Jump to content
IGNORERAD

Rösta på oss annars...


MaiChai

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai
Och förresten, vem accepterar Fp, Kd, C, VPk ? Dom är ju ett skämt allihopa och borde inte finnas, utan dom borde ingå i M eller S/MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

MP är väl det största skämtet, de har ju inte ens vett att leva som de lär....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    29

  • chockdii

    20

  • Soengsang

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och förresten, vem accepterar Fp, Kd, C, VPk ? Dom är ju ett skämt allihopa och borde inte finnas, utan dom borde ingå i M eller S/MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   MP är väl det största skämtet, de har ju inte ens vett att leva som de lär....
Visst är det så, men min stora poäng är att dom 7 etablerade partierna idag har förlorat det mesta dom i grund och botten stod för - när M och MP ibland sammarbetar förstår man att det är något som inte står rätt till !!! Det kvittar ju fullständigt vilket av dom 7 man röstar på!!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så, men min stora poäng är att dom 7 etablerade partierna idag har förlorat det mesta dom i grund och botten stod för - när M och MP ibland sammarbetar förstår man att det är något som inte står rätt till !!! Det kvittar ju fullständigt vilket av dom 7 man röstar på!!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Så vad tvingar ett miljöparti att vara ett parti "till vänster" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så, men min stora poäng är att dom 7 etablerade partierna idag har förlorat det mesta dom i grund och botten stod för - när M och MP ibland sammarbetar förstår man att det är något som inte står rätt till !!! Det kvittar ju fullständigt vilket av dom 7 man röstar på!!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   Så vad tvingar ett miljöparti att vara ett parti "till vänster" ?
Sluta svamla, ingen riktig moderat vill ha med Mp och göra, dom är varandras motsatser - men tydligen har M närmat sig vänstern senaste 2 mandatperioderna..eller har du missat det ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta svamla, ingen riktig moderat vill ha med Mp och göra, dom är varandras motsatser - men tydligen har M närmat sig vänstern senaste 2 mandatperioderna..eller har du missat det ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Det är väl så att de flesta partier närmat sig varandra efter hand som globaliseringen och internationaliseringen utvecklats vilket gör att alla är mer eller mindre beroende på varandras politik, ekonomi och marknader vilket i sin tur driver demokratin framåt i världen

 

De enskilda ländernas politik och åsikter spelar allt mindre roll i den värld vi lever i idag

 

Tror du lever i en glasbubbla som isolerar dig från verkligheten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta svamla, ingen riktig moderat vill ha med Mp och göra, dom är varandras motsatser - men tydligen har M närmat sig vänstern senaste 2 mandatperioderna..eller har du missat det ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   Det är väl så att de flesta partier närmat sig varandra efter hand som globaliseringen och internationaliseringen utvecklats vilket gör att alla är mer eller mindre beroende på varandras politik, ekonomi och marknader vilket i sin tur driver demokratin framåt i världen   De enskilda ländernas politik och åsikter spelar allt mindre roll i den värld vi lever i idag   Tror du lever i en glasbubbla som isolerar dig från verkligheten
Så du menar att Sveriges framtid är att årligen ta in fler invandrare än vad europas största länder tar emot ? När vi sammtidigt ser en stigande arbetslöshet och demontering av "välfärden". .ok... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta svamla, ingen riktig moderat vill ha med Mp och göra, dom är varandras motsatser - men tydligen har M närmat sig vänstern senaste 2 mandatperioderna..eller har du missat det ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Jag ser inget konstigt i det, tvärtom. M kan ju inte få egen majoritet i riksdagen lika lite som något annat parti och måste därför flörta med andra partier. Vad gäller M så är enda alternativet att flörta till vänster, same same som att enda alternativet för V är att flörta till höger. Har du missat det ? ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att Sveriges framtid är att årligen ta in fler invandrare än vad europas största länder tar emot ? När vi sammtidigt ser en stigande arbetslöshet och demontering av "välfärden". .ok... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Nej. Det menar jag inte. Hur kom du fram till den teorin ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Tror förstås det dröjer, snickarn har förmodligen precis skaffat sig en sådan här...

 

attachicon.gifimages.jpeg

 

Så det är därför han behöver så stor ryggsäck :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

  Nej. Det menar jag inte. Hur kom du fram till den teorin ?
Pga ditt postande är det lätt att tro det, vill du få folk att tro att du tycker annorlunda får du nog lägga om ditt ordbajsande.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga ditt postande är det lätt att tro det, vill du få folk att tro att du tycker annorlunda får du nog lägga om ditt ordbajsande.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Du verkar "tro" väldigt mycket om många. Det är nog inget jag kan påverka känns det som för din förmåga till objektivt tänkande verkar klart begränsad..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Paribatra, en fd. polis utan politisk erfarenhet, han verkar följa Yinglucks recept  att gå under radarn när det gäller att ta politiska debatter. 

