Jump to content
IGNORERAD

Polisen beväpnar Labradorhund


Khun Ken

Recommended Posts

Pratade med en hög polischef i Saraburi som jag känner.

Då jag har hundintresse så frågade jag om hundar i organisationen. Enligt honom lånar dom bara in privata hundar ibland.

Vilket för mig är obegripligt då en hund i många situationer kan vara mer effektiv än en hel hög med poliser.

 

Dock inser jag att dom inte många gånger vill komma till ett resultat. Och i den bemärkelsen är då hundar mer en belastning för polisen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Chalerms son kommer att utses till skjut-instruktör även för polisens hundkår, kanske en extra slant att tjäna????

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en hög polischef i Saraburi som jag känner.

Då jag har hundintresse så frågade jag om hundar i organisationen. Enligt honom lånar dom bara in privata hundar ibland.

Vilket för mig är obegripligt då en hund i många situationer kan vara mer effektiv än en hel hög med poliser.

 

Dock inser jag att dom inte många gånger vill komma till ett resultat. Och i den bemärkelsen är då hundar mer en belastning för polisen.

Jag tror att polisen är en större belastning för hundarna. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Pratade med en hög polischef i Saraburi som jag känner.

Då jag har hundintresse så frågade jag om hundar i organisationen. Enligt honom lånar dom bara in privata hundar ibland.

Vilket för mig är obegripligt då en hund i många situationer kan vara mer effektiv än en hel hög med poliser.

 

Dock inser jag att dom inte många gånger vill komma till ett resultat. Och i den bemärkelsen är då hundar mer en belastning för polisen.

 

I söder så blev jag mycket förvånad över att man inte har hundar för bomb och vapen sök vid posteringar och parkeringshus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon gjorde sig en hacka på att köpa in dom värdelösa GT200 bomb detektorerna. Det går nog inte att "byxa" lika mycket pengar på att köpa in hundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte underskatta djuren

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon gjorde sig en hacka på att köpa in dom värdelösa GT200 bomb detektorerna. Det går nog inte att "byxa" lika mycket pengar på att köpa in hundar.

 

Säg inte det. När jag låg i flygvapnet som hundförare i mitten av 80talet så kostade en hund från hundaskolan i Sollefteå ca 60 000 kronor. Räkna om det i dagens pengar så ser du vad 1 hund skulle kunna kosta. Dessa kostnader kan dom säkert bolla upp och ner då det är billigare med personal i Thailand. Så jag misstänker att en slipad politiker skulle säkert kunna tälja minst lika mycket på hundinköp.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska polisen beväpnar hund.

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/620746-thai-police-issues-gun-to-labrador/

 

När man tror man hört och sett allt, så upptäcker man hur fel man har.

Måste säga att jag känner mig säkrare med en beväpnad hund än en beväpnad Thailändsk polis.

Tips Labra??? hatar pepparkakor ha ett par i fickan!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg inte det. När jag låg i flygvapnet som hundförare i mitten av 80talet så kostade en hund från hundaskolan i Sollefteå ca 60 000 kronor. Räkna om det i dagens pengar så ser du vad 1 hund skulle kunna kosta. Dessa kostnader kan dom säkert bolla upp och ner då det är billigare med personal i Thailand. Så jag misstänker att en slipad politiker skulle säkert kunna tälja minst lika mycket på hundinköp.

Jo jag vet att tränade hundar är dyra, men jag får inte fram hur mycket Thailand betalade för bombdetektorerna men om jag minns så var det en ganska rund summa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det ligger en hund begraven här, typ april april!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det ligger en hund begraven här, typ april april!

Det verkar vara  första April i Thailand.varje dag. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Beväpnade hundar???Snart sitter det en fet Sankt bernard och dräglar i cockpit på tg961. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Jag har helt enkelt inte ord att beskriva hur tokigt dom tänker.

 

 

Jag ska helt enkelt söka som säkerheltskonsult i thailöand.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...