Jump to content
IGNORERAD

Vad jobbar ni med och vad tjänar ni ? (Jag vet)


Cobra

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16177777.ab

 

 

 

Tio i topp-yrken

1. Värdepappersmäklare: 88 000 kr i månaden.

2. Verkställande direktörer: 80 200 kr i månaden.

3. Högre ämbetsmän och politiker: 62 600 kr i månaden.

4. Forsknings- och utvecklingschefer: 60 700 kr i månaden.

5. Driftschefer inom finansiell verksamhet mm: 59 800 kr i månaden.

6. Försäljnings- och -marknadschefer: 59 000 kr i månaden.

7. It-chefer: 57 600 kr i månaden.

8. Läkare: 57 400 kr i månaden

9. Ekonomi- och -administrativa chefer: 57 100 kr i månaden.

10 . Flygledare: 56 700 kr i månaden.

 

 

Andra (oväntat) välbetalda jobb

Lots: 37 400 kr.

Banarbetare: 35 200 kr.

Lokförare:  34 000 kr.

Gruvarbetare: 33 600 kr.

Viltmästare: 32 700 kr.

Arborist: 31 100 kr.

Travtränare: 30 200 kr.

 

 

 

 

Jag har semester, så då bränner jag mina pengar, efter semestern vet jag inte vad jag ska syssla med, kommer att tjäna (allt mellan 0-100.000 )

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jobbe

    9

  • andrejsdenruskige

    6

  • måne

    4

  • HajKaj

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest bangkokkille
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16177777.ab

 

 

 

Tio i topp-yrken

1. Värdepappersmäklare: 88 000 kr i månaden.

2. Verkställande direktörer: 80 200 kr i månaden.

3. Högre ämbetsmän och politiker: 62 600 kr i månaden.

4. Forsknings- och utvecklingschefer: 60 700 kr i månaden.

5. Driftschefer inom finansiell verksamhet mm: 59 800 kr i månaden.

6. Försäljnings- och -marknadschefer: 59 000 kr i månaden.

7. It-chefer: 57 600 kr i månaden.

8. Läkare: 57 400 kr i månaden

9. Ekonomi- och -administrativa chefer: 57 100 kr i månaden.

10 . Flygledare: 56 700 kr i månaden.

 

 

Andra (oväntat) välbetalda jobb

Lots: 37 400 kr.

Banarbetare: 35 200 kr.

Lokförare:  34 000 kr.

Gruvarbetare: 33 600 kr.

Viltmästare: 32 700 kr.

Arborist: 31 100 kr.

Travtränare: 30 200 kr.

 

 

 

 

Jag har semester, så då bränner jag mina pengar, efter semestern vet jag inte vad jag ska syssla med, kommer att tjäna (allt mellan 0-100.000 )

Förstår inte riktigt vad detta har med att göra ett forum om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en tjaifru som gillar skor, handväskor samt plånböcker..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en tjaifru som gillar skor, handväskor samt plånböcker..

 

Samma här och inga kopior är intressanta, bara original.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa herrar å damer jobbar i alla fall för sina löner, inte som politruckerna som lever på oss skatteslavar!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver ingen lön, har 3-4 olika ATM-kort, bara att hämta där....ska det vara så svårt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad detta har med att göra ett forum om Thailand.

 

 

Blev du också avundsjuk på alla andra som tjänar mer än dig ?

 

(Jag blev det i alla fall)

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Förstår inte riktigt vad detta har med att göra ett forum om Thailand.

Inte jag heller ?  Det är därför man tröttnar på allt förbannade skit som skrivs här.  Håll er för djävulen till vad som händer i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

vi lokförare e klart underbetalda om man jämför med bangubbarna tycker jag.

 

 

vi har ju lite ansvar iaf...

 

 

Alltid när jag kör förbi dom på banvallen så står dom och hänger på sina snöskyfflar eller sina spadar...

(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara man har tak över huvudet och har råd att käka mat ska man vara jesus tacksam..

 

Tänk de stackarna som jag ser sitter och sover på pendeln varje morgon när jag ska till jobbet.. Vilket tragiskt liv de måste ha..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Förstår inte riktigt vad detta har med att göra ett forum om Thailand.

Inte jag heller ? Det är därför man tröttnar på allt förbannade skit som skrivs här. Håll er för djävulen till vad som händer i Thailand

Just det och inga jäkla båtar långt utanför Thailands farvatten!

:ironi:

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

vi lokförare e klart underbetalda om man jämför med bangubbarna tycker jag.

 

 

vi har ju lite ansvar iaf...

 

 

Alltid när jag kör förbi dom på banvallen så står dom och hänger på sina snöskyfflar eller sina spadar...

(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*

Ja inte tusan kan dom stå på spåret och arbeta,när du kommer.He he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det och inga jäkla båtar långt utanför Thailands farvatten!

