycket på det men har tröttnat på Phuket och ska för en gångs skull få tummen ur och utforska Thailand lite mer och resa runt som te.x Chaing mai,Udon,Ubon,Chaiyaphum,Hua hin,Pattaya,Ko chang,Ko Samui m.m  Sen har jag ochså hört gott om Filippinerna som jag ochså ev tänker testa..

Men i slut ändan så är Thailand alltid Thailand för mig no matter what :crazy:

 

Tycker att det låter som ett sundhetstecken att du upplever mera av landet. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Vad tror du om Tristan da Cunha kanske hade passat, inte så många snusande Svenskar där :crazy:

 

Ha det

Mycket vackert ställe och jag tror inte att någon charter kommer att gå ditt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå tröttnat och inte haft lust o åka men igår så kom faktiskt ett litet sug tillbaka,(tack börje222 och Glenmorangie) vi åker 30juni-28 juli.

 

För min del tror jag att det är flängandet som jag har tröttnat på, Bkk-Khon Kaen-Phuket-Bkk-Khon Kaen-Bkk har det blivit några resor +

att det alltid är något papper mm på någon jävla ambassad som skall fixas o donas med.

 

Jag skulle gärna åka direktcharter och lägga mig på ett schysst hotell o bara må gott men det blir det inget med när släkten måste besökas

som visserligen kan vara trevligt i några dagar.

 

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att sen man blev ringmärkt så minskade suget väsentligt oxå, det är ju fan som o bo i en

godisbutik när man är en sockerberoende diabetiker att klampa runt i Los som gift :whoco5: .

Trevlig kväll//Lp

Haha klockren.. Men du måste visa frun ett avsnitt från thai tv. Frun berätta att för att kunna behålla sin man så sa de i ett program att

frun måste ge mannen ett ut ur fängelset kort ibland så han förblir lycklig.. Svarade lite undvikande mmmmhh,jasså säger de det...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Tror du inte det blir bättre om du inte häckar på flygplatsen hela dagarna? Dom flesta snusdreglande Svenskar kommer väl den vägen?? :)

 

Bor inte lång borta från en thaiboxning skola i NongHoi ChiangMai. 

Night Bazaar på Chiang Klang Rd. eller i bar kvarteren. Du skulle bara se. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Befinner mig just nu i Tyskland 0 grader och håller på att frysa ihjäl längtar till Chiangmai

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara höra om det var några fler här som börjat tröttna på Thailand och i så fall varför?planerar på att testa nåt annat?

Själv har jag inte tröttnat på Thailand indirekt utan det som jag tröttnat på är Phuket då jag varit där såpass mycket + alla ryssar.

Trivdes bra i Phuket förut men nu har allting ändrat sig till shopping galna turisters förmån och alla charmiga thai hak försvinner och byggs nya shopping affärer,ryska resebyrån m.m

Har i år hört från flera hålla att många ville boka om sina biljetter och komma hem tidigare för det är inte samma i Phuket längre...och alla dessa klagade på alla dessa jä..la ryssar som är överallt och tränger sig förbi köer,gapar och allmänt otrevliga...Kvällarna var tydligen helt dött då förmodligen alla ryssar satte sig på sina all inclusiv hotel och dagarna så packat med folk och givetvis bara ryssar.

Själv stör jag mig inte så mycket på det men har tröttnat på Phuket och ska för en gångs skull få tummen ur och utforska Thailand lite mer och resa runt som te.x Chaing mai,Udon,Ubon,Chaiyaphum,Hua hin,Pattaya,Ko chang,Ko Samui m.m  Sen har jag ochså hört gott om Filippinerna som jag ochså ev tänker testa..

Men i slut ändan så är Thailand alltid Thailand för mig no matter what :crazy:

Jag tycker det är mer konstigt med de som alltid gör samma sak, alltid besöker samma platser. Att man tröttnar på olika saker i livet är ett sundhetstecken. Visst kan det vara så att ett besök hos släkt och vänner måste till men annars gäller att ombyte förnöjer :thumbsup:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som jag känner det, är att ett besök hos thai släkten är ett måste vid varje resa, när jag kanske hellre hade besökt några andra platser.

Det börjar kännas mer som ett tvång, än som en rolig händelse.

