Jump to content
IGNORERAD

Hur är det med hygienen i Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

Har aldrig upplevt en thaidam som luktar svett men truten brukar inte lukta så gott.

Har sett många riktigt snygga tjejer som är kolsvarta mellan tänderna.

 

När det gäller att plocka mat från samma tallrik med egna skedar så har ni nån gång funderat på hur gulsot sprids i landet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    21

  • ole

    15

  • Glenn Phuket

    13

  • stefan5300

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den typiska Thailändska handduken "även för mig numera" då det oftast saknas något att torka av sig på, på dom offentliga toaletterna.

 

attachicon.gif003.JPG

Först utför man sina behov, sedan tvätta sina händer, därefter drar man fingrarna/händerna genom håret och händerna blir torra.

Går inte för oss som inte har välsignats med en rejäl kalufs. Men kläderna funkar ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe..var på solvalla en gång och såg en udda herre. han gick in samtidigt på toan och tvättade händerna innan han pissa,när han var klar gick han ut

utan att tvätta händerna..måste va en ren k*k där.. :)

Det var ju en riktig jobbare du såg :-) 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
Går inte för oss som inte har välsignats med en rejäl kalufs. Men kläderna funkar ju bra.

 

Jo jag hade det i min åtanke.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

Hej

 

Att maten blev dålig av att stå framme trodde jag också förr, men numera vet jag att lagad mat inte tar någon skada av detta och har inga problem med att äta gårdagens mat.

 

Mvh Isan Lover

ja se där, livsmedels hantering vet du inget av , skulle gå förbi din restaurang om du hade en.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att maten blev dålig av att stå framme trodde jag också förr, men numera vet jag att lagad mat inte tar någon skada av detta och har inga problem med att äta gårdagens mat.

 

Mvh Isan Lover

Har gjort samma iakttagande och konstaterade, men skulle tro att det endast fungerar på Isaan och Thaimat.som generellt innehåller andra saker än vår traditionella västerländska mat.men helt riktigt, den blir inte dålig utav att så ute över dagen eller under natten.

 

Du får nog skilja på Västerländsk och falanganpassad Thaimat här mot riktig Thai och Isaanmat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

Har gjort samma iakttagande och konstaterade, men skulle tro att det endast fungerar på Isaan och Thaimat.som generellt innehåller andra saker än vår traditionella västerländska mat.men helt riktigt, den blir inte dålig utav att så ute över dagen eller under natten.

 

Du får nog skilja på Västerländsk och falanganpassad Thaimat här mot riktig Thai och Isaanmat.

den enda erfarenhet e mina svågrars restaurang Mummuanglung som kan servera upp till 350 gäster, groda , ekorre , red ant egg med mera.
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
 den enda erfarenhet e mina svågrars restaurang Mummuanglung som kan servera upp till 350 gäster, groda , ekorre , red ant egg med mera.

har du upplevt att deras mat blivit dålig över dan..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

har du upplevt att deras mat blivit dålig över dan.. :)
svar nej även i Thailand finns det kylskåp..
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

tvättade händerna innan han pissa,när han var klar gick han ut utan att tvätta händerna..måste va en ren k*k där..
Det kanske var en riktigt Finskt arbetskuku med bred panna som Du råkade se. Den ska man ta väl hand om.
Link to comment
Dela på andra sajter

Något jag inte förstår är att dom inte utnyttjar solen mer att göra varmvatten.

 

Inte de heller.   :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

Inte de heller.   :P
I min bekantskaps krets så har alla villa ägare en balja på taket för varmvatten...
Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort samma iakttagande och konstaterade, men skulle tro att det endast fungerar på Isaan och Thaimat.som generellt innehåller andra saker än vår traditionella västerländska mat.men helt riktigt, den blir inte dålig utav att så ute över dagen eller under natten.

 

Du får nog skilja på Västerländsk och falanganpassad Thaimat här mot riktig Thai och Isaanmat.