:ironi:

Med vänlig hälsning,

Helt rätt.

Det är ingen som är intresserad av en massa j.vla båt bilder utanför thailands gränns.

 

Skärpning.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt vad detta har med att göra ett forum om Thailand.

Och vem fn har sagt att en travtränare har 30200kr/månaden. Inte tror jag att det är travtränarfacket i varje fall.

 

Vem tjänar mer en arborist eller en arborrare är inte heller så lätt att svara på?

 

Vad gör man då när man kommer hem? Varför inte ta jobb som läkare bra betalt, gentemot liten arbetsinsats!

 

Så här gick det för fönsterputsaren när han blev övertalad att extraknäcka som läkare:

Läkaren var less på att jobba när det var så vackert väder, han ville hellre ut på en veckas golftour tillsammans med en kompis. Han kunde inte bara stänga och gå hem då han hade en massa patienter inbokade. När han såg förnsterputsaren på utsidan av fönstret fick han helt plötsligt en ide.

 

Han öppnade ett sidofönster och ropade till fönsterputsaren om han ville ha ett lätt och välbetalt jobb under en vecka. Fönsterputsaren blev tveksam då han hörde att han skulle vicka som doktor.

- Inte kan jag det!

- Det är mycket lättare än man tror, jag ska lära dig två tricks så kan jag med gott samvete lämna över dr-rocken.

- Är det så lätt?

- Visst! Kommer dom och har invärtes problem så skriver du bara ut ofarliga tabletter. Har dom sår som blöder gäller bara att tvätta rent och slå in det med bandage och plåster. Det du inte fixar skriver jag en remiss åt när jag kommer hem.

 

De fyra första dagarna gick som en dans. Massor med utskrivna tabletter och något omplåstrat sår.

Så blev det lite problematiskt, när en av de tjusigaste kvinnor han sett kom in en dag. Han frågade vad som han kunde hjälpa till med. Naturligtvis så tänkte han att han måste ta chansen på något sätt att få henne att ta av sig kläderna. När hon sa att hon ville ha hjälp med en abort var han snabb med att tala om för henne att han ville att hon skulle ta av sig naken så han kunde göra en del undersökningar.

 

Innerst inne så funderade han hur han skulle klara sig ur detta problem, men tänkte att jag kommer nog på något under tiden han tittade närmare på underverket. Så helt plötsligt kom han på lösningen. Tabletter hade han avskrivit på en gång!

 

Han låtsades göra en grundlig undersökning som innefattade allt han kunde komma på. Sedan sa han att med de värden han fått fram av undersökningen så hade han en bra lösning på aborten. Han gick efter en av de bredaste häftplåstren som han hade tillgång till. Började klippa loss långa bitar som han aplicerade över hela området där könsorganet bredde ut sig.

 

- men, men, men, men.... jag kan ju inte pinka.

- det är ju det som är meningen vi ska dränka den rackarn....

 

 

Sensmoral, doktorer är inte att lita på om de ska ut och golfa, fönsterputsare bli vid din läst, om du inte har bredare kunskaper att komma med. 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid när jag kör förbi dom på banvallen så står dom och hänger på sina snöskyfflar eller sina spadar... (lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*
Har alltid tänkt samma sak.. Lataste på denna jord. Någon som sett dom jobba när ni åkt förbi? Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst ja Örebro regattan glömde jag. :oops:

 

Jrk

Hjälmaren är en bortglömd sjö som fler båtentusiaster borde besöka.Då sätts navigeringskunskaperna på prov.Finnas många pärlor i den sjön samt ett mycket aktivt båtfolk.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

vi lokförare e klart underbetalda om man jämför med bangubbarna tycker jag.

 

 

vi har ju lite ansvar iaf...

 

 

Alltid när jag kör förbi dom på banvallen så står dom och hänger på sina snöskyfflar eller sina spadar...

(lata jävlar e vad dom e ) *IRONI*

 

Men herregud... Är du verkligen en lokförare? Och har utbildning i JTF?

Jag har arbetat som Tkl / Fjtkl i 25 år (Om du är Lokf så kan du förkortningarna)

Då borde du veta vad A-skydd, L-skydd, E-skydd osv är för nåt. Dessa skydd ska normalt avslutas senast 5 minuter innan tåg kommer. Att dom står och "hänger" på sina snöskyfflar beror på att dom avslutat sitt skydd för att släppa fram ditt tåg. Så snart du passerar så begär dom ett nytt skydd. Hur menar du att dom ska kunna jobba i spåret när ett tåg kommer i full fart? Och vad är ditt stora ansvar i jämförelse med banarbetare / Fjtkl? Ditt ansvar är väl att stanna när det är rött och köra när det är grönt. Allt annat ansvar ligger på trafikledaren. Ska visa mina kollegor ditt inlägg :thumbsup:

 

// Jobbe

Ändrades av Jobbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...