Jump to content
IGNORERAD

Problem med styvbarn från Thai


Hua Hin

Recommended Posts

Språk är inte lätt så det kan vara bra att kunna ett språk bra tex sitt modersmål. Och framför allt användningen av de och dem!

https://www.google.se/search?q=språkrådet+de+och+dem&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv

Oh tack herr blå, My bad!! Be verkligen om ursäkt, är ju trots allt en thaigrabb som flyttade hit vid 10 års ålder. Språkliga och terminologiska brister kommer nog att hänga med mig för resten av mitt liv.

Här ser ni klart och tydligt att halvspråklighet är inget att rekommendera!! Speciellt i skiftform på ett forum..

Visste inte att ni var så noga med sånt här, men lovar att tänka mig för innan jag försöker bidra med relevanta inlägg.

Ändrades av Garwin82
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hua Hin

    10

  • Benjamas

    10

  • Nemo

    8

  • Nicholas

    8

Mest aktiva i denna tråd

Oh tack herr blå, My bad!! Be verkligen om ursäkt, är ju trots allt en thaigrabb som flyttade hit vid 10 års ålder. Språkliga och terminologiska brister kommer nog att hänga med mig för resten av mitt liv.

Här ser ni klart och tydligt att halvspråklighet är inget att rekommendera!! Speciellt i skiftform på ett forum..

Visste inte att ni var så noga med sånt här, men lovar att tänka mig för innan jag försöker bidra med relevanta inlägg.

 

Bry dig inte om kuai, han värmer bara upp inför helgens vanliga gnäll om att han med flera andra inte förstår Danska.   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det är rädsla som bygger ett förhållande. Tror nog du är lite fel ute där i det längre perspektivet.

 

Ja så kan man ju tolka det efter ett par chang...

Var finner du ordet rädsla i mitt inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det för er med styvbarn från Thai min styv son 16år varit i stockholm 10månader varav många problem snatteri , klagomål från instegsgymnasium pga att han röker i skolan och idag gick över gränsen stal pengar hemma inte mycket men bara valet att stjäla och min fru rycker på axlarna så är det . Fan heller i min värd ...   Hur är era erfarenheter av tonåringar från Thai ?

har hört detta förr,en Svedala thaitjej hadde stora problem med sin son. kom i gäng och polis fick hämta han flera gånger...så håll stenkoll på grabben,,,,,,ps skall bli spännande min goda vän ska hämta 2 killar i höst,7 och 9 år gamla...fortsättning följer,,,,

Ändrades av kawasaki

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Ja så kan man ju tolka det efter ett par chang...

Var finner du ordet rädsla i mitt inlägg?

"Det ska vara hon som är rädd för att mista dig inte tvärtom och hon ska veta att du lämnar henne om det blir nåt tjafs."

 

För övrigt en otroligt korkad inställning

 

Tycker synd om din tjej om du har någon

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det ska vara hon som är rädd för att mista dig inte tvärtom och hon ska veta att du lämnar henne om det blir nåt tjafs."

 

För övrigt en otroligt korkad inställning

 

Tycker synd om din tjej om du har någon

 

Ja en del är ju bra på att tolka..

Jag är otroligt snäll, ödmjuk, kärleks full och givmild mot min flickvän och hon älskar mig väldigt mycket.

Tjejerna brukar falla tungt för mig pga att jag är en riktig gentleman.

Det är just detta som gör att dem är så rädda för att förlora mig, just det faktum att dom faktiskt älskar mig på riktigt.

Det här med att jag lämnar dom om dom tjafsar så handlar det om att dom inte ska vara dumma och gnälliga om skitsaker som många fruntimmer är.

Jag tar helt enkelt ingen skit just pga av att jag själv inte gnäller eller är otrevlig.

 

Jag är en väldigt kärleksfull man men har förmågan att kunna stänga av mina känslor väldigt lätt om jag tycker att tjejen beter sig dumt åt.

Det min käre vän är att ha ett sunt överläge i en relation som ger mig ett mycket behagligt liv och tjejen också så länge hon uppför sig.

 

Tyvärr har detta inneburit att jag krossat några hjärtan vilket jag inte är stolt över men man kan inte vara helt perfekt.

Livet är för kort för att krusa ett puckat fruntimmer som ex gnäller för skitsaker som man eg inte behöver tala om alls eller som inte uppfostrar sina ungar på ett vettigt sätt. Ett sådant fruntimmer lämnar jag utan några som helst betänkligheter.

Mitt liv är mitt liv och jag uppför mig mycket hänsynsfullt mot min omgivning och folk som inte kan uppföra sig gentemot mig säger jag helt enkelt upp bekantskapen med.

