Jump to content
IGNORERAD

Behöver tips om ac inst.


Moipenyang

Recommended Posts

Ok, inverter är bra/bättre/bäst alltså, men hur betecknas de i affären här i Thailand. Använder de det engelska namnet Inverter eller hur får jag försäljaren att fatta att jag vill ha en Inverter isf en vanlig AC? Försäljarna i Thailand är ju inte så duktiga på engelska och frun får nog lite svårt att förklara detta på Thai.

 

Broschyrer och instruktionsböcker kan ju lämnas därhän, detta är Thailand och sådant material på engelska är lika sällsynt som snö här.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    14

  • Dannep4

    11

  • Tallviking

    10

  • Moipenyang

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34
Ok, inverter är bra/bättre/bäst alltså, men hur betecknas de i affären här i Thailand. Använder de det engelska namnet Inverter eller hur får jag försäljaren att fatta att jag vill ha en Inverter isf en vanlig AC? Försäljarna i Thailand är ju inte så duktiga på engelska och frun får nog lite svårt att förklara detta på Thai.

 

Broschyrer och instruktionsböcker kan ju lämnas därhän, detta är Thailand och sådant material på engelska är lika sällsynt som snö här.

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

Köp den dyraste så blirdet säkert rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ok, inverter är bra/bättre/bäst alltså, men hur betecknas de i affären här i Thailand. Använder de det engelska namnet Inverter eller hur får jag försäljaren att fatta att jag vill ha en Inverter isf en vanlig AC? Försäljarna i Thailand är ju inte så duktiga på engelska och frun får nog lite svårt att förklara detta på Thai.

 

Broschyrer och instruktionsböcker kan ju lämnas därhän, detta är Thailand och sådant material på engelska är lika sällsynt som snö här.

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

Det står tydligt och klart Inverter på dom

 

post-3404-0-94548300-1362216769.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack TV :thumbsup:

 

Forden, det vill ju alltid försäljarna att man köper det dyraste de har till försäljning, problemet är väl om de bara har vanliga AC hemma o försöker kränga på oss en sådan istället. Men TV svarade ju ovan så nu vet jag.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Tjena!

det är ju fan att man inte får vara ensam om något :crazy:

 

Nu får trösta dig med att du var före mig i alla fall för vi satte upp vårat i somras

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Tack TV :thumbsup:

 

Forden, det vill ju alltid försäljarna att man köper det dyraste de har till försäljning, problemet är väl om de bara har vanliga AC hemma o försöker kränga på oss en sådan istället. Men TV svarade ju ovan så nu vet jag.

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

Ja sköja lite med dig

Jag funderade åsså hur man skulle förklar inverter för dom

Ska kolla lite priser i surin när man kommer in dit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Ja sköja lite med dig

Jag funderade åsså hur man skulle förklar inverter för dom

Ska kolla lite priser i surin när man kommer in dit

 

En Inverter kostar ca 40% mer än en normal AC men dels är den betydligt mer effektiv och därmed billigare i drift och del låter kompressorn mycket mindre eftersom det sitter en skruvkompressor som reglerar upp och ner istället för på och av hela tiden

 

Tror jag räknade med att tjäna in merkostnaden på lägre el-förbrukning inom 3-4 år trots att jag bara utnyttjar den 2 månader om året och då får man lägre ljudnivå gratis på köpet

 

Tror också dom håller längre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, inverter är bra/bättre/bäst alltså, men hur betecknas de i affären här i Thailand. Använder de det engelska namnet Inverter eller hur får jag försäljaren att fatta att jag vill ha en Inverter isf en vanlig AC? Försäljarna i Thailand är ju inte så duktiga på engelska och frun får nog lite svårt att förklara detta på Thai.

 

Broschyrer och instruktionsböcker kan ju lämnas därhän, detta är Thailand och sådant material på engelska är lika sällsynt som snö här.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Tjena!

Det står även på aggregatet utomhus. Så nu kan du inte köpa fel. Där vi har köpt våra har dom små skyltar vid varje air-c som talar om hur stort rum varje är avpassad för. t.ex 7-11m2 10-15m2. Bra info! Vi har alltid fått två gratis service och rengörning i priset.

