Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni ? (Jag vet)


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jobbe

    9

  • andrejsdenruskige

    6

  • måne

    4

  • HajKaj

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 papp EFTER skatt tjänar jag!! Slå det om ni kan. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF? Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna) Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:   // Jobbe
Du kanske skulle läsa sista ordet i HajKajs inlägg igen
Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF?

Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna)

Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:

 

// Jobbe

 

Hursom så är det väl inte de skarpaste knivarna som står och skramlar efter banvallen...

 

Men de ser ju ut att ha det rätt bra :)

post-3210-0-46282000-1360609480.jpg

 

 

 

 

 

 

Om de nu inte fattade ordet som avlutade HK:s inlägg.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske skulle läsa sista ordet i HajKajs inlägg igen

 

Hans sista rad var "(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*

 

Ironi eller inte... För 30 år sen när staten var en skyddad verkstad så kanske dom "hängde" på sina snökyfflar.

Men nu för tiden ligger underhållet på järnvägen på entrepenörer och entrepenörerna har nappast råd med att deras personal står och "hänger"

Finns ingen anledning för en lokförare att löjligförklara personal som gör sitt jobb.

 

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans sista rad var "(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*   Ironi eller inte... För 30 år sen när staten var en skyddad verkstad så kanske dom "hängde" på sina snökyfflar. Men nu för tiden ligger underhållet på järnvägen på entrepenörer och entrepenörerna har nappast råd med att deras personal står och "hänger" Finns ingen anledning för en lokförare att löjligförklara personal som gör sitt jobb.   // Jobbe
Nu var han ironiskt på ett forum, ta det inte så hårt utan fortsätt du hänga på skyffeln ett tag till ;)
Link to comment
Dela på andra sajter

vi lokförare e klart underbetalda om man jämför med bangubbarna tycker jag.     vi har ju lite ansvar iaf...     Alltid när jag kör förbi dom på banvallen så står dom och hänger på sina snöskyfflar eller sina spadar... (lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*   Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF? Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna) Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:   // Jobbe
Jobbe lille.. det där är ju ett sånt gammalt skämt.. suck Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var han ironiskt på ett forum, ta det inte så hårt utan fortsätt du hänga på skyffeln ett tag till :wink:

 

Hehe... Jag hänger inte på skyffeln annat än privat :crazy:

På jobbet sköter jag det jag ska.

 

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 papp EFTER skatt tjänar jag!! Slå det om ni kan. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

 

Först kommunalskatt, sedan statligskatt och sedan kommer frun och skattar resterande belopp.

 

Känner igen det. Men hur lyckas du behålla 6-papp?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Hans sista rad var "(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*

 

Ironi eller inte... För 30 år sen när staten var en skyddad verkstad så kanske dom "hängde" på sina snökyfflar.

Men nu för tiden ligger underhållet på järnvägen på entrepenörer och entrepenörerna har nappast råd med att deras personal står och "hänger"

Finns ingen anledning för en lokförare att löjligförklara personal som gör sitt jobb.

 

// Jobbe

 

 

Du behöver inte skämmas för att du är lat.

 

Återgå till jobbet nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF?

Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna)

Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:

 

// Jobbe

Vad med *IRONI* var det du inte fattade?? HUR ska man uttrycka sig mera klart för att du ska se den stora skylten??

 

 Jag vet mycket väl att dom inte ska vara i spåret när jag kommer farande i 160 knyck.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vad med *IRONI* var det du inte fattade?? HUR ska man uttrycka sig mera klart för att du ska se den stora skylten??

 

 Jag vet mycket väl att dom inte ska vara i spåret när jag kommer farande i 160 knyck.

 

Fast ibland kan man ju undra.Varför inte?

 

 

Själv jobbar jag på Samhall och tillverkar spadar åt lata överbetalda gubbar.

Ett djävla tryck i produktionen just nu

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF?

Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna)

Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:

 

// Jobbe

Banarbetarna är nog lite mera värda i lön än kommunalarbetarna. Dom står ju och hänger på sin spade och alla vet att dom inte gör många knop. Banarbetarna har då betydligt bättre påhittlighet när det står och latar sig. Säg den kommunalarbetare som skulle slänga sig med "A-skydd, L-skydd, E-skydd osv. Att sedan begära nytt skydd skulle nog vara för avancerat för kommunalarbetarna. Det är väl därför banarbetarna tjänar bättre. :)  Ja, se svänga sig det kan dom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad med *IRONI* var det du inte fattade?? HUR ska man uttrycka sig mera klart för att du ska se den stora skylten??

 

 Jag vet mycket väl att dom inte ska vara i spåret när jag kommer farande i 160 knyck.

 

Bra. Då fattar du varför dom står och "hänger" då.

 

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra. Då fattar du varför dom står och "hänger" då.

 

// Jobbe

 

 

Problemet som jag ser det är väl att dom har så jäkla dålig uppsikt ibland.

Senast i januari höll jag på att köra på två av bangubbarna i Solnatunneln när dom var där och

knackade is i en växel.

Hade vid det tillfället inte så hög hastighet så det avlöpte bra iaf. (skulle stanna vid Solna)

Men ena killen halkade när han skulle ur spår och vart nog ganska byxis iaf.

Klarade sig med kanske 30 meters marginal.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som jag ser det är väl att dom har så jäkla dålig uppsikt ibland.

Senast i januari höll jag på att köra på två av bangubbarna i Solnatunneln när dom var där och

knackade is i en växel.

Hade vid det tillfället inte så hög hastighet så det avlöpte bra iaf. (skulle stanna vid Solna)

Men ena killen halkade när han skulle ur spår och vart nog ganska byxis iaf.

Klarade sig med kanske 30 meters marginal.

 

Beklagar det där. Som du kanske förstått så arbetar jag som trafikledare. Om dom begärt skydd enligt reglerna så kan sånt inte hända. Men en del fuskar och hoppas att det går bra ändå.. Vad kan göra om man inte vet att dom jobbar i spåret?

 

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh här i Sviiden ska allt vara så jäkla överdrivet. Säkerhet hit och säkerhet dit. :police:

 

http://youtu.be/0HL3nY_MTPw

 

 

 

 

 

 

Kör väl också med denna för säkerhets skull: :ironi:

Göra saker idi*tsäkra är svårt.Snacka om nära döden upplevelse!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar det där. Som du kanske förstått så arbetar jag som trafikledare. Om dom begärt skydd enligt reglerna så kan sånt inte hända. Men en del fuskar och hoppas att det går bra ändå.. Vad kan göra om man inte vet att dom jobbar i spåret?

 

// Jobbe

 

Hoppas du inte sitter vid en Operativ-Pc just nu. :ok:

 

Enis .

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfarao burrabus knäcker som rallar gubbe när ni kommer med era tysta x maskiner då vill han helst vara 2,20 från närmsta räl

Link to comment
Dela på andra sajter

Först kommunalskatt, sedan statligskatt och sedan kommer frun och skattar resterande belopp.

 

Känner igen det. Men hur lyckas du behålla 6-papp?

 

 

Jo du säger till frugan din att du fick 12 kr i lön fast du i själva verket fick 18 kr, vips har du 6 spänn som du kan spendera påv dom 4 B:na: Brudar, Bira, Båtar & Bågar!

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jo du säger till frugan din att du fick 12 kr i lön fast du i själva verket fick 18 kr, vips har du 6 spänn som du kan spendera påv dom 4 B:na: Brudar, Bira, Båtar & Bågar!

 

Ah, är man smart så kan man alltså tjäna stålar.

 

 

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...