Jump to content
IGNORERAD

Den berömda avundsjukan...


Moipenyang

Recommended Posts

Tack och Hej

I Sverige löser man problem genom att besöka banken låna mer pengar än grannen har gjort

och så köper man store och dyrare bil, man renoverar kök var tredje år och kastar ut soffan varje år

och skaffar nya och dyra ute möbler. Allt bara för att grannar ska kunna se att jag har råd att låna pengar.

Sedan äter man makaroner från ÖB med kechup resten av året.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    27

  • ole

    24

  • Alarik

    20

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väldigt ofta så tappar man intresse när man får ett pris som är högre än i sverige.

 

I helgen var jag på marknaden i Phuket Town och skulle shoppa lite, hittade ett par snygga shorts 800THB det är billigare i sverige sa jag och jag slipper bära med dem i väskan till flyget.

Hur mycket vill du ge sa han och räckte fram räknaren.

Inget sa jag och gick.

Du kunde ju svara 30 baht eller nåt. Det går ju vara oförskämd tillbaka.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det låter så ! Men jag var och besökte honom på sjukhuset , där han låg med brutet ben , brutna revben och arm . Han stod på en trottoar när han blev påkörd . Advokat och polis var där när jag besökte honom , så dom höll på och tjafsa om detta . Jag vet inte vart jag ska skrev att han skulle betala för att bli kompis med han som försöker att blåsa honom på pengar . Försökte bara att vara ironisk och påpeka , det som många påpekar att farangen oftast får betala . Vad det än det kan vara eller om det är rimligt . 

 

Ha en bra dag !

Och hur slutade det?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Pruta är kul!

 

Första gången jag var i Patong såg jag ett par fina skor till salu.

Säljaren stod och förhandlade med en Engelsman om priset, så jag väntade på min tur.

Startpriset var 2000 Bath, engelsmannen fick dem för 800, Bra Jobbat!

Sen var det min tur,jag frågade om likadana skor, och fick startpris 2000...

"Vänta nu du sålde just ett par för 800 till han där, du får 400bath"

"Det går inte det är under inköpspris... 600?"

"500?"

"OK"...

 

Undrar vad timberlandkopior kostar i inköpspris?

Snabbprutat var det iaf.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Dom flesta farangerna har fruar som kommer från bottenskiktet i den thailändska hierarkin.

Klart att grannarna får svårt att förhålla sig till detta när hon över en natt "horat" sig förbi dem med hästlängder.

 

En annan aspekt är att vi oftast inte har den blekaste om vad tjejen eller hennes familj säger till grannarna, utan får en "friserad" verklighet serverad för oss.

 

En anekdot: Min flickväns pappa var först inte alls glad när han fick veta att hon träffat mig. Hans bild av hur kvinnor som träffat "långnäsor" brukade uppföra sig var inte alls positiv. "lady who have falang start act bad(respektlöst), and act same have power mak mak"

Vad som försigår bakom kulisserna är något vi bara i undantagsfall får en sann bild av.

Att lära sig thai är en bra början, men att förstå Thailand kommer vi nog aldrig att göra... & nej jag kan inte thai.

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Grannar ska man ha så lide att göra med som möjligt.- Det räcker med ett "Tjena" när man möter dom  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur slutade det?

 

/ SatanG

 

Det slutade ok! Han blev inte skyldig att betala några pengar , men fick heller inget av den andre . Han flög hem till Sverige och fick vård för sina skador . Återvände aldrig till Thailand igen , han tappade lusten för landet och systemet . Men reste till Brasilien , där han träffade en tjej och dom gifte sig fick barn . Och nu bor han i Brasilien och driver ett företag som går bra . Så livet ordnade sig till slut !

Link to comment
Dela på andra sajter

Grannar ska man ha så lide att göra med som möjligt.- Det räcker med ett "Tjena" när man möter dom  :crazy:

 

Det är så sant som det är sagt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Undrar vad timberlandkopior kostar i inköpspris?

 

MVH Tommy

Hej

 

På den stora marknaden vid den Kambodjanska gränsen ca 6 mil ifrån Sak Kaeo kostade kopior av märkeskläder 20 baht per st, men då var kravet att man köpte minst 1000 plagg, det var det billigaste jag har sett på 20 år.

 

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Dom flesta farangerna har fruar som kommer från bottenskiktet i den thailändska hierarkin.

