Jump to content
IGNORERAD

Hur är det med hygienen i Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

Hej

 

Enligt mig är både grönsaker och frukt mat.

 

Mvh Isan Lover

 

Ja men du svarede ikke på spørgsmålet, så jeg prøver igen,

 

er du modstander af deres forbrug af nitrit og Ajinomoto i maden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    21

  • ole

    15

  • Glenn Phuket

    13

  • stefan5300

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Ja men du svarede ikke på spørgsmålet, så jeg prøver igen,

 

er du modstander af deres forbrug af nitrit og Ajinomoto i maden.

Hej

 

Självklart och därför odlar vi mycket själva och handlar lokalt, gärna ekologiskt.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Äta ris med händerna från egen tallrik har jag inga problem med. Men att äta från en gemensam tallrik skulle jag aldrig i min låda göra. Det påminner mig om när hustrun berättade att i hennes klass i SFI fanns 4-5 st negrer. Vid varje lunchrast tömde detta gäng ur sina lunchlådor direkt på bordet till en stor hög. Därefter lät sig alla väl smakas...

Hur länge får detta inlägg vara usch o fy.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Du känner dej lite ensam i Issan?

Har han hamnat där så går han nog vilse,verkar förvirrad och enda han får sagt är typ glödlampa...:)

Demens??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart och därför odlar vi mycket själva och handlar lokalt, gärna ekologiskt.

 

Mvh Isan lover

 

Køber i aldrig færdig mad?

 

Har du kontrol på ekologi?

 

Jeg har faktisk tilgode at se ekologisk farm i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Køber i aldrig færdig mad?

 

Har du kontrol på ekologi?

 

Jeg har faktisk tilgode at se ekologisk farm i Thailand.

Hej

 

Fullständig koll på allt kan man inte ha, men man kan påverka en hel del genom aktiva val och egenodlat.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckelpecklar finns det även i Sverige märker jag men har ni verkligen inte funderat över hur det kommer sig att gulsot är så utbrett i asien och varför vi knappt har det alls i Sverige?

De svenskar som får det har i princip alla smittats utomlands..

Ni är kaxiga nu och har väl förmodligen vaccinerat er mot gulsot men tarmparasiter, bandmask och amöbor kan vara nog så otrevliga och några av er lär garanterat drabbas av det så småningom. Rövhår eller inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar Glenn?Detta jävla surr om glödlampor????? ???  ???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom sköter kroppshygienen bättre än svenskar..det duschas 2-3 ggr om dagen och alltid innan sängdags och det tycker jag är bra :) om man du ska ha lite latjo laiban mellan lakanen :crazy:  Själv duschar jag alltid på morgonen och innan jag går o lägger mig och kanske på dagen ochså om det varit riktigt svettigt..Har träffat många svenska tjejer och kan inte minnas någon som duschat innan dom går till sängs..inte konstigt att det kan lukta emellanåt :ahh:  Men detta sköter thai väldigt bra tycker jag.

Sen kan man ju ta det med toalettbesöken..dom har ju dusch slangen och då är man ju i stort sätt alltid ren i dom nedre regionerna jämfört med oss västerlänningar som bara använder papper..det tycker inte jag är så super hygieniskt.

Ja,när det gäller maten så håller jag med dom flesta här att det är väl kanske inte det mest hygieniska då dom har händerna i maten och delar bestick osv..Visst,det kan jag göra om det bara är jag och tjejen men inte med en hel by.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom sköter kroppshygienen bättre än svenskar..det duschas 2-3 ggr om dagen och alltid innan sängdags och det tycker jag är bra :) om man du ska ha lite latjo laiban mellan lakanen :crazy:  Själv duschar jag alltid på morgonen och innan jag går o lägger mig och kanske på dagen ochså om det varit riktigt svettigt..Har träffat många svenska tjejer och kan inte minnas någon som duschat innan dom går till sängs..inte konstigt att det kan lukta emellanåt :ahh:  Men detta sköter thai väldigt bra tycker jag.

Sen kan man ju ta det med toalettbesöken..dom har ju dusch slangen och då är man ju i stort sätt alltid ren i dom nedre regionerna jämfört med oss västerlänningar som bara använder papper..det tycker inte jag är så super hygieniskt.

Ja,när det gäller maten så håller jag med dom flesta här att det är väl kanske inte det mest hygieniska då dom har händerna i maten och delar bestick osv..Visst,det kan jag göra om det bara är jag och tjejen men inte med en hel by.

