Jump to content
IGNORERAD

Rösta på oss annars...


MaiChai

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Jag tror båda kandidaterna ser till väljarnas bästa och inte sig själva. Se bara vilka förtroendefulla leenden. eqy9eqed.jpg Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    29

  • chockdii

    20

  • Soengsang

    11

  • Khun Ken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ju skrämmande att man måste tänka på vilken tröja man har på sig när man går ut.Låter mer som huliganfasoner.Och detta försvarar vissa här med att det är rätt.Skrämmande

Nja, vilken som helst för min del, utom Svenska landslagströjan, någon röd finns förvisso icke heller i garderoben.

Men.när dom (rödingarna) är på upptågshumör skulle jag tro att en gul tröja skulle kunna ge pöbeln en anledning att visa hur modiga dom är!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att gå runt med en tröja som här uppe symboliserar militärkupper och förtryck av fattiga i ett område där mellan 80-90% är just fattiga och röda låter inte så smart, och jag tycker Baa gör rätt i att inte bära en sån tröja där.

 

Mvh Isan Lover

Hur var det nu med rättigheter?Och fria åsikter?Du gillar inte ett fritt folk eller?Du visar mer och mer att du är för en diktatur.Avslöjad,jag tycker du ska flytta till Nordkorea,där skulle dina åsikter värderas högt  :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vilken som helst för min del, utom Svenska landslagströjan, någon röd finns förvisso icke heller i garderoben.

Men.när dom (rödingarna) är på upptågshumör skulle jag tro att en gul tröja skulle kunna ge pöbeln en anledning att visa hur modiga dom är!

Ja,att med våld visa vad man ska tycka är modigt...not

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Hur var det nu med rättigheter?Och fria åsikter?Du gillar inte ett fritt folk eller?Du visar mer och mer att du är för en diktatur.Avslöjad,jag tycker du ska flytta till Nordkorea,där skulle dina åsikter värderas högt  :13:

Hej

 

Jag personligen struntar fullkommligt i vilken färg folk har på sina tröjor, men i vissa lägen kan det nog vara smart att inte reta på sig folk i onödan.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag personligen struntar fullkommligt i vilken färg folk har på sina tröjor, men i vissa lägen kan det nog vara smart att inte reta på sig folk i onödan.

 

Mvh Isan Lover

 

Har de röda slutat att skratta och vara glada?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Har de röda slutat att skratta och vara glada?

Hej

 

Nej dom är precis lika glada och trevliga som vanligt, men som Baa var inne på finns ju alltid en viss risk att stöta på en full idi*t och då kan det ju bli problem, men chansen är nog ganska liten.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kan man inte tolka det lite som "Skyll er själva om ni röstar fel" Typ moderaternas löften om ditt o datt, eller sossarnas hot inför eventuellt moderatstyre..fast visst ser det lite klumpigt ut att uttrycka sig på det sättet, om hon nu gjort det, översättningar blir allt bra konstiga ibland!

Baa, som bor i ett orange villaområde där gula o röda lever sida vid sida, men utanför..inte går då jag med gul tröja på den lokala marknaden och riskerar få på söta knölen av en LaoKao påverkad rödskjorta!

 

Det var väl en vecka innan valet om EU-medlemskap som finansminister Persson gick ut och sa till svenska folket att:

-om det inte blir ett ja till EU så måste vi höja skatten.

idi*terna röstade för ett EU-medlemskap och finansminister Persson höjde skatten.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl en vecka innan valet om EU-medlemskap som finansminister Persson gick ut och sa till svenska folket att:

-om det inte blir ett ja till EU så måste vi höja skatten.

idi*terna röstade för ett EU-medlemskap och finansminister Persson höjde skatten.....

 

Förga förvånande, då de rödas stöttesten är att skatta ihjäl, förtrycka och manipulera sina medborgare än var man är i världen...för mig helt obegripligt hur man kan rösta rött drygt 10 år in på 2000 talet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns säkert dom som kommer påstå att valet är demokratiskt..

 

Som i Sverige då isåfall :)

Skillnaden i Sverige är att vi här har 8 partier där 7 av dom bedriver likadan politik(i stort sätt), och hetsjakten som drivs av dessa 7 partier och media mot oliktänkande är väldigt uppenbar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Måste ha varit många som saknat IL i politik-snacket :thumbsup:  Nu kommer det inlägg på löpande band.

Undrar om det är någon form av hatkärlek. Morsan sa alltid: Kärlek börjar oftast med bråk :y5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som i Sverige då isåfall :)

Skillnaden i Sverige är att vi här har 8 partier där 7 av dom bedriver likadan politik(i stort sätt), och hetsjakten som drivs av dessa 7 partier och media mot oliktänkande är väldigt uppenbar!!!

 

Du är lika "klarsynt" som IL verkar det..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som i Sverige då isåfall :) Skillnaden i Sverige är att vi här har 8 partier där 7 av dom bedriver likadan politik(i stort sätt), och hetsjakten som drivs av dessa 7 partier och media mot oliktänkande är väldigt uppenbar!!!   Du är lika "klarsynt" som IL verkar det..
Japp, endel väljer att ta av sig skygglapparna, andra gör det inte.. Eller menar du att hetsjakten i Sverige är demokratisk ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, endel väljer att ta av sig skygglapparna, andra gör det inte.. Eller menar du att hetsjakten i Sverige är demokratisk ? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Vad är det som INTE är demokratisk mer än dina egna personliga åsikter ?

