Jump to content
IGNORERAD

Bygga hus i Ban Phe


UT006

Recommended Posts

Hej,

Rubriken blev snarlik en annan tråd här.  :icon_redface:

Vi har en liten tomt i Ban Phe som vi planerar att bygga en mindre "sommarstuga" på. Tanken är att vi skall bo där några månader emellanåt, så huset är tänkt att vara c:a 3 rum och kök (kanske 2 toaletter + tvätt).

Vi har inte särskilt bråttom att starta något bygge, utan vill (som alla andra) att det skall bli billigt och bra. :sneaky: Vi skulle vilja börja lite försiktigt med att titta på färdiga ritningar på hus - antar att det är en billigare lösning jämfört med att rita upp ett nytt. Har någon förslag på lämplig byggfirma/arkitekt i närområdet som kan tänkas ha ett hyggligt utbud?

Vi är nybörjare på det här med hus, så ber om ursäkt om jag ställt "fel" frågor.

  :wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Mitt hus i närheten ritade jag med hjälp av en arkitekt/ritare/ingenjör för totalt 27000 baht och det är en stor rejäl kåk på närmare 300 kvm

Dom har ett kontor i ett av de större köpcentrana i Rayong

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tackar för svaret. Var det 27 000 för arkitekt- och byggritningarna?

Du råkar inte komma ihåg vad firman heter (finns de på webben)?

Hade ju varit trevligt om man hittade några firmor som har färdiga husritningar att välja bland, underlättar för oss som inte riktigt vet vad vi vill ha.

Ditt stora hus verkar ju bli någonting speciellt. Vi har bara en liten tomt om c:a en fjärdedels rai, men rätt nära till stranden och marinan, och det är tänkt som "sommarhus" några månader om året.

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Skall kolla om jag har kortet kvar hemma

I princip inga företag i Thailand av icke-multinationella mått finns på nätet eftersom användning av internet i Thailand är extremt lågt

Ett bra tips på färdiga ritningar man kan köpa är http://www.smilehomes.com/

Kolla där om ni hittar en bra lösning och kontakta sedan en lokal firma typ min som köper loss dom ritningarna och offererar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna siten smilehomes.com är ju en kanon site. Har byggt ett hus till svärföraldrarna samt syskonen. Vi har ett rum när vi har varit där. Men nu skall vi bygga ett eget hus och har suttit med "constructor" och visat siten. För första gången verkar det som han förstår vad jag menar när man visar bilder med mera. Så tack för tipset om siten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...