 

Selvfølgelig bliver mad da dårlig, også i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
 svar nej även i Thailand finns det kylskåp..

ja se där,då har du ingen erfarenhet om mat som stått över dan/natten..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Selvfølgelig bliver mad da dårlig, også i Thailand.

 

Kan tyckas så ja..

Men...nu är ju inte Norrmän rätt folkslag att uttala sig om dålig mat..ni är ju totalt talanglösa och inkompetenta vad det gäller mat och dess kultur!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

ja se där,då har du ingen erfarenhet om mat som stått över dan/natten.. :)
Nu e det så har inte äktat mig med nån glödlampa från isaan , men med en äkta thaidam
Link to comment
Dela på andra sajter

ja se där,då har du ingen erfarenhet om mat som stått över dan/natten.. :)

 

Nitrat/nitrit bruges meget i madlavning, samt det forjættende 

 

Ajinomoto.

 

 

Prøv et æg på stekpanna og gem til imorgen i 30 grader.

 

mögel på mad bliver lige børstet af, og så et opkog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
 Nu e det så har inte äktat mig med nån glödlampa från isaan , men med en äkta thaidam

dina försök att provocera e så taffliga men roliga dock..:) vuxen karl o lika vass tunga som en bitsk thaidam..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tyckas så ja..

Men...nu är ju inte Norrmän rätt folkslag att uttala sig om dålig mat..ni är ju totalt talanglösa och inkompetenta vad det gäller mat och dess kultur!

 

ja det er ikke godt, men som dansker og med øjne i hovedet,

så kan jeg jo se, selv om det er i Thailand og jeg bruger førerhund og blindestok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nitrat/nitrit bruges meget i madlavning, samt det forjættende 

 

Ajinomoto.

 

 

Prøv et æg på stekpanna og gem til imorgen i 30 grader.

 

mögel på mad bliver lige børstet af, og så et opkog.

 

 

 

Hmm var snäll och skriv lite långsammare så man förstår vad du säger ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En hel del Michael Jacksons här med bacillskräck.. :) Har inte nån thai gräva i maten med händerna,de tar upp maten med sina risbollar

ur tallrikarna. Sen att man äter med ur samma skål med soppa kan jag förstå att vissa har problem med men jag fixar det om det inte

sitter nån pundare vid maten haha!!

 

Risbollar som de knuggat och rullat runt i sina skita händer som de absolut inte tvättat med tvål för att sedan använda samma skitiga händer och fingrar som faktiskt sjunker ner i maten.

Japp. Hygieniskt. Not.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att maten blev dålig av att stå framme trodde jag också förr, men numera vet jag att lagad mat inte tar någon skada av detta och har inga problem med att äta gårdagens mat.

 

Mvh Isan Lover

Det där måste du lära alla i Sverige som håller på med mat-miljö inspektioner. Att de lyckas lura hela matsverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm var snäll och skriv lite långsammare så man förstår vad du säger :wink:

 

OK, at du ikke forstår det jeg skriver er jo noget helt andet.

 

Så "dålig" är maten efter en dag i solen.

sælges i morgen.

 

post-9866-0-96371600-1362647660_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Risbollar som de knuggat och rullat runt i sina skita händer som de absolut inte tvättat med tvål för att sedan använda samma skitiga händer och fingrar som faktiskt sjunker ner i maten.

Japp. Hygieniskt. Not.

Nehe,då får jag väl tacka min lyckliga stjärna då jag i min dödsförakt har ätit av denna skitiga mat och inte blivit sjuk.. :)

Inga fingrar sjunker i maten iaf.. :) Studera lite mer så ser du vilken fin teknik de har,hehe

Ändrades av alienfin
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det där måste du lära alla i Sverige som håller på med mat-miljö inspektioner. Att de lyckas lura hela matsverige.

Hej

 

Ja vi har nog mycket att lära i omvärlden, vårt eget hemland är ju så sterilt att snart hela befolkningen lider av olika allergier.

 

Finns det något folkslag som är känsligare än oss svenskar?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...