Jump to content
IGNORERAD

VARNING, Katoyernas färdigheter imponerar verkligen mig!


WAXO

Recommended Posts

Här ger jag er en STOR varning om vad jag nyligen råkade ut för.

 

Jag träffade min Thai fru för snart 10år sedan och har sedan dess årligen tillbringat några månader i Thailand. Har blivit varnad för ficktjuvar och annat, men jag har tyckt att mina erfarenheter gjort mig säker.

Jag har dessutom uppträtt som magiker och har gått en del kortare kurser i ficktjuveri.

Är man dessutom oftast skapligt nykter och städad har jag inbillat mig att jag haft koll på läget!

Kort sagt har jag aldrig blivit utsatt för några otrevilgheter i Thailand.

 

Igår handlade vi lite och jag betalade som vanligt, jag tyckte det var onödigt att använda någon av de 7 1000bath sedlarna utan använde mindre valörer. 200m senare tog jag och min fru en Bathtaxi i Pattay Syd som gav mig ytterligare en livserfarenhet.

När vi klev på satt det redan två katoyer längst fram, en av dem hamnade på min högra sida.

Min varningsklocka ringde direkt, "håll koll på plånboken i min högra benficka".

Vi klev av efter 10 minuter och jag betalade med 20 bath ur min plånbok som forfarande låg i höger benficka. När vi kom till hotellet och jag skulle betala en fika upptäckte jag att plånboken endast innehöll mindre sedlar alla mina 7 1000Bath sedlar sknades.

Detta var för djävligt snyggt gjort, jag känner nog ingen svensk magiker som klarar en så fin pick-pocketing.

 

Så här efteråt så faller allt på plats, detta är vad som hände.

1. Två katoyer sitter redan på Battaxin, viket gör att jag tvingas sätt mig vid sidan av en.

2. Katoy 1 till höger har knät fult av shoping påsar som skapar ett tryck mot mitt ben där min plånbok finns. Ett annat paket täcker knät som gör att en hand kan operera dolt.

3. Katoy 1 plockar min plånbok och ger den till Katoy 2 som vänder sig om för att bättre kunna se de barer som vi just passerar, samtidigt tömmer katoy 2 min plånbok på större sedlar och ger tillbaka den till Katoy 1.

4 Katoy 1 lägger tillbaka min nästan tomma plånbok, samtidigt passerar en motorcykel på insidan av Bathtaxin och katoy2 sträcker över bytet, - alla spår är borta.

5 Vi kliver av och jag tar upp min plånbok och letar efter en 20bathing til chaffisen som säkert var med på hela upplägget.

 

Jag inbillar mig fortfarande att jag besitter större medvetenhet än de flesta för vad som hände mig. Hade någon frågat mig i förrgår så hade jag svurit på att detta skulle ALDRIG kunna hända mig, så till er alla vill jag bara säga att de är otroligt duktiga på sitt "jobb".

 

Det som retar mig mest är att jag missade hela showen som trots allt kostade mig 1500sek, vilket får betraktas som rimligt för en liknade krogshow hemma i svedala

 

Så en STOR varning från

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    17

  • WAXO

    10

  • ban99arne

    8

  • pho

    8

Mest aktiva i denna tråd

ursäkta en nybörjare men vad har det faktum att det var just 2 katoyer med saken att göra? Är de värre tjuvar än andra? ... bra att få veta om detta är något jag skall passa mig för specifikt eller om jag helt enkelt skall passa mig för ficktjuvar oavsett kön eller nationalitet!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför hade du inte bättre fickor eller handen på plånboken om du är en sådan expert ? ;) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har ju hört talas om tjuvaktiga skator :crazy:

 

 

 

 

:ironi: é väll bäst att tillägga

 

Kul att höra av dig Waxo :thumbsup:   Är ni på väg hem ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Ja dom kan vara jävligt fräcka. Har blivit av med 2 st halsband i bathbussar när det kommit upp en moppe i sidan och passageraren på moppen ryckt halsbandet... Polarn blev rånad en katoy på beachen. Avsugning 200 bath, stulet 5000 bath... Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du vill ha lite roligt behöver du inte ge dig på Dojor. Så vad du säger till frugan kan du behålla för dig själv.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom kan vara jävligt fräcka. Har blivit av med 2 st halsband i bathbussar när det kommit upp en moppe i sidan och passageraren på moppen ryckt halsbandet... Polarn blev rånad en katoy på beachen. Avsugning 200 bath, stulet 5000 bath... Hehe
Ska man ha hallsband så ska dom va tjocka, lägg på ett par baht så att dom inte går att slita sönder, lönar sig i längden ;) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog lättare för katoyer att få en falang att tappa fokus... :crazy:

 

Detta får du nog förklara lite närmare............ ???

