Jump to content
IGNORERAD

Rösta på oss annars...


MaiChai

Recommended Posts

Vakna gubbe, det jag beskriver är att många gamlingar i Sweden röstar pga tradition, dom hänger inte med i vad som händer i Sweden, ofta pga att dom bara läser AB etc och aldrig får en rättvis bild av vad som egentligen sker i Sweden. Får man fråga var i Sverige du bor ? Bor du tillsammans med invandrarna ute i någon förort? Eller har du flytt, som alla andra ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Sättet du uttrycker dig på pekar mot en ung kille som saknar livets kunskap och erfarenhet.

 

Väx upp och hör av dig när du lärt dig lite mer om världen

 

Du har helt missat saker som erfarenhet, kunskap, omdöme etc etc vilket är typisk för unga heta killar som missat de delarna i livet än så länge

 

Du lever i en typsikt stereotyp värld full av förutfattade meningar om allt och alla runt dig som du anser vara stofiler om dom inte tycker som du

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    29

  • chockdii

    20

  • Soengsang

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förga förvånande, då de rödas stöttesten är att skatta ihjäl, förtrycka och manipulera sina medborgare än var man är i världen...för mig helt obegripligt hur man kan rösta rött drygt 10 år in på 2000 talet!

Klart man röstar rött som arbetare, allt annat vore ju galenskap.

Men o andra sidan så har jag inte jobbat eller skattat i Sverige på många år, så vem bryr sig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man röstar rött som arbetare, allt annat vore ju galenskap.

Men o andra sidan så har jag inte jobbat eller skattat i Sverige på många år, så vem bryr sig :)

 

Jo det har alltid varit min ståndpunkt, som arbetare röstar man rött!.men idag har nog det liksom runnit ut i sanden, allt går bara ut på att sko sig själv röd, grön eller blå..jag har inga ambitioner på att bli någon proletär hjälte uppe på barrikaderna, så det är bara att hoppa på tåget och roffa åt sig så mycket man kan före man knackar på hos sankte Per.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MP är väl det största skämtet, de har ju inte ens vett att leva som de lär....

 

 

De brukar köra runt i någon gammal Lada som de köpt av någon kommunist, liksom de köpt åsikterna från kommunisterna.

 

Jaja, same, same som de säger i LOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart man röstar rött som arbetare, allt annat vore ju galenskap.

Men o andra sidan så har jag inte jobbat eller skattat i Sverige på många år, så vem bryr sig :)

 

 

Skulle jag också ha gjort för hundra år sen, men har du noterat att det är 2000-talet nu, inte 1800-talet. Vakna och tänk om, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sättet du uttrycker dig på pekar mot en ung kille som saknar livets kunskap och erfarenhet.

 

Väx upp och hör av dig när du lärt dig lite mer om världen

 

Du har helt missat saker som erfarenhet, kunskap, omdöme etc etc vilket är typisk för unga heta killar som missat de delarna i livet än så länge

 

Du lever i en typsikt stereotyp värld full av förutfattade meningar om allt och alla runt dig som du anser vara stofiler om dom inte tycker som du

 

Klart att alla får tycka som dom vill, men idag när det är minimal skillnad mellan dom 7 partierna så är det ju knappt någon vits att rösta alls - samma politik som förs oavsett vilket av dom man röstar på.

 

Och vad är detta för svammel jag hör, väx upp, bla, bla... ? :D

 

Jag ställer en enkel fråga, svara på den så skulle jag bli såå glad, inga slingrande svar tack :)

 

Tycker du att 7-klöverns invandrings och integrationspolitik är bra i dagsläget ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att alla får tycka som dom vill, men idag när det är minimal skillnad mellan dom 7 partierna så är det ju knappt någon vits att rösta alls - samma politik som förs oavsett vilket av dom man röstar på.

 

Och vad är detta för svammel jag hör, väx upp, bla, bla... ? :D

 

Jag ställer en enkel fråga, svara på den så skulle jag bli såå glad, inga slingrande svar tack :)

 

Tycker du att 7-klöverns invandrings och integrationspolitik är bra i dagsläget ?

