Jump to content
IGNORERAD

VM cross i thailand 10 mars


Tetra

Recommended Posts

Tittade innan ikväll på första deltävlingen i årets vm serie i motorcross ,

Nästa deltävling går 10 mars i Si Racha i närheten av Pattaya

 

Synd man inte är i Thailand nu . Är det någon som ska gå dit eller som varit på tävlingar innan i Thailand?

Har inte hört innan att cross är stort i Thailand utan gissar att det hålls lite på "hobby" nivå.

 

Kunde vara kul o höra om det finns någon medlem som har kört lite i Thailand.

 

Tetra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tittade innan ikväll på första deltävlingen i årets vm serie i motorcross , Nästa deltävling går 10 mars i Si Racha i närheten av Pattaya   Synd man inte är i Thailand nu . Är det någon som ska gå dit eller som varit på tävlingar innan i Thailand? Har inte hört innan att cross är stort i Thailand utan gissar att det hålls lite på "hobby" nivå.   Kunde vara kul o höra om det finns någon medlem som har kört lite i Thailand.   Tetra
Ja jag är också nyfiken på motorcross här i Thailand
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en bana på Phuket.

Hej

Vet du var banan ligger?

är det en bana där det tävlas eller en bana för träning och lek?

 

Tetra

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

Vet du var banan ligger?

är det en bana där det tävlas eller en bana för träning och lek?

 

Tetra

 

Jag vet inte om det tävlas där.

Om du kör från rondellen i Chalong(ha yeak Chalong) mot Rawai så efter mittbarriären tar slut kan man svänga in till höger, det brukar vara en marknad där vissa dagar-fortsätt den vägen så får du banan på vänster sida.

Andra änden av denna väg finns i sista nedförs backen när man kör från Kata/Karon mot Chalong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg tävlingen på motor tv och Cairoli tog hem det .

 

Jag måste säga att själva banan såg väldigt bra ut ,teknisk och varierande ,såg riktigt roligt ut o få köra.

 

Tyvärr såg det inte ut o vara mycket publik men det var väntat.läste att biljettpriserna skulle vara billigast där under hela serien.men här hemma kostade det 450/person så även om det är lite billigare så blir det ju en del för en familj att gå.

 

Hur väl det var bra organiserat vet jag ej men hoppas det blir fler gånger .

 

Verkar som det är lite på gång inom internationel motorsport i Thailand nu,

Prat om formel 1 bana och nyligen kördes det ett inomhus race med bilar i bkk med kända förare .

 

Men då det finns stora pengar att tjäna så är det kanske inte så konstigt

 

Tetra

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...