Jump to content
IGNORERAD

Problem med styvbarn från Thai


Hua Hin

Recommended Posts

Hur funkar det för er med styvbarn från Thai min styv son 16år varit i stockholm 10månader varav många problem snatteri , klagomål från instegsgymnasium pga att han röker i skolan och idag gick över gränsen stal pengar hemma inte mycket men bara valet att stjäla och min fru rycker på axlarna så är det . Fan heller i min värd ...   Hur är era erfarenheter av tonåringar från Thai ?

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hua Hin

    10

  • Benjamas

    10

  • Nemo

    8

  • Nicholas

    8

Mest aktiva i denna tråd

Ärkejobbigt är min erfarenhet.

Pojkarna är svåra/omöjliga att anpassa.

Statistisk analys.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nicholas

Har rätt. Om det gäller pojkar måste dom komma till sverige i väldigt unga år. Annars verkar det bli problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men får man inget stöd från morsan hans så är det rökt.

Svenska samhället är skoningslöst, antingen anpassar man sig eller så återstår bara dåliga alternativ och då tror jag grabben får ett bättre liv i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Jag har sett motsatsen. Vad det ena eller andra utfallet beror på vet jag inte. 

Skönt att höra men det är säkert lika med ungar från sverige en del sköter sig en del är skitungar ;)

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men får man inget stöd från morsan hans så är det rökt.

Svenska samhället är skoningslöst, antingen anpassar man sig eller så återstår bara dåliga alternativ och då tror jag grabben får ett bättre liv i Thailand.

Ja det är nog det bästa här , han borde åka hem men frun säger att om jag skickar hem han åker även hon ,,,,,,,

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Varför bli det då problem. Jag tror det har ned det sociala strukturen i Thailand. Flicka= stenhårt hållen som får en hård uppfostran. Pojke= ingen uppfostran alls. Eller får göra som den vill. Märk väl detta gäller inte överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärkejobbigt är min erfarenhet.

Pojkarna är svåra/omöjliga att anpassa.

Statistisk analys.

 

De e inte lättare med flickor heller. Fy f-n vad jag har stångat pannan blodig med exxets adopterade tjej. Men jag älskar henne fortfarande... skitungen... (19 år nu)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nog det bästa här , han borde åka hem men frun säger att om jag skickar hem han åker även hon ,,,,,,,

 

Du får väl fråga om hon tänker rycka på axlarna när grabben får sitt första fängelsestraff också.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men får man inget stöd från morsan hans så är det rökt.

Svenska samhället är skoningslöst, antingen anpassar man sig eller så återstår bara dåliga alternativ och då tror jag grabben får ett bättre liv i Thailand.

Ja det är nog det bästa här , han borde åka hem men frun säger att om jag skickar hem han åker även hon ,,,,,,,

Låt dom åka.

Min fruga har vart i Sverige 16 år och vet inte ännu hur saker och ting funkar här, så det är orimligt att dom ska ta rollen som familjens överhuvud.

Små thai damer är allt annat än underdåniga så lite maktkamp är oundvikligt.

Gick igenom samma sak här då jag fick stoppa dojan hårt i backen för att belysa vissa uppenbara saker.

Hon åker sannolikt ingenstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärkejobbigt är min erfarenhet.

Pojkarna är svåra/omöjliga att anpassa.

Statistisk analys.

 

De e inte lättare med flickor heller. Fy f-n vad jag har stångat pannan blodig med exxets adopterade tjej. Men jag älskar henne fortfarande... skitungen... (19 år nu)

24 år är min styvdotter och vet ännu inte vad hon ska göra i livet. Men okej pekka knackar iallafall inte på dörren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga mig om ett år för jag får hem en styvson på 15år om ett par månader. Jag har blivit varnad men jag vill ge grabben en chans innan jag dömer honom. Har talat om för donnan att blir det problem så får han åka hem och har fått medhåll för det. Vet inte om jag skulle kunna skicka hem honom men om alternativet är ett elände hemma så kanske jag skulle börja fundera.

 

Lite synd är det när barnen inte tar chansen till en trolig bättre skolgång än den i Thai.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nog det bästa här , han borde åka hem men frun säger att om jag skickar hem han åker även hon ,,,,,,,

Och?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka hem å skicka hem, de e ju bara att flytta problem. 

 

Vi snackade åxå om att skicka hem, tur att vi inte gjorde det..

I detta nu sitter hon i Thailand å kommer inte ut iom. att hon reste in med sitt Svenska pass och måste betala overstay from. Oktober å inte har pengar till det.

Exxet ringde för ett tag sedan å berättade vad som pågick, å ville låna pengar så man gjorde det man e bäst på...

 

Hoppas hon kommer hem snart...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka hem å skicka hem, de e ju bara att flytta problem. 

 

Vi snackade åxå om att skicka hem, tur att vi inte gjorde det..

I detta nu sitter hon i Thailand å kommer inte ut iom. att hon reste in med sitt Svenska pass och måste betala overstay from. Oktober å inte har pengar till det.

Exxet ringde för ett tag sedan å berättade vad som pågick, å ville låna pengar så man gjorde det man e bäst på...

 

Hoppas hon kommer hem snart...

Om hon har även Thai pass inga problem

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon har även Thai pass inga problem

Iom. att hon reste in på Swe.-pass, visst hon kan smita ut med Thaipasset. Men aldrig resa in med Swe.-pass igen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon har även Thai pass inga problem

Iom. att hon reste in på Swe.-pass, visst hon kan smita ut med Thaipasset. Men aldrig resa in med Swe.-pass igen...

Antagligen med ett nytillverkat. I vilket fall så är det ju bättre att åka till sitt hemland med hemlandets pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iom. att hon reste in på Swe.-pass, visst hon kan smita ut med Thaipasset. Men aldrig resa in med Swe.-pass igen...

Jo det funkar , många gör så även vi för våran yngsta ut med swe pass in i thai med thai pass osv .

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Iom. att hon reste in på Swe.-pass, visst hon kan smita ut med Thaipasset. Men aldrig resa in med Swe.-pass igen...

Oj läste fel men är nog inga problem om hon visar sitt Thai pass när det är dax och slipper overstay tror inte en Thai kan behöva betala hur det en är

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte, men känner i ryggraden att det blir ropplems om Thai imigration ser ett pass där saldot står på ungefär -75 000Tbt.. i obetald overstay..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj läste fel men är nog inga problem om hon visar sitt Thai pass när det är dax och slipper overstay tror inte en Thai kan behöva betala hur det en är

Hon gjorde det, då rev dom hennes biljett..

 

Hon kommer alltså inte ut som det är nu om hon inte betalar...

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte, men känner i ryggraden att det blir ropplems om Thai imigration ser ett pass där saldot står på ungefär -75 000Tbt.. i obetald overstay..

Ja har nog inte exakt rätt svar men jag har för mig att max för overstay är 25 000thb

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj läste fel men är nog inga problem om hon visar sitt Thai pass när det är dax och slipper overstay tror inte en Thai kan behöva betala hur det en är

Hon gjorde det, då rev dom hennes biljett..

Dom djävlas alltid mest med sina landsmän och speciellt dom yngre ensamresande som inte kan försvara sig.

Vi torskat på oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...