pensionaren Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Mitt svenska korkort gar ut i april, men kommer inte till sverige forran i Maj.Nagon som vet om man kan fa anstand med fornyelsen..?? Har sokt pa korkortsportalen , men den gav mig inget..Ar fortfarande skriven i sverige... MVH pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Mitt svenska korkort gar ut i april, men kommer inte till sverige forran i Maj.Nagon som vet om man kan fa anstand med fornyelsen..?? Har sokt pa korkortsportalen , men den gav mig inget..Ar fortfarande skriven i sverige... MVH pensionaren Kontakta Transportstyrelsen (http://www.transportstyrelsen.se/) så får du nog korrekta uppgifter. Men jag tror de kan sända blanketten för körkortsförnyelse till dig i Thailand, så att du kan sända in den innan ditt körkort går ut. Då sänder de det nya körkortet till din adress i sverige så kan du hämta ut det på posten som rek när du är där. Du har PM också! Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Mitt svenska korkort gar ut i april, men kommer inte till sverige forran i Maj.Nagon som vet om man kan fa anstand med fornyelsen..?? Har sokt pa korkortsportalen , men den gav mig inget..Ar fortfarande skriven i sverige... MVH pensionaren Det verkar som du har två månader på dig att skaffa nytt körkort efter att det gamla ut. Du kan även ansöka om att få längre tid på dig. http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/ogiltigt-korkort/ Ehhh, man har nog två månader på sig ifrån man fått föreläggandet från Transportstyrelsen. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd Februari 18, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 18, 2013 Det verkar som du har två månader på dig att skaffa nytt körkort efter att det gamla ut. Du kan även ansöka om att få längre tid på dig. http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/ogiltigt-korkort/ Ehhh, man har nog två månader på sig ifrån man fått föreläggandet från Transportstyrelsen. Fritz.. ok !! Tack for svar...Tror jag fatt klart for mig vad som galler!! mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Om du är i sverige så har jag förstått det som numera så besöker man ett körkortskontor och fotograferas och signerar sitt körkort där sedan skickas det hem. Betalar också givetvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jan53 Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Om du är i sverige så har jag förstått det som numera så besöker man ett körkortskontor och fotograferas och signerar sitt körkort där sedan skickas det hem. Betalar också givetvis. det är hos polis myndigheten som man skall fotograferas o skiva under för nytt körkort . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 det är hos polis myndigheten som man skall fotograferas o skiva under för nytt körkort . Inte i Helsingborg, där är det samma ställe som du gör teoriprov och körprovet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jan53 Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Inte i Helsingborg, där är det samma ställe som du gör teoriprov och körprovet. okey, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Om du är i sverige så har jag förstått det som numera så besöker man ett körkortskontor och fotograferas och signerar sitt körkort där sedan skickas det hem. Betalar också givetvis. FELFELFEL Det är pass man fotar sig för hos polisen, för förnyelse av körkort tar du egna bilder och klistrar fast på den blankett du fått från körkortsmyndigheten och skickar in, samtidigt som du betalar avgifte4n för nytt körkort Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 FELFELFEL Det är pass man fotar sig för hos polisen, ++++++++++++++++ Vilket år gjorde du det då? Jag förnyade mitt i Helsingborg förra året!! Bilder tog man i en fotoautomat och betalade, godkände bilder och signerade i kassan!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 18, 2013 Dela Inlagd Februari 18, 2013 Finns mer om detta att läsa här så slipper vi alla spekulationer http://korkortsportalen.se/jag-har-korkort/fornyelse/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Februari 19, 2013 Dela Inlagd Februari 19, 2013 går även att fornya korkortet på ambasaden i BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd Februari 20, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2013 går även att fornya korkortet på ambasaden i BKK Aha !! det fortjanar att undersokas...Tackar ! mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd Februari 20, 2013 Dela Inlagd Februari 20, 2013 Via ambassaden funkade for ett par ar sedan iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stugan5 Inlagd Februari 20, 2013 Dela Inlagd Februari 20, 2013 Hej, om du kontaktar transportstyrelsen så brukar den vara vänliga och flytta fram datumet. Det har de gjort för mig när det gäller läkarintyg och synprov som skulle varit inne sista Juni. Damen jag pratade med flyttade fram en månad. No poben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.