Klart att grannarna får svårt att förhålla sig till detta när hon över en natt "horat" sig förbi dem med hästlängder.

 

En annan aspekt är att vi oftast inte har den blekaste om vad tjejen eller hennes familj säger till grannarna, utan får en "friserad" verklighet serverad för oss.

 

En anekdot: Min flickväns pappa var först inte alls glad när han fick veta att hon träffat mig. Hans bild av hur kvinnor som träffat "långnäsor" brukade uppföra sig var inte alls positiv. "lady who have falang start act bad(respektlöst), and act same have power mak mak"

Vad som försigår bakom kulisserna är något vi bara i undantagsfall får en sann bild av.

Att lära sig thai är en bra början, men att förstå Thailand kommer vi nog aldrig att göra... & nej jag kan inte thai.

Hur många procent av dina flickvänner har friserat verkligheten för dig då? Oftast är väl ganska många eller baserar du på studier av

andra förhållanden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej
Dom flesta farangerna har fruar som kommer från bottenskiktet i den thailändska hierarkin.

Klart att grannarna får svårt att förhålla sig till detta när hon över en natt "horat" sig förbi dem med hästlängder.

 

En annan aspekt är att vi oftast inte har den blekaste om vad tjejen eller hennes familj säger till grannarna, utan får en "friserad" verklighet serverad för oss.

 

En anekdot: Min flickväns pappa var först inte alls glad när han fick veta att hon träffat mig. Hans bild av hur kvinnor som träffat "långnäsor" brukade uppföra sig var inte alls positiv. "lady who have falang start act bad(respektlöst), and act same have power mak mak"

Vad som försigår bakom kulisserna är något vi bara i undantagsfall får en sann bild av.

Att lära sig thai är en bra början, men att förstå Thailand kommer vi nog aldrig att göra... & nej jag kan inte thai.

 

 

Familjen säger till grannarna att bankdirektören har ring och sagt att farangen ska sluta skicka pengar för bankvalvet är fylld till gränsen

och det finns ingen mer plats för farangens pengar. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk
Hur många procent av dina flickvänner har friserat verkligheten för dig då? Oftast är väl ganska många eller baserar du på studier av

andra förhållanden?

Jag har bara haft 2st flickvänner från Thailand. Den första var en notorisk lögnerska & den andra drog några valser i början, något som jag inte tolererade & satte stopp för(hoppas jag).

Sedan har jag ett flertal vänner som har flickvän/fru från LOS samt känner rätt så många thai.

Har semestrat i landet i 9år.

 

Har upprepade gånger erfarit att personer som jag trott mig känna & lita på har ljugit.

 

Med andra ord: Jag har belägg för mitt påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle inte thailändska kvinnor ljuga eller åtminstone frisera sanningen?

Skulle de vara annorlunda i det avseendet än andra kvinnor?

Det är ju bara vi män som inte ljuger.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara vi män som inte ljuger.

 

 

Hvad satan, er jeg nu ikke mand mere? :crazy:  

Ändrades av ole
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

På den stora marknaden vid den Kambodjanska gränsen ca 6 mil ifrån Sak Kaeo kostade kopior av märkeskläder 20 baht per st, men då var kravet att man köpte minst 1000 plagg, det var det billigaste jag har sett på 20 år.

 

Mvh Isan Lover

Antagligen den marknaden som jag rekommenerade Mammabanfangpappakäng att besöka för en kombinerad visarun/shopping tripp, billigt som skam, och det är det kanske, med alla kopior...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Antagligen den marknaden som jag rekommenerade Mammabanfangpappakäng att besöka för en kombinerad visarun/shopping tripp, billigt som skam, och det är det kanske, med alla kopior...

 

MVH Tommy

Hej

 

Ja jag kan då inte få lika bra priser i Isaan som där och inte i Bangkok heller, dom flesta märken verkar finnas och i princip alla tänkbara varor, inte bara kläder.

 

Dom har någon deal med polisen så dom blir informerade vilka dagar som razzior ska göras och då plockas kopiorna bort, så det gäller att inte komma på en sån dag.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Hej

 

 

 

Dom har någon deal med polisen så dom blir informerade vilka dagar som razzior ska göras och då plockas kopiorna bort, så det gäller att inte komma på en sån dag.

 

Mvh Isan Lover

 

Då kan man lika gärna stanna stanna i sverige då

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...