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej jag skall förklara lite mer

 

1. Fickjuvar arbetar oftast i grupper om tre. 1 utför jobbet. 2 värderar bytet. 3 försvinner med bytet. Om du mot förmodan upptäcker att du blivit bestulen är alla bevis borta som ev skulle kunna peka mot den person du misstänker.

 

2. Missdirektion brukar vara ett bra hjälpmedel, men det användes inte mot mig. Detta gör att man som offer koncentrerar sig på fel sak, en normal person klarar tyvärr oftast att bara fokusera på en sak åt gången.

 

Att det just är katoyer som jobbar som ficktjuvar har vanligtvis inte att göra med att de lättare får en farang ur balans. Deras livsstil gör att de har svårt att försörja sig genom ett vanligt arbete, samt att förvandlingen till en fullfjädrad katoy kostar många, många 100.000 bath.

 

Jag vill inte utge mig från att vara någon expert men tro mig, av alla de experter jag känner på området hade ingen av dem kunnat göra jobbet bättre. Själv provade jag vid några tillfällen att plocka glasögonen från någon ur publiken medan han bar dem på sig, detta låter kanske helt omöjligt för de som ej är insatta. Men med rätt upplägg lyckades jag som amatör oftast med detta, vilket kanske ger ytterligare perspektiv på att jag anser att katoyeerna är fantastiskt duktiga på sina trick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det är vanligt att de stoppar tillbaka plånböckerna efter de länsat dem?

Låter grymt skickligt att först ta och sedan ge tillbaka. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man stoppar plånboken i en benficka på shortsen och pressar in den under låret när man åker bathbuss så blir det svårare för tjyvarna.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det är vanligt att de stoppar tillbaka plånböckerna efter de länsat dem?

Låter grymt skickligt att först ta och sedan ge tillbaka. 

Jag pratade mad en kompis som bor helåret i Pattaya och han sa att det blivit mycket vanligare att de lägger tillbaka plånboken just under en batbus resa. Annars är ju risker större att jag upptäcker det hela när jag skall betala chaffisen.

Men som du säger, det är otroligt skickligt gjort.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför hade du inte bättre fickor eller handen på plånboken om du är en sådan expert ? :wink: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jag hade benficka med karborrelock, och höger hand kände då och då efter min plånbok som tycktes finnas där.

Men 1 minuts ouppmärksamhet råcker, tro mig.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det bara 4 sittplatser eftersom du var tvungen att sitta så nära?

Nej men det var nog ytterligare en 5-6 ryssar som satt längre bak, så det var full bil.

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan upplysa om att även hetrosexuella män kan vara väldans förslagna och fräcka, har nämligen blivit rånad av en sådan.

Är alltid på min vakt när jag möter dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, eftersom Ni är magiker har Ni förmodligen av misstag trollat bort sedlarna.

När jag saknar större summor i plånboken brukar det vara frugan som varit framme .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varför inte lämna hela plånboken till killen på motorcykeln som sades ha kört upp vid sidan av taxin?

Varför utsätta sig för risken att bli avslöjad genom att försöka lägga tillbaka den länsade plånboken i byxfickan?

Min erfarenhet säger mig att det är något som inte stämmer med det berättade förloppet.

Själv tror jag att pengarna försvann ur plånboken innan han satte sig på taxiflaket.

Vem det var som faktiskt norpade stålarna tror jag att den bestulne anar, men att

det känns lite bättre att skylla på de två Katöjerna och deras förmodade medhjälpare på motorcykeln . . . ;)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan då upplysa om att även kvinnor kan vara förslagna och fräcka...

Tack för tipset, då skall jag även försöka att i möjligaste mån försöka undvika sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men det var nog ytterligare en 5-6 ryssar som satt längre bak, så det var full bil.

 

WAXO

 

Det var inte så att även du var full....... :crazy:

 

lite onykter var du nog..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte lämna hela plånboken till killen på motorcykeln som sades ha kört upp vid sidan av taxin?

Varför utsätta sig för risken att bli avslöjad genom att försöka lägga tillbaka den länsade plånboken i byxfickan?

Min erfarenhet säger mig att det är något som inte stämmer med det berättade förloppet.

Själv tror jag att pengarna försvann ur plånboken innan han satte sig på taxiflaket.

Vem det var som faktiskt norpade stålarna tror jag att den bestulne anar, men att

det känns lite bättre att skylla på de två Katöjerna och deras förmodade medhjälpare på motorcykeln . . . :wink:

SN

 

Du insinuerar väl ante att det skulle vara försäkringsbedrägeri :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...