Jump to content
IGNORERAD

Roliga priser i Thailand


L200

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    5

  • Nemo

    5

  • L200

    4

  • BBJ

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Renovering av vaxelladan och ny koppling till L200 4x4.med arbete och material.

4700 Bath :14:

helt otroligt billigt.som när jag fick punka på moppen i Phuket 100 bhat bara lämna och gå och käka sen klart heheheh

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Renovering av vaxelladan och ny koppling till L200 4x4.med arbete och material.

4700 Bath :14:

Bysmed eller märkesverkstad ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi endå pratar om roliga priser och fordon så kan jag ju komma med:

1. Priset på begagnade bilar/MC, EX. En sunkig Volvo 850 för 220.000-.300.000baht, Något man vanligtvis får betalt för om man tar emot i sverige, givetvis inte lika fin i lacken men ta mej tusan om inte chassi och motor är i bra mycket bättre skick än vad som finns att vänta sig i Thailand.

2. Priset som visa av damerna som ser ut som att dem är 3 generationen utav inavel utav apor begär för sin hoi. 2000-4000bht shorttime.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullservice på märkesverkstad  2300 Bht allt inkluderat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvätt av bil ut och invändigt  på Castrol verkstan 120 bath

 

Fyllning ac 400 bath

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

en timmes sightseeing med TukTuk i Chiang Mai 50 B. vart inte ens tvingad in i en souvenir butik.

Föraren kunde dessutom begriplig Engelska så han kunde guida ordentligt.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Hårtvätt,klippning,rakning,klippa näshåren,trimma ögonbrynen,isad handuk,lite nackmassage. 60 Baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Byte av frikopplingsvajer på min Honda Phantom 150 Baht och då fick han även kapa vajern och löda dit en ny vajernippel.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

helt otroligt billigt.som när jag fick punka på moppen i Phuket 100 bhat bara lämna och gå och käka sen klart heheheh

 

 

20 baht i norra Chiang Mai.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nästan he he

 

Vi har iaf inte cykloner och jordbävningar stup i kvarten som i vissa andra länder, men du får väl försöka hitta luckorna framöver. :wink:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte in på lokala bilverkstan för att byta en blinkerslampa bak på pickupen. Det var en gul lampa i vit reflektor som dom inte hade

 

Meken drog iväg på moppen, 10 minuter senare var han tillbaka och bytte den lampa han fixat och allt för 50 baht

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har iaf inte cykloner och jordbävningar stup i kvarten som i vissa andra länder, men du får väl försöka hitta luckorna framöver. :wink:

Idag är en bra dag sval frisk vind ,nästa måndag också bra

 

Mandag 04.03.2013 kl 1–7 01n.73.png 27° 0,1 mm vindpil.0000.220.pngFlau vind, 1 m/s fra sørvest kl 7–13 10.png 27° 6,9 mm vindpil.0025.220.pngFlau vind, 2 m/s fra sørvest kl 13–19 01d.png 26° 1,4 mm vindpil.0025.135.pngSvak vind, 3 m/s fra sørøst kl 19–1 03n.73.png 26° 0 mm vindpil.0000.185.pngFlau vind, 1 m/s fra sør Tirsdag 05.03.2013 kl 1–7 01n.77.png 25° 0 mm vindpil.0025.290.pngFlau vind, 2 m/s fra vest-nordvest kl 7–13 02d.png 25° 0 mm

 

och måndagen därpå ändå bättre för då får jag åka hem jippi hurra hurra

Link to comment
Dela på andra sajter

måndagen därpå ändå bättre för då får jag åka hem jippi hurra hurra

 

Rätt åt dig :y7:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt åt dig :y7:

 

Mvh

BBJ

:y15:

Att jag måste vara kvar här 2 veckor till ,vad har jag gjort för ont ,men idag är det ok frisk svalkande vind sedan ska jag dra bort till naklua och käka världens godaste köttbullar

Link to comment
Dela på andra sajter

helt otroligt billigt.som när jag fick punka på moppen i Phuket 100 bhat bara lämna och gå och käka sen klart heheheh
Du fick punka på Phuket, jag fick punka i Isaan , Pakchong och pröjsade 20 Bath. :)

Rybbe

Pakchong

Link to comment
Dela på andra sajter

vad har jag gjort för ont

 

Köpt biljett hitner frivillig kanske... :crazy:

 

världens godaste köttbullar

 

Jag trodde du gjorde dem själv :neo:

 

Mvh

BBJ

:y2:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade på liten håliväggenrestaurante, ingen öl..no pompem, en av tjejerna tog sin moppe och drog iväg till 7/11 och inhandlade de nödvändiga elefantburkarna.

Kostnad: 23 THB/st.Snålisen Baa gav henne 30THB/st för en 6 pack.hur mycket tips det blev på notan talar han inte om!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade med en kompis och respektive på "Yum Saap" (en thaimats kedja) i en Central mall i Bangkok (lite snofsigt).

Ingen öl på menyn? Inga problem, men ni får vänta 15 minuter på ölen, OK?

OK! Men varför? "Tops börjar inte sälja öl förrän om 12 minuter, kl 17"

 

Kompisen tog notan, ölen stod uppsatta för inköpspriset, 40 bath styck eller så.

Blev bra dricks och en slant till killen som sprungit till Tops å handlat 4 stora Chang åt oss.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Byte av dragkedja i en jacka 50 tbh för material och arbete.

I svedala kostar en sådan dragkedja 100 kr.

 

Byte av urverk i en guldklocka tog kinesen 11 kr för material och arbete.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick punka på Phuket, jag fick punka i Isaan , Pakchong och pröjsade 20 Bath. :)

Fick betala hela 50 bath men till mitt försvar så bytte de innerslangen och gick runt moppen och drog åt skruvar.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...