Jag tror även frugan är inne på samma linje, då hon sa: - kan vi inte flyga direkt till södra Thailand, och inte åka hem nästa gång - ?

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som jag känner det, är att ett besök hos thai släkten är ett måste vid varje resa, när jag kanske hellre hade besökt några andra platser.

Det börjar kännas mer som ett tvång, än som en rolig händelse.

Jag tror även frugan är inne på samma linje, då hon sa: - kan vi inte flyga direkt till södra Thailand, och inte åka hem nästa gång - ?

 

 

Mvh. borje222

 

Ojdå sa hon så? har hon börjat genomskåda spektaklet i byn el vad kan det röra sig om, mötet med dottern ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som jag känner det, är att ett besök hos thai släkten är ett måste vid varje resa, när jag kanske hellre hade besökt några andra platser.

Det börjar kännas mer som ett tvång, än som en rolig händelse.

Jag tror även frugan är inne på samma linje, då hon sa: - kan vi inte flyga direkt till södra Thailand, och inte åka hem nästa gång - ?

 

 

Mvh. borje222

En lösning kan vara att släkten får komma ner till någon turistort för att träffas där istället för tvärs om. Har flera polare som börjat med det upplägget. Verkar funka bra för dem.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten dos Thailand är alltid trevligt men hade blivit tokig om det hade varit enda alternativet.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

bor själv i södra phuket, där bor bara långstannare, och det fungerar bra... men ryssarna är otroligt otrevliga så vi får väl se... annars får man väl flytta till ranong där flickan kommer från:)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Själv började man turnen som alla andra. Med Phuket. Efter en del resor . Så ville man titta på något nytt. Då blev det Hua Hin. På den tiden ett paradis att lira golf och softa. Sedan blev det Jomtien när Tsunamin kom(skulle åke till Phuket veckan efter). Där trivdes man MYCKET bra. Utbudet har super. Nu delar man sin tid emellen jomtien och Maitan och Udonthani. Udonthani som jag uppskattar mer och mer.  Partylivet har minskat betydligt. Med all rätt

 

ps tröttnat har jag inte gjort. Tyvärr har man med alla resors rätt fått en inblick som inte alltid är av godo.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig helt less på Thailand,all nyfikenhet är som bortblåst och nu får det nog dröja bra länge tills nästa besök eller så lägger man ner det helt.

Finns en stor värd där ute och många andra länder att besöka där man är helt grön och kan se allt med nya ögon.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten dos Thailand är alltid trevligt men hade blivit tokig om det hade varit enda alternativet.

 

Har väl nästan vuxit upp på Filippinerna, och kan fortfarande prata tagalogen, sa dock för dryga tio år sedan, när jag skilde mig från flappeapan, aldrig mer Filippinerna, men jag är nog redo för ett nytt besök...Vi får se...

Även om jag rest en del i min ungdom, har jag dock ej besökt Sydamerika...Så vem vet, nu när man snart även kan kasta ut grabben!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå sa hon så? har hon börjat genomskåda spektaklet i byn el vad kan det röra sig om, mötet med dottern ?

 

Det sitter ett gäng övervuxna bröder i hundkojan uppe i Isaan, som kallt räknar med att suga ut den enda i syskonskaran som lyckats med livet.

Jag tror att poletten även ramlat ner för frugan...Som får jobba hårt här hemma för sina slantar.

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag har tröttnat på Thailand, men har slutat att åka upp till byn, då tiden står stilla där. Om vi nu tar oss 8-900 mil, kan väl dom bemöda sig att möta upp oss.. Men det vill inte tjejens mamma.. Så då får man lite egentid, med sol, bad och några öl... Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Phuket förstår jag att du ledsnat på, det gjorde vi för flera år sedan, när ryssarna var få där. Nu för tiden blir det Jomtien först, men även där börjar ryssarna bli för m ånga, Kanske får dra sig upp mot Udon T i fortsättningen, inte helt fel när vi gjorde en snabbvisit där för någon månad sedan

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

bor själv i södra phuket, där bor bara långstannare, och det fungerar bra... men ryssarna är otroligt otrevliga så vi får väl se... annars får man väl flytta till ranong där flickan kommer från:)

Bor du i Rawai

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...