 

Du ställer en fråga som är omöjligt att svara ett enkelt svar på tyvärr för frågan i sig är extremt komplicerad och mångfasetterad

 

Och om du inte inser det är du mer omogen än jag trodde.

 

Kan du på ett enkelt sätt t.ex förklara vad "7-klöverns invandrings- och integrationspolitik" innebär i dagsläget utan att blanda in dina egna personliga tolkningar och åsikter ?

 

Du kommer säker gnälla om att jag "slingrar mig" efter detta svar men du får nog kanske någon gång i livet inse att livet inte alltid är enkelt och svart/vitt..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ställer en fråga som är omöjligt att svara ett enkelt svar på tyvärr för frågan i sig är extremt komplicerad och mångfasetterad

 

Och om du inte inser det är du mer omogen än jag trodde.

 

Kan du på ett enkelt sätt t.ex förklara vad "7-klöverns invandrings- och integrationspolitik" innebär i dagsläget utan att blanda in dina egna personliga tolkningar och åsikter ?

 

Du kommer säker gnälla om att jag "slingrar mig" efter detta svar men du får nog kanske någon gång i livet inse att livet inte alltid är enkelt och svart/vitt..

 

Ditt svar blev som jag hade väntat mig inget annat än tomt svammel.

 

Men jag kan göra det enkelt för dig, jag svarar på frågan själv :crazy:

Invandringen och integrationen har skötts extremt dåligt. Det är ett resursslukande köttberg utan dess like och det kostar långt mer och påverkar oss betydligt mer än vad någon skattehöjning/sänkning någonsin kommer att göra.

 

Men nog sagt om detta, denna tråden handlar om kassa politiker, och det jag från början ville få sagt var att våra svenska politiker inte är mycket bättre än dom thailändska - roffa åt sig så mycket som det går verkar vara mottot. För Sverige bryr dom sig inte om iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt svar blev som jag hade väntat mig inget annat än tomt svammel.

 

Men jag kan göra det enkelt för dig, jag svarar på frågan själv :crazy:

Invandringen och integrationen har skötts extremt dåligt. Det är ett resursslukande köttberg utan dess like och det kostar långt mer och påverkar oss betydligt mer än vad någon skattehöjning/sänkning någonsin kommer att göra.

 

Men nog sagt om detta, denna tråden handlar om kassa politiker, och det jag från början ville få sagt var att våra svenska politiker inte är mycket bättre än dom thailändska - roffa åt sig så mycket som det går verkar vara mottot. För Sverige bryr dom sig inte om iaf.

 

Inte oväntat misslyckades du kapitalt förklara utan att blanda in egna åsikter och personliga tolkningar

 

Så du tror att alla svenska politiker sitter där för att få feta bankkonton ?

 

Och är det i så fall inte samma för ALLA svenska politiker ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte oväntat misslyckades du kapitalt förklara utan att blanda in egna åsikter och personliga tolkningar

 

Så du tror att alla svenska politiker sitter där för att få feta bankkonton ?

 

Och är det i så fall inte samma för ALLA svenska politiker ?

 

Att det är ett resursslukande köttberg är ingen tolkning - det är fakta(som aldrig publiceras i tidningarna, och om så görs så flummar man med statistiken så att det ser hyffsat ut), som tur är så finns det endel som ser igenom denna flumridå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är ett resursslukande köttberg är ingen tolkning - det är fakta(som aldrig publiceras i tidningarna, och om så görs så flummar man med statistiken så att det ser hyffsat ut), som tur är så finns det endel som ser igenom denna flumridå.

 

Nu vart du riktigt pinsam...

 

Snacka om efterkonstruktion..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vart du riktigt pinsam...

 

Snacka om efterkonstruktion..

 

Och där kom ytterligare ett av dina tomma inlägg :14:

 

puss å kram

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där kom ytterligare ett av dina tomma inlägg :14:

 

puss å kram

 

Så fram med fakta då och sitt inte och svamla...

 

Nu slingrar du dig bara för du inser att du är ute på tunn is och försöker komma ur läget.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fram med fakta då och sitt inte och svamla...

 

Nu slingrar du dig bara för du inser att du är ute på tunn is och försöker komma ur läget.

 

Nä beror det ju helt på vilket sätt man räknar på men hur man än vrider och vänder på det hela så kostar det.

