Jump to content
IGNORERAD

Hur är det med hygienen i Thailand ?


Cobra

Recommended Posts

Glenn Phuket
Städning på hotell och restauranger är ett kapitel för sej, skitigare än i många andra delar av världen!

Så frugan din e parkettkostemolog ??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    21

  • ole

    15

  • Glenn Phuket

    13

  • stefan5300

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min "svåger" värmer alltid lite vatten när det är under 25 grader. Blir det kallt på kvällen så försöker jag duscha på eftermiddagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Så frugan din e parkettkostemolog ??

 

Om du skriver det på svenska ska jag se om det går att svara på.

Vad fan är en "parkettkostemolog"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

Om du skriver det på svenska ska jag se om det går att svara på.

Vad fan är en "parkettkostemolog"?

En städkärring.
Link to comment
Dela på andra sajter

kycklingen
Hej   Enligt mig är Thailändare mycket mer hygieniska än Svenskar i allmännhet, kanske en följd av klimatet.   Mvh isan lover
Byter dom sängkläder ( lakan,örngott,påslagna) lika ofta också tycker du? Hur är det med disktrasan?
Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

 

Byter dom sängkläder ( lakan,örngott,påslagna) lika ofta också tycker du? Hur är det med disktrasan?
frugan gör det sängkläder max 3 dyng, hur gör du... ???
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
 En städkärring.

 

Ok, du menar alltså prakettKOSMETOLOG!!

Nej, hon är inte städkärring.

Hemma är hon kinkig som fan när hon städar, hittills har jag inte åkt ut.....

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987

Hos oss så äter vi från egen tallrik och vi duschar varmt, sen dagtid kan man ibland behöva svalka av sig och då duger trädgårdsslangen utomhus fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Byter dom sängkläder ( lakan,örngott,påslagna) lika ofta också tycker du? Hur är det med disktrasan?

Nu när jag tänker efter så vem fan har koll på hur ofta andra byter sängkläder..:) Nån perverst lagd isåna fall,hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Byter dom sängkläder ( lakan,örngott,påslagna) lika ofta också tycker du? Hur är det med disktrasan?

 

Disktrasa och skurtrasa är ett kapitel för sig... Smutsen torkas bort med trasan, men sköljs den ur efteråt?

Nja, får jag nog säga :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Det här o ha en thai dam o ha en glödlampa från Isaan är helt 2 olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Disktrasa och skurtrasa är ett kapitel för sig... Smutsen torkas bort med trasan, men sköljs den ur efteråt?

Nja, får jag nog säga :)

Usch... Ja måste jag säga...:) Golven inne och uteplatsen hos oss sopas och skuras av dagligen av kvinnsen och visst

hittar de till spolkranen med doningarna..Har haft tid att studera..:) Fast alla är ju inte lika..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med städningen över vrist- eller knähöjd?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med städningen över vrist- eller knähöjd?

He he mycket illa.Jag var på ett hotell i Bangkok och tittade ovanför garderoben.fy fan vad dammigt.Jag tänkte här kan jag lägga pass och pengar mm,för här har ingen varit på 10 år minst.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
He he mycket illa.Jag var på ett hotell i Bangkok och tittade ovanför garderoben.fy fan vad dammigt.Jag tänkte här kan jag lägga pass och pengar mm,för här har ingen varit på 10 år minst.

Ungefär som på svenska skolor då.. Har varit på flera renoverings jobb på olika skolor bland annat och där snackar vi dammiga

ställen. Tur att de inte kör med hatari där alltså,stackars ungar..:) Undrar vad städarna har betalt för ibland..

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

har en viss förståelse  för dessa herrar som har hittat  en glödlammpa  i Isaan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja många städare,städerskor är mycket snabba om man säger.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite udda tråd må jag säga, tycker det är svårt att generallasera på detta vis, då det finns skitlortar i alla hörn av världen, samt renliga personer på samma ställe..

Ibland handlar det väl också om utbildning, vi i västvärlden får det inpräntat från tidig ålder..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Jag har förståelse för att vissa har haft en tanke i huvudet en gång i tiden men den dog utav ensamheten...:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
När det gäller kroppshygien håller jag med dig. Det klart klimatet har betydelse. Men deras vana blir ett litet bekymmer när de kommer till kalla norden och kylan kommer och luftfuktigheten blir väldigt låg. De tvättar bort allt överhudsfett och sedan blir huden deras för torr och det kliar som om de har loppor och löss. Tvål och schampo räcker inte länge och lotion går det i mängder. Visserligen är det bättre än att inte tvätta sig, men just måttfullheten och att lagom är bäst saknar jag.

 

När det gäller mathygien så ger inte lika mycket för deras hygien. De tvättar i stort sett allt och diskar ordentligt men sedan kan maten stå framme långa tider.

Hej

 

Att maten blev dålig av att stå framme trodde jag också förr, men numera vet jag att lagad mat inte tar någon skada av detta och har inga problem med att äta gårdagens mat.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Hej

 

Att maten blev dålig av att stå framme trodde jag också förr, men numera vet jag att lagad mat inte tar någon skada av detta och har inga problem med att äta gårdagens mat.

 

Mvh Isan Lover

Samma här..:) Har inte blivit sjuk nån gång än av det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Lite udda tråd må jag säga, tycker det är svårt att generallasera på detta vis, då det finns skitlortar i alla hörn av världen, samt renliga personer på samma ställe..

Ibland handlar det väl också om utbildning, vi i västvärlden får det inpräntat från tidig ålder..

 

Rock on!

Har du tänkt på det att om du går på toa i Sverige så har du klämd på minst 15 kukar samtidig.

Handhygien efter toabesök är inte så där värst bra i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Har du tänkt på det att om du går på toa i Sverige så har du klämd på minst 15 kukar samtidig.

Handhygien efter toabesök är inte så där värst bra i Sverige.

Hehe..var på solvalla en gång och såg en udda herre. han gick in samtidigt på toan och tvättade händerna innan han pissa,när han var klar gick han ut

utan att tvätta händerna..måste va en ren k*k där..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Den typiska Thailändska handduken "även för mig numera" då det oftast saknas något att torka av sig på, på dom offentliga toaletterna.

 

post-3132-0-57917900-1362636283_thumb.jp

Först utför man sina behov, sedan tvätta sina händer, därefter drar man fingrarna/händerna genom håret och händerna blir torra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...