Jump to content
IGNORERAD

Tillbaka till Sverige


civona

Recommended Posts

fan va korta alla trådar blev när man blockerade Ole, om folk ger fan i å föda trollet så blir det ännu bättre :thumbsup:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    22

  • Soengsang

    16

  • Nemo

    13

  • ole

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34
Min frue har 5 søskende og vi bor i 5 huse/lejligheder.

 

Du sa; Bo aldrig under samme tak som familien i Thailand.

 

Var bor din fru??

 

Ute??

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Du sa; Bo aldrig under samme tak som familien i Thailand.

 

Var bor din fru??

 

Ute??

 

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå.

 

Sorter dem selv og sæt dem sammen som det passer dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett års AO, går ut i oktober, men  åker hem ändå och vilar upp mig från allt. Inte så troligt att jag återvänder.

 

Så du har varit i Thailand 3 år och enda anledningen att flytta dit var att du är tillsammans med en dam?

Nu när det inte går måste du flytta till Sverige igen alltså?

Finns det inget annat som är bra med Thailand som gör att du kan bo kvar?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde jag i början, men inte längre när hennes söner och hennes mor bara släpper skiten när på marken. Ser inte skillnad mellan rent och skitig

Det är väl ge och ta i olika seder och kulturer.

Hade likadant i början man öppnar ett fönster istället mot bakgården och slänger allt skräp så förjävligt ut.

Så jag köpte några papperskorgar och förklarade att det inte är bra med skräp för att det kommer ohyra har fungerat bra.

Sen att det kan se ut som ett skrotupplag ibland har jag ju förstått att det går ju att återvinna det mesta.

 

Jag får också ge inte bara ta utan jag följer med på danstävlingar och tempel mm. man får uppoffra sig ibland åt båda hållen.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

fan va korta alla trådar blev när man blockerade Ole, om folk ger fan i å föda trollet så blir det ännu bättre :thumbsup:

insåg det också,har redan satt han i min fantasi på en hög bergsplatå där han kan babbla på..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på att TS är seriös...

 

Nja, han verkar rätt allvarlig när det gäller städning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hushållstjänster och tjänster för skötsel av hemmet,

 

6.000 baht.  :14:

 

konkurrenskraftiga  priser i Sverige? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ge och ta i olika seder och kulturer.

Hade likadant i början man öppnar ett fönster istället mot bakgården och slänger allt skräp så förjävligt ut.

Så jag köpte några papperskorgar och förklarade att det inte är bra med skräp för att det kommer ohyra har fungerat bra.

Sen att det kan se ut som ett skrotupplag ibland har jag ju förstått att det går ju att återvinna det mesta.

 

Jag får också ge inte bara ta utan jag följer med på danstävlingar och tempel mm. man får uppoffra sig ibland åt båda hållen.

 

Mvh Pho

Papperskorgar finns det flera sticken, med lock, men detta hjälper inte. När jag städar upp tycker alla att det är jätte fint och snyggt. Men att dom skulle städa själva, nej. När jag påtalar detta, dom bara glor på mig och så går dom vidare. Likadant är det i hemmet. Kläder överallt på golvet, odiskade tallrikar och annat bråte. Jag har eget sovrum, men badrum är delad, tomma schampoflaskor, tvål förpackningar. Har försökt i 3 år att lära dom, nu ger jag upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har varit i Thailand 3 år och enda anledningen att flytta dit var att du är tillsammans med en dam?

Nu när det inte går måste du flytta till Sverige igen alltså?

Finns det inget annat som är bra med Thailand som gör att du kan bo kvar?

Ju det finns mycket som är bra i Thailand. Jag klagar inte på Thailand utan min fru och familj här. I början hyrde vi lägenhet, då var det mesta Ok. Men sen när vi flyttade till hennes tomt och byggde huset, då blev allt till ett helvete. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Papperskorgar finns det flera sticken, med lock, men detta hjälper inte. När jag städar upp tycker alla att det är jätte fint och snyggt. Men att dom skulle städa själva, nej. När jag påtalar detta, dom bara glor på mig och så går dom vidare. Likadant är det i hemmet. Kläder överallt på golvet, odiskade tallrikar och annat bråte. Jag har eget sovrum, men badrum är delad, tomma schampoflaskor, tvål förpackningar. Har försökt i 3 år att lära dom, nu ger jag upp.

 

Har du provat att ta bort locken (det kan vara ansträngande för en del att lyfta det) och se om det blir någon förändring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat att ta bort locken (det kan vara ansträngande för en del att lyfta det) och se om det blir någon förändring?

 Det var avsiktlig köp papperskorg med lock, för dom skylde att det var hundarna som drar ut skräp

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att anpassa mig att trampa på bajset när man går på toa, bara för att dom vill inte sitta på toastol utan skiter på golvet och spolar med slangen. Att få mat på talrik med gårdagens rester. Har försökt i 3 år att lära dom och accepterat visa saker, men nu har jag fått nog, lämnar huset och allt.  Orkar inte börja om på nytt här i Thailand

 

Om jag hade in-laws som bajsade på golvet så skulle jag framförallt rannsaka mig själv; vad är det för fel på mig som gör att jag hamnar i, och framförallt stannar i 3 år, i en sådan misär? Enligt din beskrivning låter du som en förvirrad Mowgli bland ett gäng vildhundar. 