 

Vad bryter mot demokratins lagar och regler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett land där ett gäng politiker(folkvalda...ehmm. ..) tillsammans med media gör sitt yttersta för att stöta bort "oliktänkande" är inte demokrati enligt mig. Påminner om den Demokratiska republiken Korea, där är ju regeringen också "folkvald" :lol: Kommer bli intressant när dom "oliktänkande" når 20%++ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett land där ett gäng politiker(folkvalda...ehmm. ..) tillsammans med media gör sitt yttersta för att stöta bort "oliktänkande" är inte demokrati enligt mig. Påminner om den Demokratiska republiken Korea, där är ju regeringen också "folkvald" :lol: Kommer bli intressant när dom "oliktänkande" når 20%++ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Känns som demokrati om ett "oliktänkande" parti kan växa sig starkt

 

Hade det varit Nordkorea eller andra liknande länder hade det aldrig ens nått "nollkommauschusch" procent och alla som öppet talade om sin "oliktänkande" åsikt hade dött eller drivits på flykt ut ur landet.

 

Att vara oliktänkande innebär med 100% säkerhet att andra tycker man tänker fel. Det är liksom grunden för olika åsikter. Det kan man aldrig komma ifrån.

 

Men i det här landet har vi lagstadgad yttrande- och åsiktsfrihet vilket innebär att ALLA får säga och tycka "nästan" vad dom vill så länge det håller sig inom lagens gränser

 

Att gny och gnälla för att alla inte tycker som du betyder att man inte förstått grunderna för demokrati från början

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att vara anställd inom kommunen, tex. Skolan eller liknande så får du se hur accepterat där är att vara medlem i ett parti som stöttas av 10%++ av Sverige. Sverige är inte bättre än Thailand. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att vara anställd inom kommunen, tex. Skolan eller liknande så får du se hur accepterat där är att vara medlem i ett parti som stöttas av 10%++ av Sverige. Sverige är inte bättre än Thailand. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Finns ju flera partier under 10% som är mycket accepterade i hela landet så det är inte storleken på antalet röstande som är problemet utan vilka åsikter man har som skapar problem. Speciellt om dom närmar sig det som trillar utanför lagligheten i yttrande och åsiktsfriheten. För observera att det även i demokratiska länder finns olagliga åsikter.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att vara anställd inom kommunen, tex. Skolan eller liknande så får du se hur accepterat där är att vara medlem i ett parti som stöttas av 10%++ av Sverige. Sverige är inte bättre än Thailand. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2     Finns ju flera partier under 10% som är mycket accepterade i hela landet så det är inte storleken på antalet röstande som är problemet utan vilka åsikter man har som skapar problem. Speciellt om dom närmar sig det som trillar utanför lagligheten i yttrande och åsiktsfriheten. För observera att det även i demokratiska länder finns olagliga åsikter.
Och vilka bestämmer vad som är olagligt ? Jo dom 7 ryggdunkande partierna. Insiderbrott inom tex aktiehandel är olagligt medans att som politiker starta ett företag och tjäna 100-tals miljoner på dagens ansvarslösa invandringspolitik är helt ok tydligen. Så vi är inte bättre än Thailand som denna tråden handlar om ;) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, vem accepterar Fp, Kd, C, VPk ? Dom är ju ett skämt allihopa och borde inte finnas, utan dom borde ingå i M eller S/MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa att vara anställd inom kommunen, tex. Skolan eller liknande så får du se hur accepterat där är att vara medlem i ett parti som stöttas av 10%++ av Sverige. Sverige är inte bättre än Thailand. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Finns ju flera partier under 10% som är mycket accepterade i hela landet så det är inte storleken på antalet röstande som är problemet utan vilka åsikter man har som skapar problem. Speciellt om dom närmar sig det som trillar utanför lagligheten i yttrande och åsiktsfriheten. För observera att det även i demokratiska länder finns olagliga åsikter.
Och vem är det som avgör vila åsikter som är bra och inte bra, och skapar problemen, knappast är det de 10-15% nytänkande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, vem accepterar Fp, Kd, C, VPk ? Dom är ju ett skämt allihopa och borde inte finnas, utan dom borde ingå i M eller S/MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Prexis hörru du du och eftersom det är svenska folket som röstat fram dessa idi*ter så borde rösträtten avskaffas och i stället borde genier som du få bestämma hur Sveriga ska styras. :crazy:

 

Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka bestämmer vad som är olagligt ? Jo dom 7 ryggdunkande partierna. Insiderbrott inom tex aktiehandel är olagligt medans att som politiker starta ett företag och tjäna 100-tals miljoner på dagens ansvarslösa invandringspolitik är helt ok tydligen. Så vi är inte bättre än Thailand som denna tråden handlar om :wink: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Vad som är lagligt eller olagligt i det här landet avgörs i landets domstolar som är opolitiska. Anser du att brott begåtts mot landets lagar och regler (som är demokratiskt framtagna) är det bara att polisanmäla

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, vem accepterar Fp, Kd, C, VPk ? Dom är ju ett skämt allihopa och borde inte finnas, utan dom borde ingå i M eller S/MP. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   Prexis hörru du du och eftersom det är svenska folket som röstat fram dessa idi*ter så borde rösträtten avskaffas och i stället borde genier som du få bestämma hur Sveriga ska styras. :crazy:   Fritz
Eller så gör vi som C (eller var det MP?) föreslog - att alla i Sverige, även icke medborgare skall få rösträtt - då blir det nog riktigt bra!!!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...