Jump to content
IGNORERAD

Rösta på oss annars...


MaiChai

Recommended Posts

Nästan alla låglönejobb bemannas idag av invandrare. Det är dom som tar hand om våra gamla, kör på kommunaltrafiken etc etc

 

Det där är en sanslös myt som ni har gått på.

Ca 1/10 av alla muslimska kvinnor förvärvsarbetar.ca 8/10 av de arbetslösa muslimska kvinnorna har ej ambitionen att skaffa sig utbildning eller arbete, de är helt nöjda med det får via understöd.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    29

  • chockdii

    20

  • Soengsang

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det där är en sanslös myt som ni har gått på.

Ca 1/10 av alla muslimska kvinnor förvärvsarbetar.ca 8/10 av de arbetslösa muslimska kvinnorna har ej ambitionen att skaffa sig utbildning eller arbete, de är helt nöjda med det får via understöd.

 

Hett tips. Läs den utredning som Chokdii använde som källa för sina rasistiska påståenden en bit ovan

 

Där reds detta ut och härleds

 

Han hade tydligen inte läst det han hänvisade till

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är en sanslös myt som ni har gått på.

Ca 1/10 av alla muslimska kvinnor förvärvsarbetar.ca 8/10 av de arbetslösa muslimska kvinnorna har ej ambitionen att skaffa sig utbildning eller arbete, de är helt nöjda med det får via understöd.

Hett tips. Läs den utredning som Chokdii använde som källa för sina rasistiska påståenden en bit ovan

Där reds detta ut och härleds

Han hade tydligen inte läst det han hänvisade till

Lägg ner det där med rasism, för det är inte vad det handlar om, bara patetiskt att svamla om det så fort problemen med invandring nämns.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg ner det där med rasism, för det är inte vad det handlar om, bara patetiskt att svamla om det så fort problemen med invandring nämns.

 

Så bemöt det med sakliga argument då istället.

 

Har du läst utredningen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så alltså, är man inte saklig efter dina värderingar, så är man alltså rasist...hm, vilken logik, NOT!

 

Vilken utredning, jag har varken hänvisat till någon utredning eller citerat någon utredning.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så alltså, är man inte saklig efter dina värderingar, så är man alltså rasist...hm, vilken logik, NOT!

 

Vilken utredning, jag har varken hänvisat till någon utredning eller citerat någon utredning.

 

Logiken är att om man är extremt emot invandring och ständigt klagar på en viss grupp av invandrare är det inte svårt att hamna i rasism-epitetet

 

Utredningen skrev jag tydligt och klart var den som Chokdii hänvisade till lite tidigare i tråden. Eller har du svårt att läsa nu också ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Logiken är att om man är extremt emot invandring och ständigt klagar på en viss grupp av invandrare är det inte svårt att hamna i rasism-epitetet

 

Utredningen skrev jag tydligt och klart var den som Chokdii hänvisade till lite tidigare i tråden. Eller har du svårt att läsa nu också ?

 

TV!

 

Man behöver alls inte vara "extremt emot invandring" för att vara kritisk till invandringspolitiken i Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Logiken är att om man är extremt emot invandring och ständigt klagar på en viss grupp av invandrare är det inte svårt att hamna i rasism-epitetet

 

Utredningen skrev jag tydligt och klart var den som Chokdii hänvisade till lite tidigare i tråden. Eller har du svårt att läsa nu också ?

 

Personligen är jag inte extremt emot invandring, så länge vi kan ta hand om de invandrade och de kan komma till gagns för landet, samt accepterar vår kultur... observera att de ej enl mig behöver ta den till sig, det räcker med att de respekterar den och våra seder...gör de så är det fine med mig.

 

Jag har ingen lust att diskutera de utredningar han hänvisar till, det får du ta med honom.

 

Ved menar du med svårt att läsa nu OCKSÅ, menar du att jag har det svårt med några andra saker.tyckte du just talade om saklighet i argumentation?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen är jag inte extremt emot invandring, så länge vi kan ta hand om de invandrade och de kan komma till gagns för landet, samt accepterar vår kultur... observera att de ej enl mig behöver ta den till sig, det räcker med att de respekterar den och våra seder...gör de så är det fine med mig.

 

Jag har ingen lust att diskutera de utredningar han hänvisar till, det får du ta med honom.

 

Ved menar du med svårt att läsa nu OCKSÅ, menar du att jag har det svårt med några andra saker.tyckte du just talade om saklighet i argumentation?

