Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men vad är det för mening med att kräva mottagarnamn när man kan skriva vad som helst ???

Det är ju för att nästa gång du ska betala ligger redan "Pop" där i överföringar.

Dvs det är du som get den överföringen ett namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är ju för att nästa gång du ska betala ligger redan "Pop" där i överföringar.

Dvs det är du som get den överföringen ett namn.

Kan säkert stämma men det är fortfarande idi*tiskt att kräva mottagarnamn för att överföringen ska gå igenom om man ändå kan skriva vad som helst. Vet att jag haft problem med detta förut och har då trott att jag varit tvungen att ha kontoinnehaverns namn och då luskat reda på det :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säkert stämma men det är fortfarande idi*tiskt att kräva mottagarnamn för att överföringen ska gå igenom om man ändå kan skriva vad som helst. Vet att jag haft problem med detta förut och har då trott att jag varit tvungen att ha kontoinnehaverns namn och då luskat reda på det :bag:

 

Syftet med mottagarnamn är antagligen att banken ska kunna tro på dig om du hävdar att du råkat skriva fel kontonummer.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säkert stämma men det är fortfarande idi*tiskt att kräva mottagarnamn för att överföringen ska gå igenom om man ändå kan skriva vad som helst. Vet att jag haft problem med detta förut och har då trott att jag varit tvungen att ha kontoinnehaverns namn och då luskat reda på det :bag:

 

Swedbank!!!

Behövs ej på Nordea och ICA-Banken.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säkert stämma men det är fortfarande idi*tiskt att kräva mottagarnamn för att överföringen ska gå igenom om man ändå kan skriva vad som helst. Vet att jag haft problem med detta förut och har då trott att jag varit tvungen att ha kontoinnehaverns namn och då luskat reda på det :bag:

Mottagaren ligger ju kvar sparad framöver. Jag har över 50 mottagare, Behövs ju ett namn då och inte bara kontonummer/siffror för att det ska bli rätt mottagare. Eller missförstår jag problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Mottagaren ligger ju kvar sparad framöver. Jag har över 50 mottagare, Behövs ju ett namn då och inte bara kontonummer/siffror för att det ska bli rätt mottagare. Eller missförstår jag problemet?

 

Nu är det väl kanske lite onödigt att diskutera detta i just denna tråd, men jag blir så förbannad på att det inte går att göra en överföring utan att uppge ett mottagarnamn när det ändå inte spelar någon roll vad man sen skriver i den rutan.. Jag har gjort ett par bilaffärer genom att använda internetbanken då både köpare och säljare haft swedbank och dessa ligger ju också kvar trots att det ju bara är en engångstransaktion, hela grejen med mottagarnamn känns bara så irriterande :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Swedbank!!!

Behövs ej på Nordea och ICA-Banken.

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Nu har jag en fristående sparbank som jag varit kund i hela mitt liv, snabb och personlig service och mkt fördelaktig ränta på det ena av mina lån på huset. Ica-banken använder jag endast för att slipa den svenska uttagsavgiften när jag befinner mig i Thailand och Nordea har inte ens något kontor i byn.

 

Och Pigge, hur mkt du än hatar Swedbank så kan du ju inte komma ifrån att det går fortare att överföra pengar till det aktuella kontot om man har Swedbank :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl kanske lite onödigt att diskutera detta i just denna tråd, men jag blir så förbannad på att det inte går att göra en överföring utan att uppge ett mottagarnamn när det ändå inte spelar någon roll vad man sen skriver i den rutan.. Jag har gjort ett par bilaffärer genom att använda internetbanken då både köpare och säljare haft swedbank och dessa ligger ju också kvar trots att det ju bara är en engångstransaktion, hela grejen med mottagarnamn känns bara så irriterande :crazy:

Det går att rensa i mottagarlistan hos Swedbank.

Klicka först på "Innehåll" längst uppe till höger och sedan på "Betalningsmottagare" så kan du markera vilka du vill plocka bort.

"Do dät" !!  :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Det går att rensa i mottagarlistan hos Swedbank.

Klicka först på "Innehåll" längst uppe till höger och sedan på "Betalningsmottagare" så kan du markera vilka du vill plocka bort.

"Do dät" !!  :)

 

Fritz..