 

Sen ska man ha klart för sig att fruntimren i Thailand värdesätter tjockleken på din plånbok betydligt mer än längden på din k*k och är man så korkad att man låter dem samla på sig ett stort eget kapital så får man skylla sig själv. Då riskerar man att hamna på gatan eller tvingas leva i en relation där man får ta en massa skit. Det finns givetvis pärlor bland svinen men dom är få och svåra att finna så varför ta risken.

Tyck vad du vill men så är den bistra verkligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en del är ju bra på att tolka..

Jag är otroligt snäll, ödmjuk, kärleks full och givmild mot min flickvän och hon älskar mig väldigt mycket.

Tjejerna brukar falla tungt för mig pga att jag är en riktig gentleman.

Det är just detta som gör att dem är så rädda för att förlora mig, just det faktum att dom faktiskt älskar mig på riktigt.

Det här med att jag lämnar dom om dom tjafsar så handlar det om att dom inte ska vara dumma och gnälliga om skitsaker som många fruntimmer är.

Jag tar helt enkelt ingen skit just pga av att jag själv inte gnäller eller är otrevlig.

 

Jag är en väldigt kärleksfull man men har förmågan att kunna stänga av mina känslor väldigt lätt om jag tycker att tjejen beter sig dumt åt.

Det min käre vän är att ha ett sunt överläge i en relation som ger mig ett mycket behagligt liv och tjejen också så länge hon uppför sig.

 

Tyvärr har detta inneburit att jag krossat några hjärtan vilket jag inte är stolt över men man kan inte vara helt perfekt.

Livet är för kort för att krusa ett puckat fruntimmer som ex gnäller för skitsaker som man eg inte behöver tala om alls eller som inte uppfostrar sina ungar på ett vettigt sätt. Ett sådant fruntimmer lämnar jag utan några som helst betänkligheter.

Mitt liv är mitt liv och jag uppför mig mycket hänsynsfullt mot min omgivning och folk som inte kan uppföra sig gentemot mig säger jag helt enkelt upp bekantskapen med.

 

Sen ska man ha klart för sig att fruntimren i Thailand värdesätter tjockleken på din plånbok betydligt mer än längden på din k*k och är man så korkad att man låter dem samla på sig ett stort eget kapital så får man skylla sig själv. Då riskerar man att hamna på gatan eller tvingas leva i en relation där man får ta en massa skit. Det finns givetvis pärlor bland svinen men dom är få och svåra att finna så varför ta risken.

Tyck vad du vill men så är den bistra verkligheten.

Nu har det väl ändå brunnit i proppskåpet...

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Ja en del är ju bra på att tolka..

Jag är otroligt snäll, ödmjuk, kärleks full och givmild mot min flickvän och hon älskar mig väldigt mycket.

Tjejerna brukar falla tungt för mig pga att jag är en riktig gentleman.

Det är just detta som gör att dem är så rädda för att förlora mig, just det faktum att dom faktiskt älskar mig på riktigt.

Det här med att jag lämnar dom om dom tjafsar så handlar det om att dom inte ska vara dumma och gnälliga om skitsaker som många fruntimmer är.

Jag tar helt enkelt ingen skit just pga av att jag själv inte gnäller eller är otrevlig.

 

Jag är en väldigt kärleksfull man men har förmågan att kunna stänga av mina känslor väldigt lätt om jag tycker att tjejen beter sig dumt åt.

Det min käre vän är att ha ett sunt överläge i en relation som ger mig ett mycket behagligt liv och tjejen också så länge hon uppför sig.

 

Tyvärr har detta inneburit att jag krossat några hjärtan vilket jag inte är stolt över men man kan inte vara helt perfekt.

Livet är för kort för att krusa ett puckat fruntimmer som ex gnäller för skitsaker som man eg inte behöver tala om alls eller som inte uppfostrar sina ungar på ett vettigt sätt. Ett sådant fruntimmer lämnar jag utan några som helst betänkligheter.

Mitt liv är mitt liv och jag uppför mig mycket hänsynsfullt mot min omgivning och folk som inte kan uppföra sig gentemot mig säger jag helt enkelt upp bekantskapen med.

 

Sen ska man ha klart för sig att fruntimren i Thailand värdesätter tjockleken på din plånbok betydligt mer än längden på din k*k och är man så korkad att man låter dem samla på sig ett stort eget kapital så får man skylla sig själv. Då riskerar man att hamna på gatan eller tvingas leva i en relation där man får ta en massa skit. Det finns givetvis pärlor bland svinen men dom är få och svåra att finna så varför ta risken.

Tyck vad du vill men så är den bistra verkligheten.

Och jag som alltid trott att snälla killar inte får några tjejer?

 

För vara ärlig så låter det som du inte har nån empati eller förståelse om hur ett förhållande mellan två människor fungerar. Det förhållande som inte innehåller tjafs, skratt och tårar om det är ömsesidig kärlek finns inte. Det verkar som din partner måste anpassa sig efter dina regler. Tror du ska skaffa dig en hund istället som du kan träna upp till din standard. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en del är ju bra på att tolka..

