Jump to content
IGNORERAD

Rösta på oss annars...


MaiChai

Recommended Posts

http://nationmultimedia.com/politics/Legal-question-over-PMs-remarks-30200683.html

 

Vill man inte köpa sig valsegrar så kan man ju hota sig till dem!

 

"He said Yingluck made a campaign statement that if residents voted for Pongsapat, the government and the Bangkok Metropolitan Administration would work together without conflict. Bangkok voters would gain benefits if they voted for number 9 because the government had funds to support mega projects, such as more Skytrain routes. But if people voted for other candidates, they would not receive support from the government"

 

Yingluck lovar guld och gröna skogar ifall Bangkokborna röstar på PTP´s kandidat men även ett helvete om de röstar in någon annan. Skrämmande...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    29

  • chockdii

    20

  • Soengsang

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://nationmultimedia.com/politics/Legal-question-over-PMs-remarks-30200683.html

 

Vill man inte köpa sig valsegrar så kan man ju hota sig till dem!

 

"He said Yingluck made a campaign statement that if residents voted for Pongsapat, the government and the Bangkok Metropolitan Administration would work together without conflict. Bangkok voters would gain benefits if they voted for number 9 because the government had funds to support mega projects, such as more Skytrain routes. But if people voted for other candidates, they would not receive support from the government"

 

Yingluck lovar guld och gröna skogar ifall Bangkokborna röstar på PTP´s kandidat men även ett helvete om de röstar in någon annan. Skrämmande...

 

Finns säkert dom som kommer påstå att valet är demokratiskt..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://nationmultimedia.com/politics/Legal-question-over-PMs-remarks-30200683.html

 

Vill man inte köpa sig valsegrar så kan man ju hota sig till dem!

 

"He said Yingluck made a campaign statement that if residents voted for Pongsapat, the government and the Bangkok Metropolitan Administration would work together without conflict. Bangkok voters would gain benefits if they voted for number 9 because the government had funds to support mega projects, such as more Skytrain routes. But if people voted for other candidates, they would not receive support from the government"

 

Yingluck lovar guld och gröna skogar ifall Bangkokborna röstar på PTP´s kandidat men även ett helvete om de röstar in någon annan. Skrämmande...

hon följer broder i Thaksins fotspår. Dom byar som inte röstade på honom skulle inte få hjälp. Försökte senare bortförklara sig med att han blivit missförstådd och misstolkad........pyttsan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt drag i politikertrådarna nu för tiden. Var håller NoBuzz och IL hus? ;) Tur att telefontrådarna finns, där har vi iaf Bagdad Bob. ;) Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt drag i politikertrådarna nu för tiden. Var håller NoBuzz och IL hus? :wink: Tur att telefontrådarna finns, där har vi iaf Bagdad Bob. :wink: Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jag är nästan benägen att hålla med dig. Trots att alla stridande parter använder väl kända taktiska grundprinciper, är det nog så att utnötningskriget tagit ut sin beskärda del vid det här laget. Hav dock förtröstan, snart blossar nog stridigheterna upp igen... :yes:

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
http://nationmultimedia.com/politics/Legal-question-over-PMs-remarks-30200683.html

 

Vill man inte köpa sig valsegrar så kan man ju hota sig till dem!

 

"He said Yingluck made a campaign statement that if residents voted for Pongsapat, the government and the Bangkok Metropolitan Administration would work together without conflict. Bangkok voters would gain benefits if they voted for number 9 because the government had funds to support mega projects, such as more Skytrain routes. But if people voted for other candidates, they would not receive support from the government"

 

Yingluck lovar guld och gröna skogar ifall Bangkokborna röstar på PTP´s kandidat men även ett helvete om de röstar in någon annan. Skrämmande...

 

Diktaturen är nog inte långt borta, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Tycker det är dåligt drag i politikertrådarna nu för tiden. Var håller NoBuzz och IL hus? :wink: Tur att telefontrådarna finns, där har vi iaf Bagdad Bob. :wink: Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Ja utan telefontrådarna skulle det vara tråkigt.. Man kan ju alltid hoppas att snickarn köper sig en iphone och engagerar sig i trådarna med all sin erfarenhet :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja utan telefontrådarna skulle det vara tråkigt.. Man kan ju alltid hoppas att snickarn köper sig en iphone och engagerar sig i trådarna med all sin erfarenhet :crazy:

 

Tror förstås det dröjer, snickarn har förmodligen precis skaffat sig en sådan här...