 

Hej!

Att tvättasig i kalt vatten även om man använder tvål,är lika verkningslöst som att torka sig med smörpapper :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom sköter kroppshygienen bättre än svenskar..det duschas 2-3 ggr om dagen och alltid innan sängdags och det tycker jag är bra :) om man du ska ha lite latjo laiban mellan lakanen :crazy:  Själv duschar jag alltid på morgonen och innan jag går o lägger mig och kanske på dagen ochså om det varit riktigt svettigt..Har träffat många svenska tjejer och kan inte minnas någon som duschat innan dom går till sängs..inte konstigt att det kan lukta emellanåt :ahh:  Men detta sköter thai väldigt bra tycker jag.

Sen kan man ju ta det med toalettbesöken..dom har ju dusch slangen och då är man ju i stort sätt alltid ren i dom nedre regionerna jämfört med oss västerlänningar som bara använder papper..det tycker inte jag är så super hygieniskt.

Ja,när det gäller maten så håller jag med dom flesta här att det är väl kanske inte det mest hygieniska då dom har händerna i maten och delar bestick osv..Visst,det kan jag göra om det bara är jag och tjejen men inte med en hel by.

Du har rätt där.Att duscha skrevet efter besök på muggen borde vi absolut ta till oss.Jag gör alltid detta i Thailand.Hygienen sköter dom exemplariskt vad gäller att duscha.2till 3 ggr.Dagligen.Det gör inte charter Svensson.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge får detta inlägg vara usch o fy.

jrk

 

vilket ord skall man annars använda? Subsahariska afrikaner? För om man skriver afrikaner så kan det mycket väl vara så att det handlar om boer eller varför inte araber? Tragiskt att folk pissar på sig över ord som neger nu för tiden. Tror majoritetens som fortfarande använder ordet neger gör det för att vara så noggrann som möjligt när man skriver på ett forum och inte för att man skulle vara rasist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Att tvättasig i kalt vatten även om man använder tvål,är lika verkningslöst som att torka sig med smörpapper :ahh:

 

 

Jag trodde att vatten är kallt vid 0 grader och där under, allt över 0 grader är "varmvatten"

 

Eller är det kroppstemperaturen (c:a 37) som bestämmer när det är kall o varm vatten ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Hej!

Att tvättasig i kalt vatten även om man använder tvål,är lika verkningslöst som att torka sig med smörpapper :ahh:

Va fan har du badat i olja eller..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att vatten är kallt vid 0 grader och där under, allt över 0 grader är "varmvatten"

 

Eller är det kroppstemperaturen (c:a 37) som bestämmer när det är kall o varm vatten ?

Jag tror det är kroppens temp.Som avgör. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ska man vara riktigt petig så är allt vatten över den absoluta nollpunkten varmt vatten :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Ska man vara riktigt petig så är allt vatten över den absoluta nollpunkten varmt vatten :crazy:

Då borde det väl inte finnas kallvatten över huvud taget, utan bara is eller varmvatten :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt där.Att duscha skrevet efter besök på muggen borde vi absolut ta till oss.Jag gör alltid detta i Thailand.Hygienen sköter dom exemplariskt vad gäller att duscha.2till 3 ggr.Dagligen.Det gör inte charter Svensson.

 

Se lige på temperaturen i Thailand, måske giver det en ekstra grund til lidt vand både udenpå og inde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckelpecklar finns det även i Sverige märker jag men har ni verkligen inte funderat över hur det kommer sig att gulsot är så utbrett i asien och varför vi knappt har det alls i Sverige?

De svenskar som får det har i princip alla smittats utomlands..

Ni är kaxiga nu och har väl förmodligen vaccinerat er mot gulsot men tarmparasiter, bandmask och amöbor kan vara nog så otrevliga och några av er lär garanterat drabbas av det så småningom. Rövhår eller inte..

Nänä... Tarmparasiter, bandmask o amöbor kan inte ta sig in via den ogenomträngliga djungeln i röven och således är jag immun mot dem...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har alla riktiga karlar, vilket i sin tur medför att de som klipper, vaxar eller på annat sätt tar bort detta hår inte är riktiga karlar.

 

Måste vara besvärligt att klippa därinne.

Är det inte lätt att det blir skador?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara besvärligt att klippa därinne.

Är det inte lätt att det blir skador?

Jag klipper inte - då skulle ju amöbor mfl få fri väg...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...