Jag är otroligt snäll, ödmjuk, kärleks full och givmild mot min flickvän och hon älskar mig väldigt mycket.

Tjejerna brukar falla tungt för mig pga att jag är en riktig gentleman.

Det är just detta som gör att dem är så rädda för att förlora mig, just det faktum att dom faktiskt älskar mig på riktigt.

Det här med att jag lämnar dom om dom tjafsar så handlar det om att dom inte ska vara dumma och gnälliga om skitsaker som många fruntimmer är.

Jag tar helt enkelt ingen skit just pga av att jag själv inte gnäller eller är otrevlig.

 

Jag är en väldigt kärleksfull man men har förmågan att kunna stänga av mina känslor väldigt lätt om jag tycker att tjejen beter sig dumt åt.

Det min käre vän är att ha ett sunt överläge i en relation som ger mig ett mycket behagligt liv och tjejen också så länge hon uppför sig.

 

Tyvärr har detta inneburit att jag krossat några hjärtan vilket jag inte är stolt över men man kan inte vara helt perfekt.

Livet är för kort för att krusa ett puckat fruntimmer som ex gnäller för skitsaker som man eg inte behöver tala om alls eller som inte uppfostrar sina ungar på ett vettigt sätt. Ett sådant fruntimmer lämnar jag utan några som helst betänkligheter.

Mitt liv är mitt liv och jag uppför mig mycket hänsynsfullt mot min omgivning och folk som inte kan uppföra sig gentemot mig säger jag helt enkelt upp bekantskapen med.

 

Sen ska man ha klart för sig att fruntimren i Thailand värdesätter tjockleken på din plånbok betydligt mer än längden på din k*k och är man så korkad att man låter dem samla på sig ett stort eget kapital så får man skylla sig själv. Då riskerar man att hamna på gatan eller tvingas leva i en relation där man får ta en massa skit. Det finns givetvis pärlor bland svinen men dom är få och svåra att finna så varför ta risken.

Tyck vad du vill men så är den bistra verkligheten.

 

Du har med andra ord en Svensk flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som alltid trott att snälla killar inte får några tjejer?

 

För vara ärlig så låter det som du inte har nån empati eller förståelse om hur ett förhållande mellan två människor fungerar. Det förhållande som inte innehåller tjafs, skratt, och ömsesidig kärlek finns inte. Det verkar som din partner måste anpassa sig efter dina regler. Tror du ska skaffa dig en hund istället som du kan träna upp till din standard. :)

 

Kanske är så att man dömer andra lättast som man känner sig själv..

 

Många fruntimmer och män också för den delen måste hela tiden få rätt i en diskussion och när det går prestige i en sak så blir det ofta aggresivt tjafs vilket jag tycker är fullständigt meningslöst och det hör inte hemma i en kärleks relation.

Jag lägger helt enkelt inte ner energi på negativa saker som inte leder nån vart eller som inte går att påverka eller förändra.

Det är inte så jäkla viktigt att alltid få rätt. Ibland får man helt enkelt låtsas att det där inte hände för det är inte värt att lägga energi på, så länge det är en skitsak..

Mitt liv är fullt av romantik, skratt, kärlek och ibland allvarsamma stunder.

Tjafsar gör vi massor men hela tiden med glimten i ögat.

 

Jag har inte tvingat min kvinna till nånting, jag har helt enkelt letat tills jag funnit en förnuftig kvinna som har vett på att värdesätta en gentleman.

Sen har jag tagit ur henne dom dummaste grejerna från den Thailändska kulturen och fått henne att fatta vanligt svenskt bonnförnuft, den delen var inte så lätt men det gick :52:

 

Faktum är att vi har så mycket i den Svenska kulturen som en Thaikvinna uppskattar oerhört mycket, bla att en del av oss behandlar sin kvinna som en jämnlike och låter henne ta plats i relationen. Det här uppskattas väldigt mycket och ger utrymme att plocka bort sånt man inte gillar i Thaikulturen.

Dessutom gillar kvinnor gentlemän som är just män och tar hand om ekonomi och ser till att familjen är trygg.

 

Ger man inte skit så behöver man inte heller ta skit..

Och Thailand är inte Sverige men en kvinna är en kvinna..

Många som inte fattar det..

 

Jag är väldigt överseende med många saker och ställer mig tom och diskar i mellanåt men det är fortfarande jag som har byxorna i familjen..

Just den lilla men otroligt viktiga detaljen, speciellt i Thailand, som många gubbar typ TS får problem med.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har med andra ord en Svensk flickvän.

