Jump to content
IGNORERAD

Mobiltelefon


Micke1965

Recommended Posts

Har kört med 1-2 call hela tiden och ringer för ca 600 bath på 3 veckor och får köpa nytt simkort varje gång trots att jag va i Thailand 3 ggr förra året och det är ju så tråkigt att byta nummer varje gång.kom senast hem 18 november 2012 och åker 4 mars 2013 igen men tiden på simkortets giltighetstid har ju då hunnit gå ut

är det nån annan mobiloperatör som har längre tid för jag tycker att det borde räcka med 1 resa per år egentligen för att behålla numret.

 

en kompis som åker 6 månader om året och börjar 2 veckor i pattis o sen pilippinerna 5 månader för avslutning 2 veckor i pattis blev också av med sitt nummer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nbg

    5

  • hasseigöteborg

    3

  • Sam sip sam

    2

  • Micke1965

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Jag vet inte vad som gäller nu, men tidigare var det så att om man fyllde på kortet ordentligt innan resa till Sverige kunde man få ett års giltighetstid. Och det var med 1-2-Call.

 

Med ordentligt menar jag i storleksordningen tusen baht.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ringer osso med 1-2 call när jag är i Thailand, jag har haft samma nr i flera år och jag åker bara 1 gång per år.

 

Jag använder även mobilen för surf så jag fyller på flera gånger i storleks ordningen 200-300b

och tiden förlängs vid varje gång .

 

Tetra

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett sätt att förlänga giltligheten på kortet.

 

Slå *500*9# så dras 30b från ditt saldo och giltligheten förlängs med 30 dagar. Max är 1 år.

Kan upprepas flera gånger. Men ibland tar det en stund innan man får sms-svar om förlängning.

 

 

DTAC/Happy e bättre på detta. Förrut hade dom ett kort där har 1 års giltlighet vid varje påfyllnad.

Men det har dom slutat med. Nu har dom bara kort där du har 4 månaders förlängning vid varje påfyllnad.

Men dom har oxå en kod man kan skicka iväg och då kostar det bara 12b så förlängs giltligheten 6 månader.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört med 1-2 call hela tiden och ringer för ca 600 bath på 3 veckor och får köpa nytt simkort varje gång trots att jag va i Thailand 3 ggr förra året och det är ju så tråkigt att byta nummer varje gång.kom senast hem 18 november 2012 och åker 4 mars 2013 igen men tiden på simkortets giltighetstid har ju då hunnit gå ut

är det nån annan mobiloperatör som har längre tid för jag tycker att det borde räcka med 1 resa per år egentligen för att behålla numret.

en kompis som åker 6 månader om året och börjar 2 veckor i pattis o sen pilippinerna 5 månader för avslutning 2 veckor i pattis blev också av med sitt nummer

True move = Ett år

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Finns ett sätt att förlänga giltligheten på kortet.

 

Slå *500*9# så dras 30b från ditt saldo och giltligheten förlängs med 30 dagar. Max är 1 år.

Kan upprepas flera gånger. Men ibland tar det en stund innan man får sms-svar om förlängning.

Varje gång man knappar in denna kod får man dessutom 30 minuter fria samtal in om Thailand (dom närmaste 5 dagarna). 

 

Så är man lite planerande kan detta räcka för att både förlänga och att täcka samtalen inom Thailand. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ett sätt att förlänga giltligheten på kortet.

 

Slå *500*9# så dras 30b från ditt saldo och giltligheten förlängs med 30 dagar. Max är 1 år.

Kan upprepas flera gånger. Men ibland tar det en stund innan man får sms-svar om förlängning.

 

 

DTAC/Happy e bättre på detta. Förrut hade dom ett kort där har 1 års giltlighet vid varje påfyllnad.

Men det har dom slutat med. Nu har dom bara kort där du har 4 månaders förlängning vid varje påfyllnad.

Men dom har oxå en kod man kan skicka iväg och då kostar det bara 12b så förlängs giltligheten 6 månader.

 

Bytte till DTAC för flra år sen. Giltigt ett år fortfarande

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Bytte till DTAC för flra år sen. Giltigt ett år fortfarande

Jag har nog en känsla för vad vi fixade för flera år sedan inte är så relevant just nu. Även jag har ett kort/nummer jag haft i många år. Och även här knuffar det fram till exakt 1 år varje gång jag tankar, Och detta är ett one2call kort. Men detta var ett abonnemang man kunde få på den tiden. Men inte längre.  Så idag var det *500*9# som dom rekommenderade just nu. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Ett år med DTAC verkar det vara

Jo har man fått ett kort med vissa regler så finns denna regel normalt kvar år efter år . Men om man tar ut ett nytt kort idag så vill dom inte införa samma regler för det.

