Jump to content
IGNORERAD

Behöver tips om ac inst.


Moipenyang

Recommended Posts

Kenneth4618

Tyvärr så läckte dom och därför är dom nog helt borta nu.

Nej det är inte borta

 

Jula med flera till exempel säljer värmepumpar med montagekit som har förfyllda rör

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    14

  • Dannep4

    11

  • Tallviking

    10

  • Moipenyang

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kom ihåg fel. 2 st Mitsubishi inverters gick på 58000 bath men det är inte kostnad utan investering. :wai:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte borta

 

Jula med flera till exempel säljer värmepumpar med montagekit som har förfyllda rör

Hoppsan.Läste förgyllda rör först :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zoomar in på termometern hemma i köket och kan konstatera att någon hjälp med AC kommer inte att behövas.

13,0 grader. Celsius. Utomhus. I skuggan.

 

Hemma igen i slutet på nästa vecka, ska ändå bli gott att slippa hettan här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Köpte 2 dyra inventers men börjar ångra mig nu när man är nykter i Sverige.

Har inte planerat att bo permanent förran om 10 år.

Hur länge håller dom??? :y8:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte 2 dyra inventers men börjar ångra mig nu när man är nykter i Sverige.

Har inte planerat att bo permanent förran om 10 år.

Hur länge håller dom??? :y8:

 

Jag har kört min här i Sverige hårt vinter som sommar utan minsta problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg fel. 2 st Mitsubishi inverters gick på 58000 bath men det är inte kostnad utan investering. :wai:

 

Rätt gjort. Själv sitter jag helnöjd med 3 Mitsu och en Fujitsu inverters. Hörs inget och som du säger en bra investering även på elräkningen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
UglyFarang

I förhållande till investeringen så betalar dom av sig väldigt snabbt. Jag har själv en Invest luft-vatten lågprismaskin som jag köpte för 15 000. Den är nu inne på fjärde eller femte året och betalade sig redan första året.

 

Beträffande artickeln så är det skrämselpropaganda. Nedanstående citat från artickeln gäller oavsett om det är en dyr, billig eller ingen värmepump alls. Helt enkelt sådant som kan hända i sommarstugor som står tillbommade.

 

”Om det är varmare i stugan än utomhus drivs fukten ut. Men om det är varmare ute än i stugan så leds fukten in och stannar kvar. Det kan leda till exempelvis mögelangrepp”, säger Jan-Erik Nowacki.

 

Vilken storlek/beteckning på pumpen?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Nja inte alls. Men det är så länge som det kostar 0 om nånting händer. Vilket vittnar om bra kvalitet lönar sig.

Hemförsäkringen betalar väl upp till 12 år med nedskrivning varje år.

 

En julapump har väl max nått års garanti eller nåt. Sen har man ju även tur om man hittar någon som vill installera den?

Även större risk för driftavbrott.

 

Konsumentköplagen ger två år.

Med tanke på priset så har man råd att byta lite oftare om de går sönder vilket kanske inte är så dumt då det kan bli lite bättre effekt på nästa.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken storlek/beteckning på pumpen?

LVEI-06 vilket är något för litet för mitt hus. Men jag köpte den som sagt ny från ett konkurslager utan garanti för 15tusen och den funkar alldeles utmärkt fortfarande.

Jag har dock planer på att komplettera den med ytterligare en lågprismaskin i samma storlek från jula och köra båda parallellt när en inte räcker till.

Jag bor i ett hus på runt 130 kvm och har väldigt svårt att räkna hem vare sig bergvärme eller en dyrare pump.

Ändrades av Dannep4
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

LVEI-06 vilket är något för litet för mitt hus. Men jag köpte den som sagt ny från ett konkurslager utan garanti för 15tusen och den funkar alldeles utmärkt fortfarande.

Jag har dock planer på att komplettera den med ytterligare en lågprismaskin i samma storlek från jula och köra båda parallellt när en inte räcker till.

Jag bor i ett hus på runt 130 kvm och har väldigt svårt att räkna hem vare sig bergvärme eller en dyrare pump.

 

InVest säljes av Byggmax nuförtiden.

 

https://www.byggmax.se/varme/varmepumpar/luftvarmepumpar/varmepump-luft-vatten-p64110017

 

https://www.byggmax.se/varme/varmepumpar/luftvarmepumpar/varmepump-luft-vatten-p64110018

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...