Haha, nä men en lite försvenskad Thailändska ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, det var nog några stänkare innanför västen innan tangentbordet attackerades 

 

Om du med "några stänkare" menar efter ett helrör så kan jag hålla med dig.   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som alltid trott att snälla killar inte får några tjejer?

 

Snälla charmiga goa killar får hur mycket brudar som helst, det är dom blyga som inga får.

Jag hittar mina bland kunderna på Tesco eller bland personalen på Immigration :thumbsup:

Går att ragga fina brudar var som helst utom i barer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla charmiga goa killar får hur mycket brudar som helst, det är dom blyga som inga får.

Jag hittar mina bland kunderna på Tesco eller bland personalen på Immigration :thumbsup:

Går att ragga fina brudar var som helst utom i barer..

 

En del banker har fina brudar.   :wub:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en kall :8:

 

Gott...Var dom 10 du tog innan ljumna ?????

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att möta upp tanten från jobbet för fredags mys på stan.

Blir nog en svindyr kall på Hiltons Skybar idag, ibland måste man skämma bort de små liven lite :give_rose:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu var det inte mig du svarade men jag menar att det finns bra skolor i Thailand för en elev som är på tårna

och har familj som betalar och prioriterar utbildning

Hej. kommer med ett litet inlägg här. Både jag och min dam har velat fram och tillbaka om hennes snart 10 åriga grabb ska komma hit eller vara kvar. Jag har tänkt på det här med en bättre skola i Thailand. Men bor man hos mormor och morfar(utan bil) mitt ute på vischan ganska långt till större stad, hur ska man då kunna gå i en bättre skola en vad som erbjuds i byn?

Hur gör ni som ordnar bättre skola åt barnen när man bor så off? och vad kan det kosta i så fall? Och finns det verkligen bättre skolor att finna därute på bonnvischan? Grabben kan ju knappast bo själv där dom finns åtminstone inte före 18 års åldern!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror tamefan att vi fått en SLU arvtagare med inriktning relation!

Hoppas han har bättre knän än föregångaren!

 

Javisstja, fredag och klockan är väl nästan 2.på  dan, va ska detta sluta?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är så att man dömer andra lättast som man känner sig själv..

 

Många fruntimmer och män också för den delen måste hela tiden få rätt i en diskussion och när det går prestige i en sak så blir det ofta aggresivt tjafs vilket jag tycker är fullständigt meningslöst och det hör inte hemma i en kärleks relation.

Jag lägger helt enkelt inte ner energi på negativa saker som inte leder nån vart eller som inte går att påverka eller förändra.

Det är inte så jäkla viktigt att alltid få rätt. Ibland får man helt enkelt låtsas att det där inte hände för det är inte värt att lägga energi på, så länge det är en skitsak..

Mitt liv är fullt av romantik, skratt, kärlek och ibland allvarsamma stunder.

Tjafsar gör vi massor men hela tiden med glimten i ögat.

 

Jag har inte tvingat min kvinna till nånting, jag har helt enkelt letat tills jag funnit en förnuftig kvinna som har vett på att värdesätta en gentleman.

Sen har jag tagit ur henne dom dummaste grejerna från den Thailändska kulturen och fått henne att fatta vanligt svenskt bonnförnuft, den delen var inte så lätt men det gick :52:

 

Faktum är att vi har så mycket i den Svenska kulturen som en Thaikvinna uppskattar oerhört mycket, bla att en del av oss behandlar sin kvinna som en jämnlike och låter henne ta plats i relationen. Det här uppskattas väldigt mycket och ger utrymme att plocka bort sånt man inte gillar i Thaikulturen.

Dessutom gillar kvinnor gentlemän som är just män och tar hand om ekonomi och ser till att familjen är trygg.

 

Ger man inte skit så behöver man inte heller ta skit..

Och Thailand är inte Sverige men en kvinna är en kvinna..

Många som inte fattar det..

 

Jag är väldigt överseende med många saker och ställer mig tom och diskar i mellanåt men det är fortfarande jag som har byxorna i familjen..

Just den lilla men otroligt viktiga detaljen, speciellt i Thailand, som många gubbar typ TS får problem med.

Hundrådet gäller fortfarande

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hinner inte läsa igenom allt.

Och hinner inte skriva heller.

 

Men jag har skrivit om thailändska ungdomar i Sverige för ett par år sen, tror jag.

#14 i tråden:

 

http://www.maipenrai.se/forum/t/1855-personer-som-jag-minns/http://www.maipenrai.se/forum/t/1855-personer-som-jag-minns/

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla charmiga goa killar får hur mycket brudar som helst, det är dom blyga som inga får.

Jag hittar mina bland kunderna på Tesco eller bland personalen på Immigration :thumbsup:

Går att ragga fina brudar var som helst utom i barer..

Så du byter så ofta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...