 

Jag har kollat lite då jag ganska ofta fixar kort till personer som är på väg hit. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

När du köper kortet, varför inte påpeka att det ska gälla ett år?

Gör du det, så får du ett kort som har ett års giltighetstid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma nummer sedan 2003.

1-2call fyller på med code hemifrån Sverige.

Bara att slå på samma vis som i Thailand.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bad om att få ett kort med 1års giltighet, och då tog dom fram ett ur en annan låda.

Pris 150 bath med AIS (mars -12)

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
Jo har man fått ett kort med vissa regler så finns denna regel normalt kvar år efter år . Men om man tar ut ett nytt kort idag så vill dom inte införa samma regler för det.

 

Jag har kollat lite då jag ganska ofta fixar kort till personer som är på väg hit. 

 

hf

I början av året köpte min fru ett nytt DTAC-kort och det var inga problem att uppgradera det till ett 1-årskort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
vem vill sponsra 1-2 call...

 

Varför inte?

De har under mina år i Thailand haft den bästa täckningen där jag har rört mej, tror till och med att de är ensamma om att ha täckning ute vid Similan.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Jag vill ändå ta tillfället i akt att informera om true intersim.Det är ett simkort som

man ringer till fasta telefoner i hela världen för en B minuten.Den är dock dyr för

andra samtal men jag har flera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett AIS i år, då mitt gamla DTAC inte klarade 3G, och enligt DTAC-shoppen kunde de inte heller fixa fram ett sådant sim-kort. Dock, både mitt gamla DTAC och mitt nya AIS fick automatiskt ett år från varje påfyllning jag gjorde.

/GSt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för alla snabba svar,nu har jag lite att mer på fötterna när jag kommer ner och är det nån som har bättre förslag så skriv in dom också,vet att många laddar mycket för internet och då får längre tid men där jag bor har jag fri internet  så det är inte aktuellt för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte?

De har under mina år i Thailand haft den bästa täckningen där jag har rört mej, tror till och med att de är ensamma om att ha täckning ute vid Similan.

 

Med tanke på vem/vilka som ägde ais och vilka som äger ais nu. Glad att jag bytte för länge sedan, har aldrig haft problem med täckning eller data trafik

 

http://en.wikipedia.org/wiki/InTouch_plc

Link to comment
Dela på andra sajter

För DTAC Happy hittade jag denna kod:

Extend Validity - Press : *113*[number of days 30/90/180]*9# Example: *113*180*9# for 180 day extension.

Det fungerar från Sverige att förlänga giltighetstiden upp till ett år. När jag förlängde tiden med 30 dagar kostade det mig 2 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

För DTAC Happy hittade jag denna kod:

Extend Validity - Press : *113*[number of days 30/90/180]*9# Example: *113*180*9# for 180 day extension.

Det fungerar från Sverige att förlänga giltighetstiden upp till ett år. När jag förlängde tiden med 30 dagar kostade det mig 2 baht.

 Tack,

 

det löste mitt problem!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Med tanke på vem/vilka som ägde ais och vilka som äger ais nu. Glad att jag bytte för länge sedan, har aldrig haft problem med täckning eller data trafik

 

http://en.wikipedia.org/wiki/InTouch_plc

 

Thaksin ägde AIS för några år sedan, vem bryr sej om det idag?

Vem som äger idag har jag ingen koll på och tror inte det spelar mej någon roll, om jag minns rätt så sålde Thaksin det till ett företag i annat land.

Funkar kanon att ringa och surfa med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin ägde AIS för några år sedan, vem bryr sej om det idag?

Vem som äger idag har jag ingen koll på och tror inte det spelar mej någon roll, om jag minns rätt så sålde Thaksin det till ett företag i annat land.

Funkar kanon att ringa och surfa med.

 

Såldes till Temasek holdings (Singapore) drivet av Lee Kuan Yew klanen, CEO Ho Ching (fru till Lee Hsien Loong som är nuvarande PM) skulle inte förvåna mig om thaksin klanen fortfarande har intressen att hämta från ais.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...