Jump to content
IGNORERAD

Tillbaka till Sverige


civona

Recommended Posts

Efter 3 år i Thailand så är jag så förbanad trött på alla i min Thailändska familj. Trött på all smuts och alla maipenrai. Nu åker jag tillbaka till Sverige om en vecka. Kommer att sakna mycket, men föredrar renhet och ordning

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • civona

    22

  • Soengsang

    16

  • Nemo

    13

  • ole

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efter 3 år i Thailand så är jag så förbanad trött på alla i min Thailändska familj. Trött på all smuts och alla maipenrai. Nu åker jag tillbaka till Sverige om en vecka. Kommer att sakna mycket, men föredrar renhet och ordning

Du skulle ha provat o städa kanske..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 3 år i Thailand så är jag så förbanad trött på alla i min Thailändska familj. Trött på all smuts och alla maipenrai. Nu åker jag tillbaka till Sverige om en vecka. Kommer att sakna mycket, men föredrar renhet och ordning

 

Dramaqueen utan dammsugare?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra, men flyttar man till andra sidan jordklotet i tron att det skall vara likadant där, så är man nog lite naiv.   :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle ha provat o städa kanske.. :)

Det gjorde jag i början, men inte längre när hennes söner och hennes mor bara släpper skiten när på marken. Ser inte skillnad mellan rent och skitig

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra, men flyttar man till andra sidan jordklotet i tron att det skall vara likadant där, så är man nog lite naiv.   :(

Renhet har ingen dött av, men av smutsen dör miljoner

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara flytta ifrån familjen och bo ensam i Thailand så kan du städa bäst du vill... Eller stöka ner om du känner för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara flytta ifrån familjen och bo ensam i Thailand så kan du städa bäst du vill... Eller stöka ner om du känner för det

Det verkar som om det finns gott om lort grisar här på Maipenrai

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 3 år i Thailand så är jag så förbanad trött på alla i min Thailändska familj. Trött på all smuts och alla maipenrai. Nu åker jag tillbaka till Sverige om en vecka. Kommer att sakna mycket, men föredrar renhet och ordning

Att det skulle ta 3 år att upptäcka skillnaden...men jag förstår hur du resonerar, svensk i Thailand funkar bara inte utan bred...väldigt bred toleransnivå och en hel drös med tjat, hot o löften!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det finns gott om lort grisar här på Maipenrai

Man kan bo precis hur fint som helst även i Thailand. Sen hur det ser på gatorna osv är väl inte så mycket man kan göra något åt

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle ta 3 år att upptäcka skillnaden...men jag förstår hur du resonerar, svensk i Thailand funkar bara inte utan bred...väldigt bred toleransnivå och en hel drös med tjat, hot o löften!

Försörjer man en hel familj på 4 personer så tycker jag att man kan kräva lite respekt, för till och med grannar säger att det har blivit rent och snyggt på gården.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försörjer man en hel familj på 4 personer så tycker jag att man kan kräva lite respekt, för till och med grannar säger att det har blivit rent och snyggt på gården.

Jamen dåså....inga pompem, avboka!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bo precis hur fint som helst även i Thailand. Sen hur det ser på gatorna osv är väl inte så mycket man kan göra något åt

Jag pratar inte om gatorna, utan om gården och hemmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Försörjer man en hel familj på 4 personer så tycker jag att man kan kräva lite respekt, för till och med grannar säger att det har blivit rent och snyggt på gården.

 

Hur mycket har du städat själv? eller bara tycker du för att du försörjer familjen så behöver du inte göra något.

Bara för att du går och strör med pengar betyder inte att du förtjänar respekt.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratar inte om gatorna, utan om gården och hemmet.

 

Vad brukar man säga nu igen...man får ligga som man bäddar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det finns gott om lort grisar här på Maipenrai

 

Måste ha varit tråkigt för dig att behöva leva som en sådan i tre hela år...för att kunna upptäcka att du är en!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ha varit tråkigt för dig att behöva leva som en sådan i tre hela år...för att kunna upptäcka att du är en!

Det finns en :crazy:  undantag,

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså efter att jag har städat

Alla har vi våra prioriteringar, men om du nu tar dig samman och TVINGAR ut ungjäklarna att hjälpa dig, annars inga stålar på ett tag, ge svärmorsan ett ultimatum...städa eller följ efter Fordens svärmorsa till Danmark.....hjälper inte det vete fan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag reagerar på det när jag är på farmen. Man äter och släpper resterna där man står. Tyvärr är det en hel del plast och inte bara matrester. Men sist så såg jag att "vi" städar då och då. Svärmor och frun tog ett varv och plockade ihop det värsta dagar då vi gjorde upp eld för att äta. Och jag lufsade runt i lite större cirklar och tog det grövsta. Men visst, hela  landsbygden är ju "plastinfekterad" och rensar man ena dagen så blåser nytt in andra... Men hemma i byn hålls det rent, våttorkning av golv morgon och kväll osv. Och försöker man smita in med smutsiga fötter får man bannor :) Bara att gå runt till baksidan och tvaga. 

 

Så det är nog lite olika det där med renligheten... Bor man med stampat jordgolv blir det väl därefter. Men som någon påpekade, det finns ju sk*tgrisar överallt, inte bara i Thailand! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har vi våra prioriteringar, men om du nu tar dig samman och TVINGAR ut ungjäklarna att hjälpa dig, annars inga stålar på ett tag, ge svärmorsan ett ultimatum...städa eller följ efter Fordens svärmorsa till Danmark.....hjälper inte det vete fan!

Svärmor har jag överseende med, hon är 80 år, men söner som bara spelar spel eller ätter och läger sig när bland tallrikar och bröder som slänger brinnande fimpar,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste hålla med civona ang. städning av hemmet och kvaliten på diskningen här i Thailand. Men att flytta tillbaka till Sverige bara för det, tycker jag verkar drastiskt. Har du försökt att anpassa dig till det hela?  Jag har gjort det, trots att jag mycket väl är medveten om att jag skulle kunna städa mycket bättre själv.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket har du städat själv? eller bara tycker du för att du försörjer familjen så behöver du inte göra något.

Bara för att du går och strör med pengar betyder inte att du förtjänar respekt.

 

Han kanske inte har något arbetstillstånd och får då inte städa (arbeta) :y2:  :not_i: .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste hålla med civona ang. städning av hemmet och kvaliten på diskningen här i Thailand. Men att flytta tillbaka till Sverige bara för det, tycker jag verkar drastiskt. Har du försökt att anpassa dig till det hela?  Jag har gjort det, trots att jag mycket väl är medveten om att jag skulle kunna städa mycket bättre själv.  

Har lite svårt att anpassa mig att trampa på bajset när man går på toa, bara för att dom vill inte sitta på toastol utan skiter på golvet och spolar med slangen. Att få mat på talrik med gårdagens rester. Har försökt i 3 år att lära dom och accepterat visa saker, men nu har jag fått nog, lämnar huset och allt.  Orkar inte börja om på nytt här i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag tycker att det verkar vara ett större problem med uppfostran än städning? Det finns ju dessutom gott om folk att hyra in som städar för växelpengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...