 

http://www.skattebetalarna.se/LinkClick.aspx?link=Pdf%2Frapporter+fakta%2FInvandring.pdf

 

Sen så blir det ju "fel" att klumpa ihop alla "invandrare", många grupper är ju ypperliga medborgare medans endel fungerar som blysänken.

 

Har ingen statistik på det men finnarna lär ju "förstöra" statistiken kraftigt då jag antar att dom ligger i nivå med etniska svenskar.

 

https://www.realisten.se/2011/11/27/allt-hogre-arbetsloshet-bland-invandrare-i-sverige/

 

så, där har du lite tordagslektyr :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä beror det ju helt på vilket sätt man räknar på men hur man än vrider och vänder på det hela så kostar det.

 

http://www.skattebetalarna.se/LinkClick.aspx?link=Pdf%2Frapporter+fakta%2FInvandring.pdf

 

Sen så blir det ju "fel" att klumpa ihop alla "invandrare", många grupper är ju ypperliga medborgare medans endel fungerar som blysänken.

 

Har ingen statistik på det men finnarna lär ju "förstöra" statistiken kraftigt då jag antar att dom ligger i nivå med etniska svenskar.

 

https://www.realisten.se/2011/11/27/allt-hogre-arbetsloshet-bland-invandrare-i-sverige/

 

så, där har du lite tordagslektyr :)

 

Så hur kopplar du dessa artiklar med dina tidigare påståenden ?

 

Har du läst och förstått vad som står i dom ens ?

 

Inser du vilken tidining/ideologi din sista artikel bygger på som "källa" ? (svenskarnas parti)

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är ett resursslukande köttberg är ingen tolkning - det är fakta(som aldrig publiceras i tidningarna, och om så görs så flummar man med statistiken så att det ser hyffsat ut), som tur är så finns det endel som ser igenom denna flumridå.

 

Intressant, hur mycket kostar då invandringen i Sverige? Hur mycket folk sysselsätts inom denna resursslukande sektor?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, hur mycket kostar då invandringen i Sverige? Hur mycket folk sysselsätts inom denna resursslukande sektor?

 

 

Beror på hur man räknar så det går inte att ge en exakt siffra.

Ingen aning hur många som sysselsätts men det lär vara rätt många...dom skulle ju kunna göra någonting som vi behöver tex. jobba inom skola, vård, polis istället för att slösas bort på detta vansinne.

 

Sen kan man ju kanske tänka på att Sverige skulle bli ett bättre land att leva i(oj, nu lät jag rasistisk!!!!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på hur man räknar så det går inte att ge en exakt siffra.

Ingen aning hur många som sysselsätts men det lär vara rätt många...dom skulle ju kunna göra någonting som vi behöver tex. jobba inom skola, vård, polis istället för att slösas bort på detta vansinne.

 

Sen kan man ju kanske tänka på att Sverige skulle bli ett bättre land att leva i(oj, nu lät jag rasistisk!!!!).

 

Okej, hur räknar du då när du kom fram till din slutsats?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
De brukar köra runt i någon gammal Lada som de köpt av någon kommunist, liksom de köpt åsikterna från kommunisterna.

 

Jaja, same, same som de säger i LOS.

 

De som sitter i riksdagen har skippat Lada`n och åker bara taxi på skattebetalarnas bekostnad så de utan att ljuga kan säja:

-Men jag har ingen bil, det är det bästa för miljön!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som sitter i riksdagen har skippat Lada`n och åker bara taxi på skattebetalarnas bekostnad så de utan att ljuga kan säja:

-Men jag har ingen bil, det är det bästa för miljön!

Och då slipper dom trängselskatten dessutom för den ingår i taxipriset som vi får betala

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, hur mycket kostar då invandringen i Sverige? Hur mycket folk sysselsätts inom denna resursslukande sektor?

 

Du vet lika väl som jag att man inte kan sätta någon summa på vad invandringen kostar!

 

Men den kostar i välfärd och social trygghet.

 

-Den allmänna pensionen är ett skämt idag, och inte värdig en människa som jobbat hela livet och slitit ut sin kropp.

-Skolornas standard och trygghet är en katastrof i Sverige idag.

