Jump to content
IGNORERAD

Brist på tonicwater i år igen? Någon som vet?


Minne00

Recommended Posts

Förlåt, det här vill jag inte skriva men gubben och hans vän bad så snällt att jag föll till föga...  :sFduh:

När vi anlände till Thailand förra året så visade det sig att det var totaltorka på tonicwater i Khao Lak med omgivning, tydligen gick det inte ens att få tag i inne i Phuket . inte en GT så långt ögat kunde nå.Två dagar innan vår hemresa dök det upp några liter på vårt hotell efter att någon anställd hade varit hemma i BKK ett par veckor...

 

Gud jag skäms men... är det någon som vet om det tillhör vanligheterna ... finns det tillgång nu?  :y11:

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var orsaken de svåra översvämningarna runt Bangkok i november december.

 

Nu har det inte varit några så det är inga problem att göra en GT

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

I Udon Thani, Nong Khai, Ban Dung och Phon Phi Sai hade vi svårt att få tag i Tonic under slutet av Nov, hela Dec och Jan, och även Feb så länge vi var där,  oftast fanns det ingen alls och några gånger hade dom lemon tonic, dom gånger som det fanns något så köpte jag det som fanns, detta var på Big C och Tesco Lotus, men vi kom på att vi kunde beställa Tonic via en lokal butik i Ban Soem, så detta gjorde vi några gånger, priset då var 12 baht per burk.

Men denna brist berodde nog mera på att det fanns många utlännigar i området och på att man beställde hem alldeles för lite.

 

Mvh isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Då den vanlige "thai" inte köper Tonic, så finns den nästan bara på större butiker.

Efterfrågan är inte tillräcklig.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tar jag alltid med mig groggviket från Svedala, vill inte riskera att vara utan och päronsoda säljs ju inte överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra med schweppes manao soda, det är inget problem att få tag på i lokala byaffärena uppe sukhothaiprovinsen där jag brukar hålla till. På närmaste tesco lotus finns det Tonicwater.

Så det vore ju märkligt om det inte fanns i ett turistområde

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rapportera att på Koh Samui Koh Phangan finns det just nu "obegränsat" med tonic...

Det var slut överallt igår, jag fick åka till 7-11 i Laem Sor för att få tag på tonic!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Då den vanlige "thai" inte köper Tonic, så finns den nästan bara på större butiker.

Efterfrågan är inte tillräcklig.

 

Leif

Hej

 

Helt klart är det så, men man blir förvånad över att inte dom största Big C och Tesco Lotus i t.ex Udon Thani och Nong Khai inte lär sig och beställer hem mer, dom borde ju begripa att det går att sälja mer när hyllorna töms direkt när dom fyller på och dom borde ju vara intreserade av att sälja.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det var svårt att hitta Tonic förra veckan i Khao lak, men nu finns det här igen,och naturligtvis på Scandinavian Corner

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Helt klart är det så, men man blir förvånad över att inte dom största Big C och Tesco Lotus i t.ex Udon Thani och Nong Khai inte lär sig och beställer hem mer, dom borde ju begripa att det går att sälja mer när hyllorna töms direkt när dom fyller på och dom borde ju vara intreserade av att sälja.

 

Mvh isan lover

 

Ett OT exempel på nåt som hände för flera år sen när vi hade en liten pizzeria i Surin.

 

Makro var de enda som sålde 10kgs ostar som gick bra till pizzorna.

De beställde bara två sådana bitar per månad och vi var de enda som på den tiden köpte upp allt.

 

Vi frågade då om de inte kunde beställa dubbelt så mycket eftersom 20 kg per månad inte räckte till oss.

Nej, det gick inte. Vad som istället hände var att butikschefen fördubblade priset på osten.

Logiken är fullständig. :)

 

Resultatet blev att vi började åka till Sikhiu, Khorat och fabriken som tillverkade ost till bl.a. Pizza Co och KFC.

Och Makro fick behålla sina dyra ostar för sig själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Hua Hin har det sinat på Tonic Water igen.

Vet inte varför, men en förklaring kan vara att det är ganska många scandinaver ner nu och dricker GT.

Igår fick jag åka runt i 2 timmar innan jag hitta en liten shop som hade kvar.

Idag fanns det igen på Macro. :thumbsup:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var svårt att hitta Tonic förra veckan i Khao lak, men nu finns det här igen,och naturligtvis på Scandinavian Corner

Ja du vet ju att vi kommer den 9onde så det är bara att lagra om det skulle vara brist på G. då har du garanterat två stollar från Sverige som gör slut på den för dig :) vi tjejer vill nog gärna ha ngt annat! Kram

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hi hi hi...

Dagens i-landsproblem... :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...