Jump to content
IGNORERAD

Känsligt ämne?


thomas001

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    26

  • Kollba

    7

  • Wanchai

    6

  • udonkaj

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

OK, det är ditt val.

 

För mig är det ganska ointressant vad svensk och thaisläkt tycker. Jag vill bestämma själv. Visserligen har jag just inga möjligheter att bestämma om jag är död. Får väl hoppas att de respekterar min vilja som jag uttryckt som levande.

 

Herr Chang har talat.

 

Får mej att tänka på en karg och hal berghäll som sticker upp ovanför vattenytan i den Göteborgska arkipelagen.

Märkligt hur tankarna far iväg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undras vad en kremering kostar?

 

KAJ

 

I Sverige ingår kremering i begravningsavgiften.

 

Vet ej vad själva kremeringen kostar i Thailand.

Intressant. Någon som vet?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige ingår kremering i begravningsavgiften.

 

Vet ej vad själva kremeringen kostar i Thailand.

Intressant. Någon som vet?

 

Vet ej.

 

Men skulle tro att själva festen i samband med kremeringen kostar betydligt mer. Mat och dryck etc för alla sörjande...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej.

 

Men skulle tro att själva festen i samband med kremeringen kostar betydligt mer. Mat och dryck etc för alla sörjande...

 

Herr Chang har talat.

 

Så är det.

Och här finns ibland ingen hejd på´t.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det finns större och effektivare krematorier i Bangkok och i så fall var.

Här kan väl inte tempelkrematorierna med en eller två ugnar räcka till.

 

 

 

post-9710-0-90107300-1361778805_thumb.jp

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte skrivit något men informerat mina föräldrar och min bror att händer det mig något så donerar jag mina organ till de som eventuellt behöver dem och det som blir över kan de bränna upp.

 

Bohag och lösöre får de dela upp enligt standardpraxis.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt på detta och måste skriva ett papper om det. Funderar på kremering och sprida askan för vinden men måste fråga hemma lite först. Dessutom måste jag skriva ner de legala papprena om banker, föräkringar etc. Det tror jag frugan behöver hjälp med när jag viker in klövarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om jag får lov att göra en observation om exfru Chang...

 

När det var matcher i EM eller VM i fotboll var det liksom inte intressant att titta om vi inte hade slagit vad om pengar. Om vem skulle vinna. Jag fick förstås välja Sverige om de var inblandade, annars skulle hon välja först.

 

Nu är det väl inte unikt för thailändare, det är ju många svenskar som spelar på dessa matcher utan att thailändare är med på något sätt. Men det slog mig hur angeläget det var för exfru Chang att ha pengar på spel för att det skulle vara givande att se matchen.

 

Herr Chang har talat.

tjena!

Funderar på vad dina och Jives inlägg har med denna tråd att göra?????

Link to comment
Dela på andra sajter

För min del så kan dom bara skyffla undan mig till lägsta pris.

Aldrig funderat på att bjuda ut dig till högstbjudande ?

Jag skulle med glädje ha en ruskig dödskalle på skrivbordet men övriga delar typ bäckenbenet och tåbenen är totalt ointressanta... 

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Människor spår - Gud rår

Inte för att jag vill vara elak men vad mig beträffar så kan Gud dra åt helvete, inte minst beroende på att han själv skapat det.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att de har en såpass hög temperatur att tom själen brinner upp, för vem fan vill leva för evigt, förutom rena idi*ter då förstås...

Intressant när man tänker närmare på det... Om min kropp accepterar svensk medelålder så har jag väl runt 20 år kvar - i värsta fall 25.

Och sen då ? Om jag nu mot min vilja skulle bli salig och leva för evigt... Vad skall jag göra när jag tröttnat på att spela harpa ?

Se mig omkring i universum ? Ok... Jag kan spendera 1000 år på varje solsystem i vår galax för att lära känna den ordentligt.

Det skulle betyda drygt 100 biljoner år bara för att utforska vår galax (vintergatan) eftersom det finns mellan 100 och 200 miljarder stjärnor där. Och sen finns det mellan 100 och 200 miljarder kända galaxer i den del av universum som vi känner till. 1000 år för varje stjärna inklusive eventuella solsystem i dessa galaxer skulle betyda runt 10 upphöjt till 25 år...

