Jump to content
IGNORERAD

Printa ut flygbokning.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Visst godtar alla fullprisbolag att man bara visar upp AEATA-kod eller biljettnummer? pe4e7yde.jpg Behöver väl inte printa e-biljetten? Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    5

  • mamma bäng fan pappa käng

    4

  • Soengsang

    3

  • Tack och Hej

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag "printar" alltid ut ett antal kopior Har aldrig haft problem med uppvisandet Enligt dotra räcker det med att visa nr i Mobilen 

På Arn sist gick jag till Snabb in chekningen ( SAS ) Funkade bra med viss hjälp Flög med Austrian ( Die Luftwaffe )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Att det funkar att printa vet jag. Frågan var mer om det funkar utan att printa. :) Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Då min arbetsgivare alltid handlar biljett via nätet och betalar med kort så printar jag ut e-ticket och reser med den.

Vissa säger/hävdar att man måste visa kort när man checkar in men det har aldrig drabbat mig eller någon av våra 4,500st anställda som reser i jobbet i vårat företag

 

ps.Jag har ett SAS kort som jag checkar in med och det är aldrig problem, jag har dock oftast en utprintad copy på e-ticket med mig som säkerhet men har aldrig behövt visa upp den om jag checkar in med SAS-Bonus-kortet

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Det funkade bra att bara checka in med bara pass på Malaysian .. Slapp man bli kvar i KL. :) Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst fungerar det bra med bara pass, eller inom Schengen med nationellt id, men jag brukar printa ut biljetten som säkerhet, känns om inte annat bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Air china bör du ha papper om du åker med dom
Men då var det väl ingen e-biljett ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

va en e biljett (tror jag) men man va tvungen att ha något nummer från bokningen (som jag hade nerpackat i resväskan) för incheckning på arlanda i en dataterminal

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte tillgång till en printer går det oftast bra att spara dokument som .pdf, .doc etc på lämpligt löstagbart minne (USB etc).

 

Det går då att printa ut senare på tex internetkaffe eller tom vid incheckningen om så behövs.

 

Mestadels räcker det dock med enbart passet men det finns situationer där de gärna vill se lite mera dokumentation. iaf förr i tiden.

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte tillgång till en printer går det oftast bra att spara dokument som .pdf, .doc etc på lämpligt löstagbart minne (USB etc).

 

Det går då att printa ut senare på tex internetkaffe eller tom vid incheckningen om så behövs.

 

Mestadels räcker det dock med enbart passet men det finns situationer där de gärna vill se lite mera dokumentation. iaf förr i tiden.

 

//Singha711

 

TS fråga gällde ju e-biljet, och de fanns nog inte "förr i tiden"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

TS fråga gällde ju e-biljet, och de fanns nog inte "förr i tiden"

 

Förvisso,

 

men "förr i tiden" i mitt inlägg var menat att omfatta den "övergångstids" strax efter e-biljettens införande.

 

Men, som sagt, den tycks vara över nu och jag skulle tro att det i "normala" fall räcker med passet i de allra flesta situationer.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte tillgång till en printer går det oftast bra att spara dokument som .pdf, .doc etc på lämpligt löstagbart minne (USB etc).

 

Det går då att printa ut senare på tex internetkaffe eller tom vid incheckningen om så behövs.

 

Mestadels räcker det dock med enbart passet men det finns situationer där de gärna vill se lite mera dokumentation. iaf förr i tiden.

 

//Singha711

Varför inte spara bara dokument på GoogleDoc eller Skydrive. Man behöver inte bära med sig mängder med prylar.

Jag sparar alla dokument till telefonen. Funkar bra att visa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du lämna Filippinerna så ska du skriva ut biljetten.

Annars kommer du inte in till avgångshallen.

Säkerhets skäl.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja alla har en telefon i bakfickan, dom flesta ingen printer. Ryan Air och eventuellt också Air Asia ska man vara noga att printa. Verkar dock som dom flesta fullprisbolag nöjer sig med passet. Dock får man tänka på flygplatsens ev. krav. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst fungerar det bra med bara pass, eller inom Schengen med nationellt id, men jag brukar printa ut biljetten som säkerhet, känns om inte annat bra.

Jo jag printar också ut för säkerhets skull

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag printar också ut för säkerhets skull

 

Samma här... vad jag förstår är det bokningsnumret man behöver. Och då kan man lika gärna skriva ut bekräftelsen som att plita ner numret i mobilen eller på papper. Om man har tillgång till skrivare.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här... vad jag förstår är det bokningsnumret man behöver. Och då kan man lika gärna skriva ut bekräftelsen som att plita ner numret i mobilen eller på papper. Om man har tillgång till skrivare.

 

Herr Chang har talat.

Skriva ut går på nästan alla hotell.

Skicka epost till receptionen och dom skriver ut pappret.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv mailar jag en kopia på alla rese-, identitets- och försäkringsdokument till mitt hotmail-konto.

 

Jag aktualiserar också min adressbok, alla mina telefonnr och kontakter inför varje resa.

 

Mitt hotmail-konto är alltid tillgängligt var än jag befinner mig och kan nås även från mobiltelefonen.

 

Detta har under årens lopp visat sig som det mest effektiva sättet att hantera vitala dokument under en resa.

 

Givetvis håller jag mig även med en utprintad kopia på de viktigaste pappren men det har hänt att de låg i safen medan jag behövde visa upp dem på annat ställe, tex på sjukhus efter en mopedolycka.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte spara bara dokument på GoogleDoc eller Skydrive. Man behöver inte bära med sig mängder med prylar.

Jag sparar alla dokument till telefonen. Funkar bra att visa den.

Tack 

Då har dotra rätt

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv mailar jag en kopia på alla rese-, identitets- och försäkringsdokument till mitt hotmail-konto.

 

Jag aktualiserar också min adressbok, alla mina telefonnr och kontakter inför varje resa.

 

Mitt hotmail-konto är alltid tillgängligt var än jag befinner mig och kan nås även från mobiltelefonen.

 

Detta har under årens lopp visat sig som det mest effektiva sättet att hantera vitala dokument under en resa.

 

Givetvis håller jag mig även med en utprintad kopia på de viktigaste pappren men det har hänt att de låg i safen medan jag behövde visa upp dem på annat ställe, tex på sjukhus efter en mopedolycka.

 

//Singha711

 

Ordnung muss sein! :14:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...