Jump to content
IGNORERAD

Debiterad i kronor utan tillfrågan.. VISA Matercard..


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Blev debiterad i kronor på King Power på Phuket Flygplats.

520 THB blev 126 SEK. Rena skumraskkursen. Märkte det efter att jag skrivit på och frågade varför dom debiterar i SEK utan att tillfråga mej och fick då lögnen rakt i ansiktet att det påverkar inte dej utan är bara där för information. Frågade då om det är hennes chef som gett order att ljuga för kunder? Blev då erbjuden att kreditera kostnaden och dra om. Men lite måtta får det vara för 10 kronors skull.

På dom flesta ställen blir man ju tillfrågad vilken valuta man vill betala med, men en del frågar inte.

Så se upp!

Inte så mycket i kronor och ören på små belopp men tycker det är principiellt viktigt.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade ut för samma på restaurang i Dubai förra veckan. Restaurangchefen påstod när jag ifrågasatte debitering i SEK att det fanns inget annat val. Han visade på kortterminalens display, bara ett val, SEK.

Jag vägrade skriva på, principsak.

 

Då blev han tvungen ringa, fråga någon i högre rang. Då fick han instruktion via telefon hur han skulle göra, och efter detta fanns det valmöjlighet mellan lokal valuta AED och SEK. 

 

Tydligen ett nytt (?) påfund att inte ge oss gäster/kunder möjlighet att välja valuta utan bara betala i SEK med usel kurs. 

 

Ett säkert sätt att inte få tillbaka gästen, jag kommer aldrig att besöka eller rekommendera den restaurangen.  

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

En mycket bra anledning till att inte använda kort i utlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag gjorde den missen på atm automaterna i januari och gjorde 7 uttag innan jag kom på skiten :52:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...