Jump to content
IGNORERAD

Tröttnat på Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Thailand kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta oavsätt ryssar eller annat löst folk :crazy:  Nä,så jag kommer inte sluta åka dit men kommer i framtiden utforska grannländerna till Thailand och även sydamerika lockar väldigt mycket..men det får man försöka klämma in nångång i schemat,men Thailand är No.1...Nu väntar jag bara på att dom trötta kamelerna på V-75 ska springa in så man kunde bosätta sig åtminstonne 6 månader om året i Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • cimit

    6

  • Tack och Hej

    6

  • acdc

    6

  • Glenn Phuket

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varken snusar eller springer med öl flaskor på stan och har aldrig gjort. Men en del känner igen sig i alla fall eftersom du vet hur du gör.

 

Ok, stanna framför spegeln då och umgås med jämlikar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Ok, stanna framför spegeln då och umgås med jämlikar.

 

jag behöver stanna framför spegel och de jag umgås med dreglar inte med snus urinerar inte och gapar inte ass packade på stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
jag behöver stanna framför spegel och de jag umgås med dreglar inte med snus urinerar inte och gapar inte ass packade på stan.

Vad är det för halvfigurer du umgås med då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju Lobuz som anser sig lite förmer än oss andra vanliga dödliga.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
själv har jag thailandslängtan så det gör ont i både lever o hjärta  :crazy:

 

That´s my boy!

 

Instämmer. Suget finns där hela tiden.

 

Sedan får man väl åka till de platser man trivs på och se till att fylla tillvaron med sådant man uppskattar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
jag behöver stanna framför spegel och de jag umgås med dreglar inte med snus urinerar inte och gapar inte ass packade på stan.

 

Hur fan beter dom sig när dom tömmer blåsan om dom inte urinerar ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
och så går du o lättar på lädret så att damen ska få sig en plätt mark, du snackar med klyven tunga...

 

Har jag?

Du får nog utveckla detta lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Har jag?

Du får nog utveckla detta lite!

du har nog brännt ett antal hjärnceller med ditt pimplande så minnet ditt sviktar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
du har nog brännt ett antal hjärnceller med ditt pimplande så minnet ditt sviktar...

 

Du kommer med konstiga påståenden som du tydligen inte har ett enda fakta om och sedan påstår du att "du har nog bränt ett antal hjärnceller med ditt pimplande"...

 

Fakta:Jag dricker mycket sällan!

 

Fakta: jag har inte betalt en satang för någon mark!!

 

Markköpet kommer förhoppningsvis att ge oss ett hem som jag kan trivas i, just nu trivs jag inte ett skit då jag inte kan ha det jag vill omkring mej!!

 

Vad händer i ditt eget liv, om man bortser från dina fyndiga/smarta kommentarer här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag testat :crazy: och jag längtar tillbaka funkar inte riktigt i Tyskland med solstolen :nono:  åker hem den 22 Mars till Chiangmai Thailand.

 

Ha det

post-9795-0-01981500-1363201374_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag testat :crazy: och jag längtar tillbaka funkar inte riktigt i Tyskland med solstolen :nono:  åker hem den 22 Mars till Chiangmai Thailand.

 

Ha det

Det är ju fel slags solstol för tyska vårvinterförhållanden. Sen ska man inte vara barfota i den vita sanden. Man tar bara av sig flip-flopsen när man hoppar i vaken.

 

Och framför allt var är ölstopet?

Gör om gör rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man Sunni-muslim så kan det vara rätt land! Världens största islamiska nation! Skoj ohoj!

 

Visst är det ett muslimskt land men man kan ha riktigt kul uteliv i Jakarta. Efter 4 år i Bangkok och 1 år i Kuala Lumpur så jobbar jag numera i Indonesien. Jag upplever Indonesien som betydligt mer liberalt än Malaysia och det år stor skillnad på bemötandet av lokalbefolkningen. Service nivån liknar den thailändska och är en positiv överraskning från Malaysia där folk generellt sett är ganska oartiga och hänsynslösa.

 

Nattlivet i Jakarta påminner om Bangkok om än i mindre skala, det gäller bara att veta hur man hittar rätt stallen då det inte är lika synbart som i Bangkok.

 

Indonesiska tjejer är tveklöst vackrare än Thailändskor..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl ett väldans gnäll på ryssar.

Tycker dom är helt ok, män som kvinnor.