 

post-3473-0-93676700-1361854892.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte går att köpa sina väljare så är det bara att hota dom om försämringar och elände.

 

Bra jobbat Yingluck :thumbsup:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Jag hoppas naturligtvis att dom fattigas kandidat vinner och efter vad jag såg på Thailändsk TV av valrörelsen så framställdes Demokraterna som övre medelklassens och dom rikas kandidat och deras kandidat besökte nästa uteslutande affärsinnehavare, fina bostadsområden, pratade om cykelbanor ooch liknande, dom rödas kandidat besökte platser som Klong Thoey och stans boende i skjulen under broar och längs stadens klonger, där sopade han på marknaden, lagade isaan mat, han utlovade att dom skulle få äganderätt till sina skjul och slippa bo olagligt, såna frågor tror jag är viktigare än t.ex cykelbanor.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hoppas naturligtvis att dom fattigas kandidat vinner och efter vad jag såg på Thailändsk TV av valrörelsen så framställdes Demokraterna som övre medelklassens och dom rikas kandidat och deras kandidat besökte nästa uteslutande affärsinnehavare, fina bostadsområden, pratade om cykelbanor ooch liknande, dom rödas kandidat besökte platser som Klong Thoey och stans boende i skjulen under broar och längs stadens klonger, där sopade han på marknaden, lagade isaan mat, han utlovade att dom skulle få äganderätt till sina skjul och slippa bo olagligt, såna frågor tror jag är viktigare än t.ex cykelbanor.

 

Mvh Isan Lover

 

 

Anser du det viktigt att den som vinner gör det på ett korrekt demokratiskt sätt oavsett vem som vinner eller är det bara viktigt för dig att "de fattigas kandidat" vinner oavsett metoden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Anser du det viktigt att den som vinner gör det på ett korrekt demokratiskt sätt oavsett vem som vinner eller är det bara viktigt för dig att "de fattigas kandidat" vinner oavsett metoden ?

 

Hej

 

Om metoden är att besöka och utlova förbättringar för dom sämst ställda ser jag inga problem med detta, jag tycker snarare att det är oerhört positivt och på tiden att dom får det lite bättre.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om metoden är att besöka och utlova förbättringar för dom sämst ställda ser jag inga problem med detta, jag tycker snarare att det är oerhört positivt och på tiden att dom får det lite bättre.

 

Mvh Isan Lover

IL du är otroligt naiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om metoden är att besöka och utlova förbättringar för dom sämst ställda ser jag inga problem med detta, jag tycker snarare att det är oerhört positivt och på tiden att dom får det lite bättre.

 

Mvh Isan Lover

 

Har du helt missat vad som diskuteras om "metoden" lite högre upp i tråden ?

 

Hot om försämringar om man inte "röstar rätt" kan knappast kallas demokrati..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blir jag inte förvånad att mannen som tycker att det är helt okej att köpa röster till en valseger också tycker det är okej att hota till sig en valseger?

 

Jag menar, det är ju de "fattigas" kandidat så då är ju allt tillåtet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Ja jag är som sagt beredd att stå ut med en del "misstag" så länge målet är att förbättra dom sämst ställdas situation, klyftorna är alldeles för stora och landet behöver kandidater och partier som vänder sig till dom sämst ställda och utlovar förbättringar om dom får makten, vad det gäller "hot" så är jag tveksam om det verkligen ska ses som ett hot eller som ett tecken på att PT garanterat får det besvärligare att samarbeta med en Demokratisk kandidat än en ifrån PT, det verkar väl egentligen ganska logiskt att två partier som har bekämpat varandra med alla medel i över 12 år skulle få samarbetsproblem i en sån situation.

 

Mvh Isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja jag är som sagt beredd att stå ut med en del "misstag" så länge målet är att förbättra dom sämst ställdas situation, klyftorna är alldeles för stora och landet behöver kandidater och partier som vänder sig till dom sämst ställda och utlovar förbättringar om dom får makten, vad det gäller "hot" så är jag tveksam om det verkligen ska ses som ett hot eller som ett tecken på att PT garanterat får det besvärligare att samarbeta med en Demokratisk kandidat än en ifrån PT, det verkar väl egentligen ganska logiskt att två partier som har bekämpat varandra med alla medel i över 12 år skulle få samarbetsproblem i en sån situation.