 

Ska göra det Fritz :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag en fristående sparbank som jag varit kund i hela mitt liv, snabb och personlig service och mkt fördelaktig ränta på det ena av mina lån på huset. Ica-banken använder jag endast för att slipa den svenska uttagsavgiften när jag befinner mig i Thailand och Nordea har inte ens något kontor i byn.

Och Pigge, hur mkt du än hatar Swedbank så kan du ju inte komma ifrån att det går fortare att överföra pengar till det aktuella kontot om man har Swedbank :crazy:

Då har du inte Swedbank utan en Sparbank

Inte samma sak.

Swedbank är mästare på avgifter.

Gick i första led med detta.

Därför ogillar jag dem.

Sedan är deras programvara fel.

Nordea är bättre, överföringarna funkar klokrent 30sek. Till utlandet är utanför EU.

Kan sända i SEK.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nordea är bäst :thumbsup: ...............På att skinna sina kunder

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pigge01

Nu är du väl ute o cyklar i allafall...alla banker är ena jävla utsugare...avgifter på allt ...snart får man väl betala inträde om man ska in på banken...skojare..

Link to comment
Dela på andra sajter

 Hej, när jag kollade av kontot idag så är det en givare som istället för nick skrivit dessa siffror " 0000000300019932 ", du kan väl skicka ett PM till mej...!

Link to comment
Dela på andra sajter

 Hej, när jag kollade av kontot idag så är det en givare som istället för nick skrivit dessa siffror " 0000000300019932 ", du kan väl skicka ett PM till mej...!

 är det ingen som känner igen sig , annars får han eller hon nicket "en massa siffror" av mig när jag uppdaterar listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Tyckett det är rent av fantastiskt med denna insamling för lilltjejen, det bevisar att det finns folk med hjärtat på rätt ställe! Tummen upp för er!

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

 är det ingen som känner igen sig , annars får han eller hon nicket "en massa siffror" av mig när jag uppdaterar listan.

Kanske någon som vill vara anonym

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

dessa medlemmar har hittills skänkt pengar till lille Pop. :thumbsup:

 

Leifen

 

trajja

 

Fritz

 

Frisk x 2

 

Bästitest x 2

 

FANTASY

 

Skalis

 

Losforever

 

Prutten

 

Tumordoc

 

Reka

 

Sweeex

 

Måne

 

Stefan5300

 

Bigboss x 2

 

Dinkel

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45

 

Moo daeng

 

ellim63 x 2

 

Kenneth4618 x 2

 

Pop b

 

Matthew

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01 x 2

 

B747 x 2

 

Thongniam

 

Wermland

 

Nicebeaver

 

Tetra

 

Hua-Hin

 

Troll

 

Stickan

 

Pasak

 

M9325

 

Jocko 53

 

Hbg maxie

 

Knasen

 

Ban99arne

 

amja

 

Peolito

 

"en massa siffror"

 

wUThai

 

burrabus

 

Lamai64

 

koratbengt

 

khun-petch

 

elephant

 

                                                           Har fyllt på listan nu finns det 22.216kr på kontot!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

dessa medlemmar har hittills skänkt pengar till lille Pop. :thumbsup:

 

Leifen

 

trajja

 

Fritz

 

Frisk x 2

 

Bästitest x 2

 

FANTASY

 

Skalis

 

Losforever

 

Prutten

 

Tumordoc

 

Reka

 

Sweeex

 

Måne

 

Stefan5300

 

Bigboss x 2

 

Dinkel

 

Stray dog

 

Håkan s

 

Putte45

 

Moo daeng

 

ellim63 x 2

 

Kenneth4618 x 2

 

Pop b

 

Matthew

 

Happyharry

 

Foreverbubbles

 

Pigge01 x 2

 

B747 x 2

 

Thongniam

 

Wermland

 

Nicebeaver

 

Tetra

 

Hua-Hin

 

Troll

 

Stickan

 

Pasak

 

M9325

 

Jocko 53

 

Hbg maxie

 

Knasen

 

Ban99arne

 

amja

 

Peolito

 

"en massa siffror"

 

wUThai

 

burrabus

 

Lamai64

 

koratbengt

 

khun-petch

 

elephant

 

                                                           Har fyllt på listan nu finns det 22.216kr på kontot!!!

Tack för ett kanonjobb du gör! :14: :14:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...