 

I grupp kan dom flesta vara jävligt dryga och aggresiva (ryssar och engelsmän är speciellt bra på det) oavsett nationalitet men som individer är vi oftast ganska ok.  

 

Har rest en hel del och den enda som någonsin dummat sig var en norrman som vägrade sitta vid samma bord som mig för att jag är svensk. Han fick sitta själv. :)

Ha ha ha! Kanske jag inte velat sitta vid samma bord som en norrman!?   :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

That´s my boy!

 

Instämmer. Suget finns där hela tiden.

 

Sedan får man väl åka till de platser man trivs på och se till att fylla tillvaron med sådant man uppskattar.

Instämmer med! & nu är det (som tur är) bara 24 dar kvar, till man sitter på Arlanda med en stor kall ÖL i näven,

tindrar med ögona (som barn på julafton). Och vet att efter ca: 15 timmar sitter man med en stor kall CHANG i näven!

Finns det några bättre dagar i livet??   :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det ett muslimskt land men man kan ha riktigt kul uteliv i Jakarta. Efter 4 år i Bangkok och 1 år i Kuala Lumpur så jobbar jag numera i Indonesien. Jag upplever Indonesien som betydligt mer liberalt än Malaysia och det år stor skillnad på bemötandet av lokalbefolkningen. Service nivån liknar den thailändska och är en positiv överraskning från Malaysia där folk generellt sett är ganska oartiga och hänsynslösa.

 

Nattlivet i Jakarta påminner om Bangkok om än i mindre skala, det gäller bara att veta hur man hittar rätt stallen då det inte är lika synbart som i Bangkok.

 

Indonesiska tjejer är tveklöst vackrare än Thailändskor..

 

Den tid jag jobbade i Indonesien var det förtyck som gällde, mitten på (80-talet). Censur, angiveri och en stenhård övervakning av innevånarna. Förmodligen har detta hemska förtryck satt sina spår, och de börjar nu kanske att se att friheten från diktaturen kommer att hålla. De indonesier som på den tiden vågade prata med utlänningar var väldigt trevliga men hela tiden oroliga att maktapparaten skulle slå till mot dom.

 

Till skillnad mot thailändarna så kan väl indonisierna glädjas åt att landet utveklas åt rätt håll de senare åren. Jag kan tänka mig att detta sätter spår även i ett muslimsktland.

 

Kan väl inte påstå att jag tyckte indonesiskerna vara vackrare än thailänskorna. Men visst fanns det fina tjejer där också. Förmodligen blir man väl vackrare när oken över axlarna släpper sitt järngrepp och de blir friare.

 

En av de vackraste naturupplevelser jag haft tycker jag var när jag åkte runt på centrala Java. Trakterna runt Bandung och Yogjakarta har gjort ett stort intryck på mig. Tänkte på de trakterna tidigare idag på jobbet.

 

En av de mäktigaste upplevelserna där var uppträdandet av Ramayana på Prambanan tempelruin. På den tiden hade de en gång per år detta spel under fyra kvällar. Ramayana i fyra delar. Får du möjlighet så åk och titta under dessa fyra kvällar om de fortfarande har föreställningarna. Ursprungligen var det fyra dygn som spelen varade. 

 

Lycka till i Indonesien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har absolut inte tröttnat på Thailand trots 12 år här. Det är enkelt att trivas bara man är på rätt plats med rätt människor.

Gillar man inte turister skall man självklart inte bo i Phuket och gillar man inte ryssar så väljer man nåt ställe där de inte vistas.

Samma gäller thaisläkten. Inte bosätter man sig i svärmors hus om man inte gillar släkten.

Men sen finns det saker som jag är riktigt trött på. T.ex. att thaierna skiter i miljön helt, man låter platspåsarna driva runt det ser

i mina ögon bedrövligt ut. Hur svårt kan det vara att lära thaierna att sätta skräpet i soptunnan.

Tror många gör misstaget att antingen bosätta sig med thaisläkten eller bosätta sig bland turister.

Jag tycker att lagom på sidan om hela cirkusen passar oss utmärkt. Då får man vara ifred och leva sitt eget liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har absolut inte tröttnat på Thailand trots 12 år här. Det är enkelt att trivas bara man är på rätt plats med rätt människor.

Gillar man inte turister skall man självklart inte bo i Phuket och gillar man inte ryssar så väljer man nåt ställe där de inte vistas.

