Jump to content
IGNORERAD

Förnya svenskt körkort

pensionaren

Recommended Posts

Mitt svenska korkort gar ut i april, men kommer inte till sverige forran i Maj.Nagon som vet om man kan fa anstand med fornyelsen..??  Har sokt pa korkortsportalen , men den gav mig inget..Ar fortfarande skriven i sverige...  MVH  pensionaren

Dela på andra sajter

Mitt svenska korkort gar ut i april, men kommer inte till sverige forran i Maj.Nagon som vet om man kan fa anstand med fornyelsen..??  Har sokt pa korkortsportalen , men den gav mig inget..Ar fortfarande skriven i sverige...  MVH  pensionaren

Kontakta Transportstyrelsen (http://www.transportstyrelsen.se/) så får du nog korrekta uppgifter. Men jag tror de kan sända blanketten för körkortsförnyelse till dig i Thailand, så att du kan sända in den innan ditt körkort går ut. Då sänder de det nya körkortet till din adress i sverige så kan du hämta ut det på posten som rek när du är där.

Du har PM också!

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Det verkar som du har två månader på dig att skaffa nytt körkort efter att det gamla ut. Du kan även ansöka om att få längre tid på dig.

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/ogiltigt-korkort/

Ehhh, man har nog två månader på sig ifrån man fått föreläggandet från Transportstyrelsen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Det verkar som du har två månader på dig att skaffa nytt körkort efter att det gamla ut. Du kan även ansöka om att få längre tid på dig.

http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/ogiltigt-korkort/

Ehhh, man har nog två månader på sig ifrån man fått föreläggandet från Transportstyrelsen.

Fritz..

ok   !! Tack for svar...Tror jag fatt klart for mig vad som galler!!   mvh pensionaren

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Om du är i sverige så har jag förstått det som numera så besöker man ett körkortskontor och fotograferas och signerar sitt körkort där sedan skickas det hem.

Betalar också givetvis.

Dela på andra sajter

Om du är i sverige så har jag förstått det som numera så besöker man ett körkortskontor och fotograferas och signerar sitt körkort där sedan skickas det hem.

Betalar också givetvis.

det är hos polis myndigheten som man skall fotograferas o skiva under för nytt körkort :14: .

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
det är hos polis myndigheten som man skall fotograferas o skiva under för nytt körkort :14: .

Inte i Helsingborg, där är det samma ställe som du gör teoriprov och körprovet.

Dela på andra sajter

Betalar också givetvis.

FELFELFEL

Det är pass man fotar sig för hos polisen,

för förnyelse av körkort tar du egna bilder och klistrar fast på den blankett du fått från körkortsmyndigheten och skickar in, samtidigt som du betalar avgifte4n för nytt körkort

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
FELFELFEL

Det är pass man fotar sig för hos polisen,

++++++++++++++++

Vilket år gjorde du det då?

Jag förnyade mitt i Helsingborg förra året!!

Bilder tog man i en fotoautomat och betalade, godkände bilder och signerade i kassan!!

Dela på andra sajter

går även att fornya korkortet på ambasaden i BKK

Aha !!  det fortjanar att undersokas...Tackar !  mvh pensionaren

Dela på andra sajter

Hej, om du kontaktar transportstyrelsen så brukar den vara vänliga och flytta fram datumet. Det har de gjort för mig när det gäller läkarintyg

och synprov som skulle varit inne sista Juni. Damen jag pratade med flyttade fram en månad. No poben.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...