 

Mvh Isan lover 

 

Så om det sitter en socialdemokratisk regering kan inte styrelsen i Göteborg vara borgerlig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://nationmultimedia.com/politics/Legal-question-over-PMs-remarks-30200683.html

 

Vill man inte köpa sig valsegrar så kan man ju hota sig till dem!

 

"He said Yingluck made a campaign statement that if residents voted for Pongsapat, the government and the Bangkok Metropolitan Administration would work together without conflict. Bangkok voters would gain benefits if they voted for number 9 because the government had funds to support mega projects, such as more Skytrain routes. But if people voted for other candidates, they would not receive support from the government"

 

Yingluck lovar guld och gröna skogar ifall Bangkokborna röstar på PTP´s kandidat men även ett helvete om de röstar in någon annan. Skrämmande...

Kan man inte tolka det lite som "Skyll er själva om ni röstar fel" Typ moderaternas löften om ditt o datt, eller sossarnas hot inför eventuellt moderatstyre..fast visst ser det lite klumpigt ut att uttrycka sig på det sättet, om hon nu gjort det, översättningar blir allt bra konstiga ibland!

Baa, som bor i ett orange villaområde där gula o röda lever sida vid sida, men utanför..inte går då jag med gul tröja på den lokala marknaden och riskerar få på söta knölen av en LaoKao påverkad rödskjorta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja jag är som sagt beredd att stå ut med en del "misstag" så länge målet är att förbättra dom sämst ställdas situation, klyftorna är alldeles för stora och landet behöver kandidater och partier som vänder sig till dom sämst ställda och utlovar förbättringar om dom får makten, vad det gäller "hot" så är jag tveksam om det verkligen ska ses som ett hot eller som ett tecken på att PT garanterat får det besvärligare att samarbeta med en Demokratisk kandidat än en ifrån PT, det verkar väl egentligen ganska logiskt att två partier som har bekämpat varandra med alla medel i över 12 år skulle få samarbetsproblem i en sån situation.

 

Mvh Isan lover 

Så du är för en politik som fördes i Sovjet,med enpartistat och en diktator?Den moderna utvecklingen har ju visat hur fel detta var.Det är inte ekonomiskt försvarbart att föra en sån politik.Att du IL som bor och verkar stor del i ett modernt samhälle inte kan inse det säger mer om dig än..........

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så om det sitter en socialdemokratisk regering kan inte styrelsen i Göteborg vara borgerlig ?

Hej

 

Det kan det absolut, men det är nog inte självklart att samarbetet dessa emellan blir lika bra.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte tolka det lite som "Skyll er själva om ni röstar fel" Typ moderaternas löften om ditt o datt, eller sossarnas hot inför eventuellt moderatstyre..fast visst ser det lite klumpigt ut att uttrycka sig på det sättet, om hon nu gjort det, översättningar blir allt bra konstiga ibland!

Baa, som bor i ett orange villaområde där gula o röda lever sida vid sida, men utanför..inte går då jag med gul tröja på den lokala marknaden och riskerar få på söta knölen av en LaoKao påverkad rödskjorta!

Det är ju skrämmande att man måste tänka på vilken tröja man har på sig när man går ut.Låter mer som huliganfasoner.Och detta försvarar vissa här med att det är rätt.Skrämmande

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kan det absolut, men det är nog inte självklart att samarbetet dessa emellan blir lika bra.

 

Mvh Isan lover

 

Är inte det en demokratisk grund som skall få råda oavsett vilka svårigheter det kan medföra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det är ju skrämmande att man måste tänka på vilken tröja man har på sig när man går ut.Låter mer som huliganfasoner.Och detta försvarar vissa här med att det är rätt.Skrämmande

Hej

 

Att gå runt med en tröja som här uppe symboliserar militärkupper och förtryck av fattiga i ett område där mellan 80-90% är just fattiga och röda låter inte så smart, och jag tycker Baa gör rätt i att inte bära en sån tröja där.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...