Och när detta är klart efter en tidsrymd som den mänskliga hjärnan inte på villkors vis kan föreställa sig - dvs du har sett allt som finns att se - så har du fortfarande en evighet framför dig eftersom tiden inte existerar inom evighetsbegreppet, Vad skall du göra då ? Rulla tummar i några miljarder år ? Och sen ?

Jag kan inte för mitt liv begripa hur någon människa vid sunda vätskor kan önska sig ett evigt liv...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har trots min ringa ålder, 48, redan funderat i dessa banor. Är det så att jag kilar vidare i LOS, med ett leende på läpparna, så blir det helt enkelt ugnen och spöka för thailändarne i skogen runt om. Om jag går hemma, så får de som bryr sig bry sig. Jag bryr mig inte så mycket just då, av given orsak :) Ska man slösa bort sitt liv med att gå och oroa sig för vad som händer efter döden och vilka som mår bra/illa så är man illa ute. Var och en sin egen lyckas smed... Cred till dem som engagerar sig inför sin hädanfärd, men några lådor Chang och lite Sang Som kan få vilka surkart som helst att se det positiva i situationen. Jag försöker leva livet så att jag inte behöver ångra mig alldeles för mycket, alltså kan jag kasta in närsom... För det är ju bara en tunn linje, en knivsegg, vi balanserar på. Inget är givet mer än födseln och döden, allt däremellan är en diskussionsak. Just nu lever jag, men jag kan halka på en matta och Voila! Bye bye...

Alldeles för många som lever på övertid och oroar sig alldeles för mycket. Antingen lever de i då eller sen, inte nu, som just är den enda gången vi verkligen lever, NU... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte Måne?

Jag tar f-n inte hand om andra än min familj,jag har tagit hand om folk i hela mitt liv hittils och nu är det stopp.Nu siktar jag på att få tillbringa mina återstående stunder i lyckorus och sämja  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag skall även öppna "dörren" för er.

 

 

Jaha, så detta kan bli slutstationen.

 

Jaja får duga, är inte så kräsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag vill vara elak men vad mig beträffar så kan Gud dra åt helvete, inte minst beroende på att han själv skapat det.

 

 

Jag tror att människor skapat det för att skrämma folk till lydnad, alltså inget att göra med en eventuellt högre makt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att de har en såpass hög temperatur att tom själen brinner upp, för vem fan vill leva för evigt, förutom rena idi*ter då förstås...

Intressant när man tänker närmare på det... Om min kropp accepterar svensk medelålder så har jag väl runt 20 år kvar - i värsta fall 25.

Och sen då ? Om jag nu mot min vilja skulle bli salig och leva för evigt... Vad skall jag göra när jag tröttnat på att spela harpa ?

Se mig omkring i universum ? Ok... Jag kan spendera 1000 år på varje solsystem i vår galax för att lära känna den ordentligt.

Det skulle betyda drygt 100 biljoner år bara för att utforska vår galax (vintergatan) eftersom det finns mellan 100 och 200 miljarder stjärnor där. Och sen finns det mellan 100 och 200 miljarder kända galaxer i den del av universum som vi känner till. 1000 år för varje stjärna inklusive eventuella solsystem i dessa galaxer skulle betyda runt 10 upphöjt till 25 år...

Och när detta är klart efter en tidsrymd som den mänskliga hjärnan inte på villkors vis kan föreställa sig - dvs du har sett allt som finns att se - så har du fortfarande en evighet framför dig eftersom tiden inte existerar inom evighetsbegreppet, Vad skall du göra då ? Rulla tummar i några miljarder år ? Och sen ?

Jag kan inte för mitt liv begripa hur någon människa vid sunda vätskor kan önska sig ett evigt liv...

 

 

Du skulle hinna skriva många inlägg på det himmelska MPR under din tid i evigheten, kan det vara något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar f-n inte hand om andra än min familj,jag har tagit hand om folk i hela mitt liv hittils och nu är det stopp.Nu siktar jag på att få tillbringa mina återstående stunder i lyckorus och sämja  :thumbsup:

Är du nu gud så får du min själ ta ditt ansvar också och inte smita iväg så fort du anar att det kommer att bli lite jobbigt....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så detta kan bli slutstationen.

 

Jaja får duga, är inte så kräsen.

 

Tja, slutstationen är det väl inte.

 

Du ska samlas ihop också

sedan förevisas

och ge möjlighet till fynd

innan dina vidare äventyr

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Om jag dör i Thailand vill jag gärna bli kremerad och inmurad i närheten av svärmor  :wai:

post-3585-0-51588000-1362173210_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...