 

I vilket fall, du gör helt rätt som flyttar ifrån Thailand, både du och dina in-laws kommer tjäna på det. Gör dock inte misstaget att tro att dina problem har med Thailand att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte varför många skribenter här hoppar på TS?

 

uppenbarligen har han hamnat i en "yellowtrash" familj som inte går att förändra med vanliga medel.

 

Om man läser vad TS skriver så har han ju försökt, det som återstår är väl att ge dom en stöt med boskapsfösaren och då väljer han att flytta hem.

 

Alla har kanske inte den oerhörda pondus som en del av er verkar besitta i umgänget med era thaifamiljer :mpr:

 


 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Atom. Det var just bajsandet på golvet och att han stått ut i 3 år som fick mig att ifrågasätta om TS verkligen är seriös.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte varför många skribenter här hoppar på TS?

 

uppenbarligen har han hamnat i en "yellowtrash" familj som inte går att förändra med vanliga medel.

 

Om man läser vad TS skriver så har han ju försökt, det som återstår är väl att ge dom en stöt med boskapsfösaren och då väljer han att flytta hem.

 

Alla har kanske inte den oerhörda pondus som en del av er verkar besitta i umgänget med era thaifamiljer :mpr:

 

Jag håller med, det finns bra och dåliga familjer överallt och hamnar man helt fel så är det givetvis bättre att bryta upp. Jag tycker dock TS har haft en rätt trist attityd även tidigare så något säger mig att hans redogörelse är just det, alltså helt sett från hans håll; vore rätt kul att höra hans in-laws version av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, det finns bra och dåliga familjer överallt och hamnar man helt fel så är det givetvis bättre att bryta upp. Jag tycker dock TS har haft en rätt trist attityd även tidigare så något säger mig att hans redogörelse är just det, alltså helt sett från hans håll; vore rätt kul att höra hans in-laws version av det hela.

Du får gärna komma hit och höra med dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hade in-laws som bajsade på golvet så skulle jag framförallt rannsaka mig själv; vad är det för fel på mig som gör att jag hamnar i, och framförallt stannar i 3 år, i en sådan misär? Enligt din beskrivning låter du som en förvirrad Mowgli bland ett gäng vildhundar. 

 

I vilket fall, du gör helt rätt som flyttar ifrån Thailand, både du och dina in-laws kommer tjäna på det. Gör dock inte misstaget att tro att dina problem har med Thailand att göra.

Mina in-lows kommer att förlora, eftersom ingen kommer att städa efter dom, och så blir dom tvungna att arbeta.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hamnade i din situation hade jag nog, tuff som jag är;), strypt pengatillförseln. Om min fru hade surnat och hållit familjen mindre hygien bakom ryggen hade jag nog sagt adios. Behåll huset och allt annat. Sen, beroende på situation, så hade jag åkt till någon solstänkt del av Thailand och levt vidare. Jag behöver inte åka till Sverige för att få det rent. Men om det är smuts smuts och återigen smuts du reagerar på så kan jag förstå dig :) Men jag personligen hade nog åkt till en strand och gråtit ut och slickat mina sår. Den enda man kan förändra är sig själv... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag hamnade i din situation hade jag nog, tuff som jag är;), strypt pengatillförseln. Om min fru hade surnat och hållit familjen mindre hygien bakom ryggen hade jag nog sagt adios. Behåll huset och allt annat. Sen, beroende på situation, så hade jag åkt till någon solstänkt del av Thailand och levt vidare. Jag behöver inte åka till Sverige för att få det rent. Men om det är smuts smuts och återigen smuts du reagerar på så kan jag förstå dig :) Men jag personligen hade nog åkt till en strand och gråtit ut och slickat mina sår. Den enda man kan förändra är sig själv... 

 

Kan du rekommendera en ren strand i Thailand?   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tråkigt att ni inte kan kommunicera och komma överrens eller åtminstone någon form av konsensus som ni är nöjda med och kan leva på samma plats.

Hoppas ditt beslut kommer ha en positiv effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du rekommendera en ren strand i Thailand?   :)

 

 

Jag kan

 

Sand som är som puder, inga plastpåsar eller skriande försäljare, bara lugn och vattenbrus.

 

Vatten som renas kontinuerligt    :14:

 

post-7077-0-70106300-1363098708.jpg

 

post-7077-0-03957000-1363098851_thumb.jp

 

post-7077-0-79064100-1363098958_thumb.jp

 

post-7077-0-01313400-1363099100_thumb.jp

 

Med andra ord Mekong vid lågvatten 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

dagens bästa, ser nog rent ut på ytan men med tanke på att Mekhongfloden går igenom Kina med alla utsläpp.  uurrk :ahh:

 

tacka vet jag Mae Pim :wink:

 

 

 

post-3153-0-11096900-1363099427.jpg

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du rekommendera en ren strand i Thailand?   :)

Stränder vet jag inte så mycket om, ärligt talat. Men de hotell jag bott på har inte varit så infekterade med driftplastic :) Är nu ingen strandmänniska. Andemeningen var att om du ändå gillar Thailand så ge det en chans på annat håll... :) Och tydligen gillade han Thailand så mycket att han... Nej, kanske mer var hjärtat? Ohhhhhh... Sorry, liksom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...