Samma gäller thaisläkten. Inte bosätter man sig i svärmors hus om man inte gillar släkten.

Men sen finns det saker som jag är riktigt trött på. T.ex. att thaierna skiter i miljön helt, man låter platspåsarna driva runt det ser

i mina ögon bedrövligt ut. Hur svårt kan det vara att lära thaierna att sätta skräpet i soptunnan.

Tror många gör misstaget att antingen bosätta sig med thaisläkten eller bosätta sig bland turister.

Jag tycker att lagom på sidan om hela cirkusen passar oss utmärkt. Då får man vara ifred och leva sitt eget liv.

 

Thailand är hur gott som helst, det gäller bara att se till att få det som man vill ha det.

Trivs man inte under samma tak som svärmor, flytta då.

Har man tröttnat på ryssarna i Phuket, flytta då.

 

Gör man inte misstaget att köpa sitt bonde i Thailand är lösningen aldrig längre bort än närmaste taxi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är hur gott som helst, det gäller bara att se till att få det som man vill ha det.

Trivs man inte under samma tak som svärmor, flytta då.

Har man tröttnat på ryssarna i Phuket, flytta då.

 

Gör man inte misstaget att köpa sitt bonde i Thailand är lösningen aldrig längre bort än närmaste taxi..

Själv tröttnade jag på lantlivet hos svärmor och det faktum att knappt någon kan engelska.

Bygger nära Pattaya där tillgången till engelskttalande är god.

Komma ifrån lite är en 10baht buss bort eller taxi.

Huset lär bli en pensionsgaranti för gumman min.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Den tid jag jobbade i Indonesien var det förtyck som gällde, mitten på (80-talet). Censur, angiveri och en stenhård övervakning av innevånarna. Förmodligen har detta hemska förtryck satt sina spår, och de börjar nu kanske att se att friheten från diktaturen kommer att hålla. De indonesier som på den tiden vågade prata med utlänningar var väldigt trevliga men hela tiden oroliga att maktapparaten skulle slå till mot dom.

 

Till skillnad mot thailändarna så kan väl indonisierna glädjas åt att landet utveklas åt rätt håll de senare åren. Jag kan tänka mig att detta sätter spår även i ett muslimsktland.

 

Kan väl inte påstå att jag tyckte indonesiskerna vara vackrare än thailänskorna. Men visst fanns det fina tjejer där också. Förmodligen blir man väl vackrare när oken över axlarna släpper sitt järngrepp och de blir friare.

 

En av de vackraste naturupplevelser jag haft tycker jag var när jag åkte runt på centrala Java. Trakterna runt Bandung och Yogjakarta har gjort ett stort intryck på mig. Tänkte på de trakterna tidigare idag på jobbet.

 

En av de mäktigaste upplevelserna där var uppträdandet av Ramayana på Prambanan tempelruin. På den tiden hade de en gång per år detta spel under fyra kvällar. Ramayana i fyra delar. Får du möjlighet så åk och titta under dessa fyra kvällar om de fortfarande har föreställningarna. Ursprungligen var det fyra dygn som spelen varade. 

 

Lycka till i Indonesien.

Hej

 

Indonesien är ett fint land och jag gillar precis som du området Bandung, Yogjakarta och naturligtvis Bali, det är ju väldigt grönt, bergigt, vattenfall och aktiva vulkaner, fin natur, fantastiskt djurliv och en spännande kultur, tjejerna i Indonesien är väl som andra tjejer i världen, men kanske lite mer svårtillgängliga än på många andra platser p.g.a kultur och religion, men detta kanske håller på att ändra sig, maten måste man ju också nämna den är verkligen god, jag har många vänner i Indonesien t.ex fiskare, bönder, busschaufförer, gigolos, solstoluthyrare, en japan och flera australiensare och själv höll jag på att bli gift med en Balinesiska, men jag är ändå glad över att det blev Thailand igen, det är ju lättare med språket och det känns lite mer som hemma ändå på något sätt.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du i Rawai

 

Ha det

 tjen acdc har tydlingen inte sett du har skrivit.. :) japps bor i rawai:) självdå?

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor du i Rawai

 

Ha det

Har bott i Rawai i tre år tidigare men bor nu i Chiangmai sedan fyra år

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
 tjen acdc har tydlingen inte sett du har skrivit.. :) japps bor i rawai:) självdå?

Var i Rawai, frågas ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...