Jump to content
IGNORERAD

Tröttnat på Thailand?


Up2You

Recommended Posts

Jag har inte tvärtröttnat - men lite mer nyanserad har man nog blitt med åren, bla trött på den ökande skaran av ryssar runtom i Los, en annan sak jag stör mig på

är alla som jobbar med turism men inte kan få ihop en engelsk mening.

Bylivet har jag aldrig diggat, numera blir det max 48h i byn (senaste resan 22h), oftast stannar tanten i byn o jag reser runt ensam..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • cimit

    6

  • Tack och Hej

    6

  • acdc

    6

  • Glenn Phuket

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var väl ett väldans gnäll på ryssar.

Tycker dom är helt ok, män som kvinnor.

 

I grupp kan dom flesta vara jävligt dryga och aggresiva (ryssar och engelsmän är speciellt bra på det) oavsett nationalitet men som individer är vi oftast ganska ok.  

 

Har rest en hel del och den enda som någonsin dummat sig var en norrman som vägrade sitta vid samma bord som mig för att jag är svensk. Han fick sitta själv. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller mig till Lampang.

Frugan och jag har vårt hus och det bor bara vi i, det passar oss båda.

Släkten befinner sig i isaan.

Jag besöker dom inte varje resa, för det är jag för bekväm för.

Skulle det här skita sig nån dag så blir det åter Sydamerika för mig. Det är språk och kultur jag behärskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara höra om det var några fler här som börjat tröttna på Thailand och i så fall varför?planerar på att testa nåt annat?

 

 

 

Vidga vyerna åk till Vanuatu, världens bästa dykområde med alla vrak från WW II. Billigt, gästvänligt och hemtrevligt från första dagen!

http://vanuatu.travel/

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag tänker nog inte på om man är färdig med Thailand eller inte. För min egna del skulle jag kunnat semestra var fan som helst.. jag måste känna mig ledig och avslappnad.. vill jag (vi) inte göra ett skit en dag så gör vi inte det... jag hatar att planera.. vi ta dagen som den kommer. Försöker alltid att göra resan till byn så fort som möjligt så man har det avklarat direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både och, kände jag förra året att det var inte samma sak längre, inte lika intressant men i år var det ännu värre, mina tankar gick ungefär så här: Samma skit överallt, 7-eleven, nudelsoppa, juvelbutik, familymart, apotek, rotee, detta el-nät!, central, lotus, big-c, kläder, massage,reklamskyltar, mat, mat, mat mm, mm sen börjar det om igen osv.

 

För att inte prata om trafiken :y8: alla dessa idi*t-omkörningar för att komma fram fem sekunder fortare eller de som parkerar halva bilen ute på vägen och tvingar ut mopeder, bilar, trehjulingar ut i högfartsfilen, att se detta om och om igen blir på något vis ganska jobbigt (jag kör ganska mycket moped och bil när jag är där)

 

Däremot uppskattar jag värmen, havet, maten och en kall öl lika mycket som tidigare samt att det är så otroligt enkelt att ordna saker och ting i Thailand tack vare vänliga, hjälpsamma människor  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nog är det bara det faktum att en del vänner & flickvännen bor i eller kommer kommer från LOS som gör det till det obligatoriska semestermålet.

Thailand är i bästa fall okej, men andra länder är häftigare. Hade folket varit lika gästvänliga, genuina & ärliga som man först kan tro så skulle Thailand ligga mycket högre på gilla listan. Man får väl ta landet för vad det är helt enkelt.

Indonesien exempelvis med sin surfning, vulkaner, tusentals öar etc etc. Dessutom billigare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Befogat, enligt mig!
Väldigt befogat har knappt träffat en ryss som kan bete sig! Oroväckande att ett sånt stort land är så förbannade korkade
Link to comment
Dela på andra sajter

Indonesien exempelvis med sin surfning, vulkaner, tusentals öar etc etc. Dessutom billigare!

Är man Sunni-muslim så kan det vara rätt land! Världens största islamiska nation! Skoj ohoj!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Måste säga att Thailand är mitt favoritresemål nummer 1.

1992 var jag rätt trött Thailand efter bara 2 besök och gjorde en paus fram till 1998 med mycket resande i Indien, USA, Afrika och SydAmerika,men sen dess har det blivit Thailand minst en gång per år. Men det har ju lite andra orsaker nu :)

Dock har vi gjort massor med avstickare vid resor till Thailand som Burma, Laos, Vietnam, Kambodja, Filipinerna, Hong Kong, ÖTaiwan, Australien, Nya Zeeland, Borneo, Malaysia, Korea, Japan mm.

Plus att det blir oftast 1-2 europaresor per år för oss.

Trivs också jäkligt bra här i dom oturistiska delarna av Bangkok.

Kanske därför man inte tröttnat...

1,5 månader kvar på årets resa och sitter redan och kollar biljetter för en femveckors dec - januari nästa år. :)

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man Sunni-muslim så kan det vara rätt land! Världens största islamiska nation! Skoj ohoj!

