Ducce Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Kom över en Panasonic GF3 för ett tag sen och är ny på systemkameror. Så jag tänkte höra här där det finns mycket kompetens båda angående fotograferandet och tekniken kring det om detta skulle kunna vara ett alternativ när man inte ska fota så mycket makro utan bara nån enstaka gång? Nån som provat? Tuben ser bra ut .. http://www.youtube.com/watch?v=6SwoSB2q0MI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Kom över en Panasonic GF3 för ett tag sen och är ny på systemkameror. Så jag tänkte höra här där det finns mycket kompetens båda angående fotograferandet och tekniken kring det om detta skulle kunna vara ett alternativ när man inte ska fota så mycket makro utan bara nån enstaka gång? Nån som provat? Tuben ser bra ut .. http://www.youtube.com/watch?v=6SwoSB2q0MI Det finns ju såna här close-up linser också om man inte fotar macro så ofta. En billig lösning och fungerar hyfsat. http://www.cyberphoto.se/info.php?article=368052 Det här var bara ett exempel. Finns olika, både billigare och dyrare. Se bara till att diametern på filtergängan (på objektivet) är samma som linserna. // Jobbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Videon var av någon anledning väldigt trevlig att se på Extension tubes snor en hel del i ljusstyrka och det är ju en nackdel när man handhåller kameran Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Februari 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2013 Ok tackar . Läste att de släppte in mer ljus än tuberna vilket ju är förståeligt men rent funktionsmässigt vilket är att föredra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Om du menar utan att tänka på priset så är ju absolut ett makroobjektiv att föredra Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Ok tackar . Läste att de släppte in mer ljus än tuberna vilket ju är förståeligt men rent funktionsmässigt vilket är att föredra? Att föredra är naturligtvis ett riktigt macroobjektiv. Men då blir det fråga om en annan kostnad. Tub har hag aldrig provat, men jag har testat med linser. Dom ger förvånasvärt bra resultat. Vill du testa macrofotografering så är det ett billigt sätt att se om det är nåt för dig. Blir du sen fast i macrofotandet så kan du ju investera i ett objektiv. // Jobbe Edit: Ola han svara typ samma innan jag skickade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Februari 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2013 Om du menar utan att tänka på priset så är ju absolut ett makroobjektiv att föredra Jovisst men det kanske man får ta om man fastnar för att fota nära . Funkar det med sådana här noname linser ? http://www.aliexpress.com/item/46mm-Macro-Close-up-filter-kits-1-2-4-10-lens-set/613912132.html Eller är det som den gamla sanningen att man får vad man betalar för Men sen såg damen i tuben väldigt övertygande ut Iofs ingen större kostnad att prova båda varianterna. Tackar grabbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Du gör ju naturligtsvis precis som du vill,men jag skulle skita i dom linserna. Köp ett objektiv när det känns rätt istället,det funkar ju till annat än närbilder också Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jobbe Inlagd Februari 14, 2013 Dela Inlagd Februari 14, 2013 Ja man får vad man betalar för. Personligen skulle jag inte satsa på dom billigaste. Dom kanske är av plast istället för glas. Å andra sidan skulle jag inte köpa det dyraste heller. // Jobbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Februari 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 14, 2013 Blir till att prova sig fram lite då . Tack för infon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.