-Sjukvården är inte vad den har varit, vad det gäller service och omtanke.

-Sjuk och arbetslöshetsförsäkringar är urholkade, och inte värda att kalla försäkring....ett minimalt bidrag är det och inget annat.

-De allmänna kommunikationerna är ett skämt, lokal som fjärrtrafik...SJ gamle vän var tog du vägen?

 

Detta jag nämner är något av priset vi fått betala för den ohämmade invandringen och kulturändringen(anpassning mot islam) i Sverige.

Att sätta något pris i kronor och ören går inte, men det jag nämner är ett högt pris, ett jävligt högt pris!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förga förvånande, då de rödas stöttesten är att skatta ihjäl, förtrycka och manipulera sina medborgare än var man är i världen...för mig helt obegripligt hur man kan rösta rött drygt 10 år in på 2000 talet!

Nu börjar jag fatta rädslan för de röda..:) Kanske allt blir bättre och därmed dyrare även för faranger i Thailand.. Nä skit i de fattiga så

länge vi kan glassa på deras bekostnad. :party1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet lika väl som jag att man inte kan sätta någon summa på vad invandringen kostar!

 

Men den kostar i välfärd och social trygghet.

 

-Den allmänna pensionen är ett skämt idag, och inte värdig en människa som jobbat hela livet och slitit ut sin kropp.

-Skolornas standard och trygghet är en katastrof i Sverige idag.

-Sjukvården är inte vad den har varit, vad det gäller service och omtanke.

-Sjuk och arbetslöshetsförsäkringar är urholkade, och inte värda att kalla försäkring....ett minimalt bidrag är det och inget annat.

-De allmänna kommunikationerna är ett skämt, lokal som fjärrtrafik...SJ gamle vän var tog du vägen?

 

Detta jag nämner är något av priset vi fått betala för den ohämmade invandringen och kulturändringen(anpassning mot islam) i Sverige.

Att sätta något pris i kronor och ören går inte, men det jag nämner är ett högt pris, ett jävligt högt pris!

 

Hur kopplar du ihop dessa försämringar med invandringen ?

 

Nästan alla låglönejobb bemannas idag av invandrare. Det är dom som tar hand om våra gamla, kör på kommunaltrafiken etc etc

 

Andra invandrartäta länder som Tyskland, England, USA och Frankrike har betydligt högre grad sysselsatta invandrare så det är vi svenskar som misslyckats med att integrera invandrarna och det är därför dom kostar mer än dom ges möjlighet att producera i landet

 

Finns väl inget land i världen nästan som så kraftigt hindrar sina invandrare att arbeta och producera med all dold och öppen rasism som finns här..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

Statskassan är inte outömbar, ska vi betala för importen av 10-tusentals till arbetslöshet årligen så måste det skäras ner på något annat, det bör man inte direkt vara raketforskare för att förstå.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet lika väl som jag att man inte kan sätta någon summa på vad invandringen kostar!

Men den kostar i välfärd och social trygghet.

-Den allmänna pensionen är ett skämt idag, och inte värdig en människa som jobbat hela livet och slitit ut sin kropp.

-Skolornas standard och trygghet är en katastrof i Sverige idag.

-Sjukvården är inte vad den har varit, vad det gäller service och omtanke.

-Sjuk och arbetslöshetsförsäkringar är urholkade, och inte värda att kalla försäkring....ett minimalt bidrag är det och inget annat.

-De allmänna kommunikationerna är ett skämt, lokal som fjärrtrafik...SJ gamle vän var tog du vägen?

Detta jag nämner är något av priset vi fått betala för den ohämmade invandringen och kulturändringen(anpassning mot islam) i Sverige.

Att sätta något pris i kronor och ören går inte, men det jag nämner är ett högt pris, ett jävligt högt pris!

Visst vet jag det men Chokdiis tvärsäkra inlägg om invandringen

gjorde mig nyfiken om han har totalkostnaden eller en siffra på hur mycket resurser den slukar.

Men det har han tydligen inte?

Sen att det är invandrarnas fel att SJ inte får tågtrafiken att fungera var nytt för mig...

Något mer som kan skyllas på invandrarna? Den ökande vargstammen? Hästköttsskandalen? Den kalla vintern?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...