Ja & faktiskt så överraskade Indonesierna mig positivt förutom vissa rövhål runt turistorterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har ja tröttnat på Phuket efter 8 timmar och Pattaya efter 4 timmar.

Håller mig borta från alla ställe där svenskar eller skandinaver vistas. Spyr när jag ser skyltar Mammas köttbullar och svenska pannkakor.

Även nu i CNX undviker jag svenskar som hörs på långa vägar, dräglande med snus och med öl flaskor i händerna. 

 

Tips, plocka ner spegeln i hallen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Tröttnar absolut inte på Thailand, men turistorterna tröttnade jag på för över 20 år sedan, själv trivs jag bättre och bättre för varje resa, och detta är till stor del tack vare familjen, släkten, grannarn, ja egentligen är nog hela Isaan delaktiga i att jag trivs så bra, jag gillar livsstilen, den stressfria tillvaron, den dagliga glädjen, naturliga livet, spontana ärligheten, myndigheters och polisers lättsamma inställning till sina jobb och detta i kombination med dom låga priserna är en oslagbar kombination, trivs man inte här trivs man nog ingenstans.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag älskar fortfarande Thailand och thailändarna men visst har man omvärderat en del. Var nog lite naiv till en början men när jag väl kommer över det så funkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

trivs man inte här trivs man nog ingenstans

 

Eller ställer man andra krav på livet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Hej

 

Tröttnar absolut inte på Thailand, men turistorterna tröttnade jag på för över 20 år sedan, själv trivs jag bättre och bättre för varje resa, och detta är till stor del tack vare familjen, släkten, grannarn, ja egentligen är nog hela Isaan delaktiga i att jag trivs så bra, jag gillar livsstilen, den stressfria tillvaron, den dagliga glädjen, naturliga livet, spontana ärligheten, myndigheters och polisers lättsamma inställning till sina jobb och detta i kombination med dom låga priserna är en oslagbar kombination, trivs man inte här trivs man nog ingenstans.

 

Mvh isan lover

Är man anhängare av salot sarh o maoist o bor i en khmer by som dessutom är röd så måste det ju vara paradiset

Link to comment
Dela på andra sajter

myndigheters och polisers lättsamma inställning till sina jobb

 

Själv är jag övertygad om att om myndigheter och poliser tog mera allvarligt på sina jobb så skulle det i första hand gynna dom fattigaste, dom som du säger dig vurma för.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man Sunni-muslim så kan det vara rätt land! Världens största islamiska nation! Skoj ohoj!

Nja, inte överallt, t.ex på Bali finns det bara en minoritet muslimer, destå mer Hinduister och..faktiskt rätt många kristna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man anhängare av salot sarh o maoist o bor i en khmer by som dessutom är röd så måste det ju vara paradiset

öööööööööööhhh ??? glödlampa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Eller ställer man andra krav på livet!

Hej

 

Själv har jag svårt att se något krav som Isaan inte kan uppfylla förutom närhet till havet då förstås.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

 

Har rest rätt mycket i mina dar, 80-85 länder har man besökt och mer vill jag (och frugan) resa i världen också. Men för min del så saknar jag Thailand jävligt mycket och vill åka ner mer än jag har möjlighet till just nu. Vi brukar mestadels vara i fruns by varvat med en eller flera utflykter och några dagar i Bankgok på slutet och det upplägget är perfekt för oss. Det finns många ställen jag vill fortfarande se och uppleva i Thailand så för min del finns det mer att se framemot. Dem stora turistställena är jag lite tudelad till har aldrig te.x varit i Pattaya området och det lockar inte heller. Däremot så gillar jag Hua Hin och vi bodde där i 4 månader år 2007. Även i Bangkok hyrde vi en lägenhet i ca 2 månader år 2006. Nu bor och jobbar vi i Sverige och längtar tillbaka.

 

Vi har planer på att besöka Japan i samband med en längre Thairesa men om den blir av 2014 eller 2015 får vi se. Sedan vill vi även åka till Sydafrika i framtiden. Bör väl tilläggas att vi har ett litet barn som vi vill ska lära känna mormor och morfar (och resten av thaisläkten) så därför ligger väl priot på Thailand just nu, men som sagt inget mig emot.

 

/H

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Tröttnar mera för varje gång, Thailand uppenbarar sej mera som det B/U-land det tyvärr i rasande fart måste degraderas till.

Utan Thai sambo så skulle det inte ens bli en mellanlandning här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Tips, plocka ner spegeln i hallen. 

Varken snusar eller springer med öl flaskor på stan och har aldrig gjort. Men en del känner igen sig i alla fall eftersom du vet hur du gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Tröttnar mera för varje gång, Thailand uppenbarar sej mera som det B/U-land det tyvärr i rasande fart måste degraderas till.

Utan Thai sambo så skulle det inte ens bli en mellanlandning här.

och så går du o lättar på lädret så att damen ska få sig en plätt mark, du snackar med klyven tunga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...