Yingluck har under sin tid vid rodret för PTP inte tagit en politisk debatt???? Inte en enda, varför? Jo, hon hade inte överlevt 5 minuter.

She doesn´t have the brain for it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Paribatra, en fd. polis utan politisk erfarenhet, han verkar följa Yinglucks recept  att gå under radarn när det gäller att ta politiska debatter. 

Yingluck har under sin tid vid rodret för PTP inte tagit en politisk debatt? ??? Inte en enda, varför? Jo, hon hade inte överlevt 5 minuter.

She doesn´t have the brain for it.

 

Man behöver ju inte hjärna för att vara snygg och rik :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar "tro" väldigt mycket om många. Det är nog inget jag kan påverka känns det som för din förmåga till objektivt tänkande verkar klart begränsad..

 

Kan du inte släppa Reinfeletsnacket - det är länge sedan vi köpte ordbajsande som detta..

 

Vad är skillnaderna mellan dom 7 som du säger "accepterade partierna" ? bortsätt ifrån någon % hit och dit på skatten..?

 

Du vet svaret, det vet jag också.

Jag ska göra det enkelt för dig - jag svarar själv :D

 

Det är ingen skillnad mellan dom - eller jo, skillnaden kan beskrivas som skillnaden mellan CocaCola och Pepsi..dvs, bara lättlurade idi*ter bryr sig vilket av dom vi väljer..

 

Så hur är detta mer demokratiskt än demokrtatin i Thailand ? (för att återgå till vad tråden egentligen handlar om)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är säker på att snickarn har en Iphone. :D Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Åtta år gammal Nokia. Plus trumman, bra att ha när batteriet är slut.

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte släppa Reinfeletsnacket - det är länge sedan vi köpte ordbajsande som detta..

 

Vad är skillnaderna mellan dom 7 som du säger "accepterade partierna" ? bortsätt ifrån någon % hit och dit på skatten..?

 

Du vet svaret, det vet jag också.

Jag ska göra det enkelt för dig - jag svarar själv :D

 

Det är ingen skillnad mellan dom - eller jo, skillnaden kan beskrivas som skillnaden mellan CocaCola och Pepsi..dvs, bara lättlurade idi*ter bryr sig vilket av dom vi väljer..

 

Så hur är detta mer demokratiskt än demokrtatin i Thailand ? (för att återgå till vad tråden egentligen handlar om)

 

Så varför röstar inte alla på det "åttonde partiet" då om det är som du säger ? :crazy:

 

Eller anser du att absoluta majoriteten av Sveriges röstberättigade befolkning är idi*ter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Med den politik som förs idag om bl.a. invandringen så kommer nog många att rösta på det 8:e partiet.

 

Hej

 

Tyvär har du nog helt rätt.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför röstar inte alla på det "åttonde partiet" då om det är som du säger ? :crazy:

 

Eller anser du att absoluta majoriteten av Sveriges röstberättigade befolkning är idi*ter ?

 

De begriper förmodligen inte sitt eget bästa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så varför röstar inte alla på det "åttonde partiet" då om det är som du säger ? :crazy:   Eller anser du att absoluta majoriteten av Sveriges röstberättigade befolkning är idi*ter ?   De begriper förmodligen inte sitt eget bästa...
Det blir så efter 30-40år av indoktrinering, folk blir snöblinda och ser inte vad som händer.. Min farsa är en urbota moderat, men han vägrar inse att hans gamla moderaterna har förvandlats till en hybrid mellan gamla S och MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir så efter 30-40år av indoktrinering, folk blir snöblinda och ser inte vad som händer.. Min farsa är en urbota moderat, men han vägrar inse att hans gamla moderaterna har förvandlats till en hybrid mellan gamla S och MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Är inte det grunden till Demokrati du beskriver där !

 

Du och din far har olika åsikt och båda har per definition rätt eftersom det handlar om just åsikter och vi lever i ett fritt samhälle där var och en får själv välja sin egen åsikt ?

 

Eller anser du att han är en idi*t och du skall få tvinga på honom din åsikt och att det är bara du som har rätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir så efter 30-40år av indoktrinering, folk blir snöblinda och ser inte vad som händer.. Min farsa är en urbota moderat, men han vägrar inse att hans gamla moderaterna har förvandlats till en hybrid mellan gamla S och MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   Är inte det grunden till Demokrati du beskriver där !   Du och din far har olika åsikt och båda har per definition rätt eftersom det handlar om just åsikter och vi lever i ett fritt samhälle där var och en får själv välja sin egen åsikt ?   Eller anser du att han är en idi*t och du skall få tvinga på honom din åsikt och att det är bara du som har rätt ?
Vakna gubbe, det jag beskriver är att många gamlingar i Sweden röstar pga tradition, dom hänger inte med i vad som händer i Sweden, ofta pga att dom bara läser AB etc och aldrig får en rättvis bild av vad som egentligen sker i Sweden. Får man fråga var i Sverige du bor ? Bor du tillsammans med invandrarna ute i någon förort? Eller har du flytt, som alla andra ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...