Jump to content
IGNORERAD

6 månaders/1 års biljetter eller öppna/ombokningsbara


leifen

Recommended Posts

Försöker hitta biljetter för nästa vinter med giltighetstid 5 - 6 månader till ett år.

Avser stanna nov -13 -  april/maj -14

Går ej via sökmotorerna för mig. Endast tom  januari.

Några tips och/eller vilka flygbolag/resebyråer som säljer sådana till bra pris.

8000kr tor Stockholm - Bangkok kan jag tänka mig om hemresan är ombokningsbar för några hundra kr.

Norwegian säljer bara tom oktober i år.

 

Leif

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla med Turkish eller Qatar ..

Provat deras hemsidor, men kan bara söka fram tom januari. (11 månader framåt och inte längre)

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror svaret är ganska enkelt, flygbiljetter som är bokningsbara på nätet är inte släppta ännu.

post-3210-0-79707200-1360958380.png

 

Ev. skulle jag tro att ett samtal till tex den trevliga resebyrån i Lund skulle lösa det hela smidigt och enkelt.

post-3210-0-79707200-1360958380.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får avvakta fram till sommaren, är mest bara nyfiken just nu.

Har nästan 70.000 Eurobonus-poäng nu så SAS kan bli svaret, då jag nog lätt får ihop 15.000 poäng till innan sommarens slut.

80.000 poäng tor.

Det kommer fler vintrar också.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid blivit irriterad på samma sak Leif, flygbolagen har dock sällan biljetter tillgängliga för bokning mer än 11-12 månader framåt i tiden. Men då Norwegian har möjighet att boka enkelresor så funderar jag på att boka enkelbiljetter till Thailand för utresa i oktober -13 och sen boka hemresa senare när de släpps. Har man is i magen kan man dock vänta fram till hösten och få tag i biljetter till bra priser, men lite av ett osäkerhetsmoment där, men det brukar fungera om man är flexibel med datumen.

 

Lycka till iaf!

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Biljettpriserna är billigast "någon månad" innan avresa oberoende flygbolag och (boknings-) klass.

 

"Någon månad" kan sträcka sig från 3-4 veckor till upp till 3-4 månader, beroende på resperiod/säsong som utresan (ja, enbart utresa)  ligger i. Biljetter med utresan under jul/nyår tex "brukar" ha sitt lägsta pris ca 3-4 månader innan utresan medan utresor under lågsäsongsperioder (nov,feb,apr etc) erbjuder de lägsta priserna ca 4-6 veckor innan avresan.

 

Så säger statistiken vilket givetvis inte är någon garanti för att det alltid måste vara så.

 

Men om man betänker vilka kriterier som styr detta förhållande inser man snart att detta inte ändras över en natt om inte det sker grundläggande förändringar i denna marknads fundamentala förutsättningar eller i ekonomin för övrigt.

 

Så, nog behöver man inte ha speciellt mycket "is i magen" för att pricka in en lämplig dag där resan bokas om man bara följer marknadens regler. Om inte det skulle funka rent generellt så har vi med största säkerhet att göra med ekonomiska faktorer som inte bara drabbar flygmarknaden utan även den personliga ekonomin. Och då kommer allt, som bekant, i ett helt annat läge.

 

M.a.o. finns det ingen anledning att boka resan alltför länge i förväg om man klarar av de obefintliga "psykiska påfrestningar" som krävs att hantera den allt närvarande osäkerhet i vår dagliga liv för övrigt. Tvärtom, denna form av trygghetsnarkomani betalar sig helt inte i det långa loppet. Det visar all tillgänglig statistik med förkrossande entydighet.

 

Att däremot "gambla" med bokningsdagen för att exakt pricka in det lägsta priset kan ha sina risker och är enligt min mening att betrakta som inget annat än en rolig sport. Där får man vara beredd att förlora en och annan slant, fast det inte rör sig om lika stora summor som man förlorar när man bokar en resa allt för länge i förväg (eller allt för sent).

 

Lycka till!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

 Fick detta svar från "min personlige resebyråman"

 

I maj släpper de platserna för retur i April 2014, så hör av dig i Maj eller vill du att jag lägger in en bevakning på platser åt dig?

Skriv vilka datum du vill ha ut och hem så håller jag koll.

 

Det finns med Thai som går att boka om på returen, de ligger på ca 10000kr med anslutningen inrikes från Umeå.

Annars finns Qatar som ligger på ca 8500kr för en ombokningsbar biljett, dock två byten, ett i Stockholm samt ett i Doha på ut och hemresan.

 

Här har jag fått bra svar på min fundering.

 

Biljett för 180 dar och ombokningsbar hemresa.

 

Umeå - Bangkok på genomgående biljett och ombokningsbar hemresa ca. 10.000kr med Thai. Helt rimligt

Umeå - Bangkok med Qatar och ombokningsbar biljett ca. 8500kr, också bra pris.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Fick detta svar från "min personlige resebyråman"

 

I maj släpper de platserna för retur i April 2014, så hör av dig i Maj eller vill du att jag lägger in en bevakning på platser åt dig?

Skriv vilka datum du vill ha ut och hem så håller jag koll.

 

Det finns med Thai som går att boka om på returen, de ligger på ca 10000kr med anslutningen inrikes från Umeå.

Annars finns Qatar som ligger på ca 8500kr för en ombokningsbar biljett, dock två byten, ett i Stockholm samt ett i Doha på ut och hemresan.

 

Här har jag fått bra svar på min fundering.

 

Biljett för 180 dar och ombokningsbar hemresa.

 

Umeå - Bangkok på genomgående biljett och ombokningsbar hemresa ca. 10.000kr med Thai. Helt rimligt

Umeå - Bangkok med Qatar och ombokningsbar biljett ca. 8500kr, också bra pris.

 

 

Leif

 

Detta låter bra.

 

Se bara till att resebyrån kopplar i hopa biljetterna

Umeå- Arlanda och Arlanda - Doha.

 

Har du otur så kan det bli dyrt annars.

Att flyga på separata biljetter.

 

Kommer du försent till Arlanda så är resan på nästa ben över.

Blir att lösa nya biljetter eller stanna hemma.

 

Kim åker en resa på detta.

Deras flyg från Luleå blev inställt i sista minuten.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter bra.

 

Se bara till att resebyrån kopplar i hopa biljetterna

Umeå- Arlanda och Arlanda - Doha.

 

Har du otur så kan det bli dyrt annars.

Att flyga på separata biljetter.

 

Kommer du försent till Arlanda så är resan på nästa ben över.

Blir att lösa nya biljetter eller stanna hemma.

 

Kim åker en resa på detta.

Deras flyg från Luleå blev inställt i sista minuten.

 

 

 

Hälsar pigge01

Jag vet och kan detta mycket väl, det är därför jag söker flygningar för hela sträckan.

 

Det är ett bra tips för inte lika vana resenärer.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

.. har en bekant som ofta tagit sin resa genom odenresor i stockholm och de har varit väldigt tillmötesgående och givit bra servic. Hoppas du får ett gott besked.

 

Trevlig resa!!

 

// JMitchell

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...