 

Om man som du i tråd ut och tråd in tjatar om samma sak och nämner en speciell folkgrupp (eller religion) som ansvarig för alla problem i landet får man räkna med mothugg

 

Och din lista med allt dåligt i Sverige som du anser beror på den "ohämmade invandringen" var rent ut sagt pinsam

 

Varför svarade du inte MaiChai på hans ifrågasättande om det var invandrarnas fel att SJ inte höll tiden längre t.ex ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför svarade du inte MaiChai på hans ifrågasättande om det var invandrarnas fel att SJ inte höll tiden längre t.ex ?

 

Hahah du är ju pinsam ibland!

 

MaiChai förstod ju listan.förutom det med SJ som kanske var lite långsökt.

 

Ang de allmänna kommunikationsmedlen som jag nämnde, så kanske det är bekant för dig att en gång i tiden så var Statens-Järnvägar de som framgångsrikt bedrev tågtrafik (ja vem vet du kanske både varit konduktör och lokförare)..men eftersom att stadskassan krympte med stigande utgifter för andra saker (jag vill ju här påstå att den ohämmade invandringen är en bidragande orsak) så var SJ:s verksamhet tvungen att soursas ut för att försöka dra ner på utgifterna och spara några kronor till moder Svea.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah du är ju pinsam ibland!

 

MaiChai förstod ju listan.förutom det med SJ som kanske var lite långsökt.

 

Ang de allmänna kommunikationsmedlen som jag nämnde, så kanske det är bekant för dig att en gång i tiden så var Statens-Järnvägar de som framgångsrikt bedrev tågtrafik (ja vem vet du kanske både varit konduktör och lokförare)..men eftersom att stadskassan krympte med stigande utgifter för andra saker (jag vill ju här påstå att den ohämmade invandringen är en bidragande orsak) så var SJ:s verksamhet tvungen att soursas ut för att försöka dra ner på utgifterna och spara några kronor till moder Svea.

 

Snacka om historieförvanskning

 

Det där får du försöka härleda för att jag skall tro på det

 

Skulle ökade kostnader för ny teknik, högre löner för svenskar etc inte ha ett dugg med det hela att göra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fram med fakta då och sitt inte och svamla...

Nu slingrar du dig bara för du inser att du är ute på tunn is och försöker komma ur läget.

 

Får väl ta och göra ett försök, det lustiga i det hela är att du vill ha/ kräver fakta, samtidigt som du själv inte levererar något av direkt värde som stödjer motsatsen till vad som sägs/påstås, utan spelar istället på känsloargument, och när det väl postas fakta, siffror och statistik så ruskar du på huvudet och vägrar att ta åt dig av informationen, mao en typisk mångkulturalist som aldrig kommer att erkänna/förstå hur situationen i sverige är, det kvittar nämligen hur mycket fakta/siffror/statistik/artiklar man hänvisar till, du kommer inte ta åt dig av informationen utan istället fortsätta ruska på skallen och försöka hitta små sakfel och klaga på källhänvisningar.

 

Ja, 600 000 utrikes födda går till jobbet varje dag.....

Eller vänta nu, är det bara skitsnack från Annie Lööf, Erik Ullenhag och andra mindre nogräknade lögnare?

Enligt SCB:s statistik så är definitionen av sysselsatt att en person arbetat minst en timme i veckan.

 

Kan det möjligtvis bero på att:

"2,5 procent av jobben i Sverige klassas som låglönejobb. Snittsiffran för hela EU är 17 procent. I Storbritannien består 22 procent av arbetsmarknaden av låglönejobb."

http://www.expressen.se/ekonomi/reinfeldts-enkla-jobblosning/

 

Att en massinvandring av Somalier som ska lyckas lära sig svenska, klockan, ska integreras och bli en del av det bidragande svenska samhället har jag inga större förhoppningar om, däremot lär dom vara en livstids belastning för samhället med rejäla negativa effekter på välfärd/ekonomin mm mm

Det betvivlar jag inte det minsta, men jag kan ju ha fel, arbetsförmedlingen i Etiopien kanske blir en riktig bra framgång :crazy:

 

 

 

Det finns det ingen som kan göra, inte ens dom själva, tiden får visa resultatet, tyvärr blir den inget att se fram emot vilket även du kommer att få erfara om du inte är allt för gammal.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...