Jump to content
IGNORERAD

Vid köp av ny bil!


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Tidigare hade regeringen i Thailand ett erbjudande när man köpte en ny bil skulle man få 100 000 bath tillbaka efter ett år tror jag att det var!

Men enligt min flickvän har hennes föräldrar bara fått tillbaka 15000 bath. Kan detta stämma? Är det olika beroende på vilket bilmärke man köpt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare hade regeringen i Thailand ett erbjudande när man köpte en ny bil skulle man få 100 000 bath tillbaka efter ett år tror jag att det var!

Men enligt min flickvän har hennes föräldrar bara fått tillbaka 15000 bath. Kan detta stämma? Är det olika beroende på vilket bilmärke man köpt?

Japp, olika för små o stora bilar samt pickupper.

Man kunde få UPP till 100 000 i skatterabatt, men det förutsatte att det för det första var förstagångsägande, bilens storlek och pris, exakt kommer jag inte ihåg, men storlek typ Toyota Vios eller Honda city va väl maximalt sett ur köparens synvinkel emedan pickupper gav väldigt mycket mindre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Så du tror att det kan stämma med 15000 om dom köpt en Isuzu d-max för ca: 750 000 och har tidigare ägt en bil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror att det kan stämma med 15000 om dom köpt en Isuzu d-max för ca: 750 000 och har tidigare ägt en bil?

Tjena!

Låter knepigt. Man var tvungen att vara förstagångsköpare för att få tbx pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Kommer ihåg nu att dom skrev bilen på hennes mamma, och hon är en förstagångsköpare! Då borde dom väl ha fått ut minst 40-50000 bath kan jag tycka. Enligt hennes bror så Handlar det om bilmärket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Så här var villkoren. Som du ser picup tvådörrars. 14-15.000 Baht

 

post-8709-0-04948100-1362887049.jpg

post-8709-0-04948100-1362887049.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Jag för står inte skillnaden mellan pickup truck och double -cab pickup truck

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

:-) ok tack för svaren. Så om dom köpt en 4-dörrars hade dom fått 70 000- 80 000 och inte 15000 som det blev nu :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...