Har blivit lika förvånad varje gång dom ringer och säger att nu är det dax. 

post-8709-0-50778800-1362217397_thumb.jp

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Det står även på aggregatet utomhus. Så nu kan du inte köpa fel. Där vi har köpt våra har dom små skyltar vid varje air-c som talar om hur stort rum varje är avpassad för. t.ex 7-11m2 10-15m2. Bra info! Vi har alltid fått två gratis service och rengörning i priset.

Har blivit lika förvånad varje gång dom ringer och säger att nu är det dax. 

 

Tack Thomas!

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att det står inverter på kompressorn bettyder det inte att den arbetar tyst vill gärna upplysa om detta då det inte riktigt verkar framgå av trådens utveckling.

Kolla nog när du köper. Hemma hos mig satte de in LG inverter som de fick ta med sig tillbaka samma dag bara att montera ner dem igen jag hade frågat dem om de vara samma kompressor ljud som en Mitsubishi inverter vilket säljaren lovat. Fick lägga till en del pengar men det var det värt.

 

Sorry alla med LG men tycker jag vill dela med mig.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu är ju LG känd för att den bullrar mest

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Nu är ju LG känd för att den bullrar mest

 

Det är därför det är viktigt var man placerar kompressorn

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttnade på dessa förbannade LG, låter ju som ett jetplan.

Köpte in två mitsubishi inverter samt en modell större Fujitsu inverter för vardagsrummet.

Funkar perfekt, man hör inte ens att de är på.

Som du säger tror jag också inverters funkar hela tiden genom anpassning istället för max på eller av.

Skall visst reducera elförbrukning också.

Har dock kvar en mindre LG i ett sovrum som inte används, den funkar faktiskt ok.

 

/ SatanG

Tar tillbaka sista stycket, LG suger!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

I förra huset jag bodde fanns det en stor takfläktlampa ovanför sängen. En dag hade den rasat ner i sängen, sicken jäkla tur att det inte hände på natten när man låg där, vad hade inte kunnat hänt med familjelyckan ? :ahh:

 

Aldrig mer nån stor takfläktlampa ovanför min säng i alla fall.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hittar inte min handbruksbok om min AC, Jag undrar om man behöver skydda AC-aggregatet mot regn?

 

post-3132-0-26832600-1362639734_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

All el-utrustning ska skyddas mot vatten om inte den har rätt IP klassning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Hittar inte min handbruksbok om min AC, Jag undrar om man behöver skydda AC-aggregatet mot regn?

 

attachicon.gifac.JPG

De är gjorda för att stå utomhus så det är inga problem med regn (eller snö) :y15:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar inte min handbruksbok om min AC, Jag undrar om man behöver skydda AC-aggregatet mot regn?

 

attachicon.gifac.JPG

 

Med tanke på de översvämningar som förekommer då och då så är det väl bara en upplyft montering på väggen som kan vara att rekommendera. Men det beror ju på om det brukar samlas vatten där vid väggen eller ej.

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Lyfter upp tråden.

 

Jag kommer snart att köpa in 3 AC för vårt hus.

Om jag läst denna tråden rätt så är Mitsubishi inverter bäst ?

Killen som drar in el i vårt hus sade samma sak. Jag skiter i vad de kostar, jag vill ha BRA grejor och helst tysta.

 

Synpunkter ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vet inte om jag vågar ha synpunkter och tips...risken är ju stor att du sågar rubbet! Så jag håller käft :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle jag såga ?

Om du har erfarenheter av olika aggregat och delar med dig finns väl ingen anledning att såga ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt Kollba det är dem du skall köpa om du vill ha det bästa. Jag är hel nöjd med mina andvänder dem hela året Kyla avfuktning samt värme efter årstider som det behövs.

För en vecka sedan gick jag över till att att andvända avfuktning på nätterna nu när regnet har kommit men på dagarna blir det fortfarande kyla.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Nu är ju LG känd för att den bullrar mest

Hade LG i sovrummet, nu sitter den i gästrimmet hehe. Det var inte kompressorn utan fläkten inne som höll låda. Nu sitter det en Samsung inverter i sovrummet. Kanon bra.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...