Jump to content
IGNORERAD

Tandblekning


Fuller1

Recommended Posts

Funderar på att göra tandblekning i Thailand. Har någon tips, var, hur, kostnad osv? Kommer vara en del i Bangkok så det hade passat bra där. Eller i Pattaya-krokarna. Tack för tips!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en tandblekning (laser) för ett år sedan kostade 5000bath.

 

När jag satte mig i stolen så frågade dom om jag hade problem med ilningar i tänderna men det sa jag att jag inte hade mer än någon enstaka gång emellanåt, det fanns isf en annan metod (zoom) vilken skulle kosta några fler 1000bath så jag valde det första alternativet.

 

Under behandlingen kände jag lite ilningar i tänderna emellanåt och hela proceduren varade i ca: 1 timma, eftersom man sitter där och bara väntar på att det ska bli klart och det enda som man kan förvänta sig att hända är att det kanske kommer en ilning snart - så nästa gång så blir det nog att prova någon zoombehandling.

 

Ställen som utför de här behandlingarna finns överallt, både i bkk som patts - välj någon som ser ut att ha många kunder så det är seriöst.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl vi snusare och rökare också för den delen.Gör man en tandblekning så är väl tänderna gul om någon månad igen.Så då måste man sluta med nikotinet vilket inte är så lätt för en snusgubbe som jag.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl vi snusare och rökare också för den delen.Gör man en tandblekning så är väl tänderna gul om någon månad igen.Så då måste man sluta med nikotinet vilket inte är så lätt för en snusgubbe som jag.

 

 

Och kaffe gör inte tänderna vita.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det man dricker ju en del av detta också. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma pris i Sverige.

Samma pris för vadå?

Inte för jag vet vad bio blush är men tror knappast att det är laserblekning.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl vi snusare och rökare också för den delen.Gör man en tandblekning så är väl tänderna gul om någon månad igen.Så då måste man sluta med nikotinet vilket inte är så lätt för en snusgubbe som jag.

Snusar själv och tänderna är efter drygt ett år efter behandlingen fortfarande betydligt bättre än innan behandlingen.

Dom brukar väl säga att man ska göra behandlingen vartannat år om man snusar e.dy.

 

En annan positiv sak innan behandlingen var att dom gjorde rent tänderna så noggrant som jag aldrig upplevt tidigare - bara det var nästan värt kostnaden.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med detta företag 

 

Tyvärr inget telefon nummer eller mailadress

 

 

post-10009-0-10315700-1362681692_thumb.j

post-10009-0-10315700-1362681692_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Snusar själv och tänderna är efter drygt ett år efter behandlingen fortfarande betydligt bättre än innan behandlingen.

Dom brukar väl säga att man ska göra behandlingen vartannat år om man snusar e.dy.

 

En annan positiv sak innan behandlingen var att dom gjorde rent tänderna så noggrant som jag aldrig upplevt tidigare - bara det var nästan värt kostnaden.

Goda nyheter!Ser mina tänder bättre ut efter ett år..ja då är det värt pengarna! :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med detta företag 

 

Tyvärr inget telefon nummer eller mailadress

Inget telefon nummer eller mailadress, ingen träff på google - tror inte jag skulle våga anlita det stället.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en tandblekning (laser) för ett år sedan kostade 5000bath.

 

När jag satte mig i stolen så frågade dom om jag hade problem med ilningar i tänderna men det sa jag att jag inte hade mer än någon enstaka gång emellanåt, det fanns isf en annan metod (zoom) vilken skulle kosta några fler 1000bath så jag valde det första alternativet.

 

Under behandlingen kände jag lite ilningar i tänderna emellanåt och hela proceduren varade i ca: 1 timma, eftersom man sitter där och bara väntar på att det ska bli klart och det enda som man kan förvänta sig att hända är att det kanske kommer en ilning snart - så nästa gång så blir det nog att prova någon zoombehandling.

 

Ställen som utför de här behandlingarna finns överallt, både i bkk som patts - välj någon som ser ut att ha många kunder så det är seriöst.

Tack för svaret. En sak till, efter behandlingen, kan man äta o dricka som vanligt eller några speciella rekomendationer?

 

/Fuller

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör man det hos en "vanlig" tandläkare i Sverige (ej laser) för att par tusen, så får man ju med sig gummiformen, som är största kostnaden första gången.

 

Så om du ska bleka om efter några år, så köper du bara blekmedlet, ganska billigt.

Bör ju kunna göra samma i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. En sak till, efter behandlingen, kan man äta o dricka som vanligt eller några speciella rekomendationer?

 

/Fuller

Man ska undvika att dricka rödvin,kaffe och liknande de närmaste två dagarna om jag inte minns fel.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

När man gör en laser tandblekning så jämför dom dina tänder med en vit-gul skala och resultatet man kan få är ca: 5 steg i skalan (utav ca: 10-12 ) / behandling,om man vill göra ytterligare en behandling så måste man vänta med det i minst ett år.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...