Jump to content
IGNORERAD

Fy fan för ERV försäkring !


danne68

Recommended Posts

Jag bokade en resa till min sambo. Jag betalade med Visa-kortet som täcks av ERV reseförsäkring. Ifjol så kände hon en knöl i bröstet och gjorde en mammografi. De konstaterade att hon hade en 15mm stor tumör. Hon opererade bort den och allt gick bra. I samband med operationen så togs även en lymfkörtel mellan bröstet och armhålan bort för att undersöka om cancern hade spridit sig. Det hade den inte till allas lättnad. Jag var jätteglad att allt gått så bra. Helt otroligt, först skräcken efter mammografin och sedan bara ett litet ärr ovanför bröstet. Ifjol våras dog hennes pappa i Thailand och hon hade inte möjlighet att åka då men nu skulle hon äntligen få åka så jag bokade en resa. Sedan fick vi en kallelse till sjukhuset och där sa de att tumören var 21mm. Inte 15 som de sa på mammografin. De sa att om de är större än 20 mm så skall man genomgå cellgiftsbehandling i 4,5 månader. Det kom som en chock! Jag avbokade resan och gjorde en anmälan till ERV. Idag fick jag besked att jag ej får tillbaks några pengar för att de säger: " Försäkringen gäller även vid kronisk/befintlig sjukdom om man varit besvärsfri i 6 mån innan resan bokats, Enligt insända handlingar har du en befintlig sjukdom så ersättning kan således inte lämnas". Men de säger också att:" reseförsäkringen skall gälla vid akut sjukdom. Vid akut sjukdom menas att sjukdomen var okänd då resan bokades". Jag menar att jag inte kände till att hon skulle behöva genomgå cellgiftsbehandling då resan bokades och det är ju behandlingen hon blir sjuk av, inte tumören. Den är ju borta. Sedan skickade han med en länk som inte fungerade om hur man begär omprövning. Just nu är man bara så förbannad på allt vad försäkringsbolag heter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta din bank som har utfärdat visa kortet. Den personliga kontakten med din banktjänsteman borde kunna ta dig en längre bit på vägen kan jag tycka. Värt ett försök i alla fall.

Lycka till.

Med vänlig hälsning,

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är hon mantalskriven i Sverige, då är det hemförsäkringen som gäller första 45 dagar (kan även vara 90 men vet inte om det är nån längre som täcker så länge)

Visa kortet har en försäkring med, om man betalar med den till visst %, ibland räcker det att man betalar via internet banken från kontot som är kopplad till kortet.

Det är jobbigt men försäkringar har sina villkor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...