Jump to content
IGNORERAD

Konto för brännskadade Pop


leifen

Recommended Posts

Hej Minne!

Vi åker preliminärt ner i början av Juni, jag har då ca 20 kilo ledigt i bagaget. Vi kan höras senare om något behövs till lilla Pop!

//S

Underbart!!!

Jobbar på att hitta något till tösabiten att roa sig med, något som inte handlar om "olyckan" alls..

Tacksam på förslag!

Kommer säkert ha något att skicka med, eller så blir jag akut anorektisk så att du kan packa ner mig..

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 375
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ellim63

    59

  • leifen

    58

  • Drivern

    29

  • Minne00

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Underbart!!!

Jobbar på att hitta något till tösabiten att roa sig med, något som inte handlar om "olyckan" alls..

Tacksam på förslag!

Kommer säkert ha något att skicka med, eller så blir jag akut anorektisk så att du kan packa ner mig..

he he, jag kan säkert muta fugan o inte ta med något, då är vi väl uppe i din matchvikt på 40 kg! eller? 

Pusss på dig

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern är ett bra nät. Nog det bästa...

 

 

Leif

 

Va bra...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

he he, jag kan säkert muta fugan o inte ta med något, då är vi väl uppe i din matchvikt på 40 kg! eller? 

Pusss på dig

//S 

nja. lite mer än 40 kg väger jag ju tyvärr. :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Naree ringde idag och pratade med frun och då fick vi reda på att ett paket med medikamenter har anlänt,troligtvis från Minne00.Då vet vi att paketleveranser funkar.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,har kollat bankboken för thaikontot idag,inga nya insättningar gjorda,saldo 28.715bath.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte jag skulle uppdatera tidigare, men det har varit både rörigt och olämpligt.

Narees bror som är en "hög" lärare eller rektor i Kalasin var inblandad i en bilolycka och förolyckades.

Han som statligt anställd borgade för en massa lån inom släkten genom sin position. (även för Naree)

Bilen var försäkrad men inte han själv. En fru och en son på 8 månader miste sin far.

Undrar hur det går med alla lån?

Nu skall Naree igen tillbaka till Kalasin för en massa  "papper" den 6;e maj.

Men hon vågar nog inte övernatta där, då hennes bror omkom genom en olycka och därmed är ett aktivt spöke.

Detta är obegripligt men väldigt starkt i Thailand.

Hotell blir nog lösningen??????

 

Sen är tanken att hon skall åka till Bangkok med Pop och träffa någon läkare igen.

Pga. av dålig sömn mm., kommer en uncle att köra och en aunt att följa med.

Det är ett uppehåll i skolan just nu.

Glädjeämnen är att Minne00 paket kom fram snabbt och "krämen" används nu varje kväll efter duschen.

Pop som missade första veckan på "sommarskolan" (turne till Rayong mm.) och även en del på slutet pga. av broderns dödsfall, fick 88% i inlärning vid provet, som hennes lärarinna bedömde väldigt gott.

Pop är smart och hoppas vi kan supporta en god utbildning.

 

Naree tackar hela tiden för all support med mediciner och pengar.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!

 

Har av Leifen just fått veta att Pop själv önskar sig en iPad... (vad är det för fel på en samsung galaxy tab???) . detta får givetvis inte vara något som belastar kontot för sjukvårdskostnader men jag kommer att gå med håven på MPR träffen i GBG i morgon och hoppas att några andra kan tänka sig att ta på sig uppgiften på andra träffar under sommaren så att vi kan ge Pop något hon verkliegn önskar och som BARA är för hennes höga nöjes skull.. (om sedan Leifen ser till att den får lite pedagogiskt innehåll så blundar vi väl ... eller hur?!?!?!)

 

Kom igen, alla mynt till en padda till Pop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Minne00 är vitamininjektionen själv.

Vad som är skillnaden på en iPad och en Samsung Galaxy Tab, skulle väl generera ca 2000 inlägg.

Resultatet är väl vad hon kan få som present från den höga nord.

Skulle medlemmar på MPR skänka Pop en platta av god kvalité, så är nog båda ett gott val.

En grundplåt till en platta, ny eller beg vore fantastiskt till henne, då "statens" platta redan är ur funktion.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utmaningen är utfärdad, Sthlm mot GBG. de i Sthlm har redan börjat så. töm sparbössan och kom till slottskogen i morgon!!!!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

40-60kr per person, vad skulle det bli?

Mängd ger massa, enl fysikens lagar.

Vad ger MPR lagarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är den tidigare borttagna tråden där Leifen kan informera om Pops utveckling,men vi avhåller oss från ekonomisnack här om det är möjligt.Hittar dock inte ursprungstråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er,

gör ett liten trådlyft för detta ädla ändamål.Samtidigt så vet jag att Naree har det jobbigt och fullt upp nu efter den tragiska trafikolyckan och hennes brors bortgång,många papper skall fixas.Leif återkommer om någon vecka med info om Pop.

 

Kontonummer finns i min och Elli63:s profil.

 

Ha det gött alla/Drivern   

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite läges rapport.

Det har varit strul och fördröjningar med processen av Narees brors död, de papper som skulle vara klara den 6 maj och sen den 9 maj, blev klara den 12 maj.

Sånt kostar på med resor fram och tillbaka då enkel väg är 380km. Utan lön också ibland.

I alla fall har dom varit i Bkk igen och besökt läkare på det statliga sjukhuset och även skaffat skydd för Pops arm därifrån.

Ett besök på ett annat privat sjukhus blev inte mycket av då läkarna var upptagna, men den 25 maj skall dom dit igen och det är operation av halsen det gäller.

Den enda operationen som är spikat är den 7 oktober med undersökning den 2 oktober, vid ett statligt sjukhus.

Själv kommer jag att åka till Bkk då, men inte visa upp mig tillsammans med dom.

Minne00 skickade ned tre förpackningar av en mjukgörande kräm av märke "Special Care"?, och produkten fungerar bra. 

Ett skärskilt tack till Minne00 för detta. Går det att få veta priset på varan?

Kanske räcker det i två veckor till. Ta med i någon resväska och lämna hos Drivern?

Minne00 hade visst runt 4 kg specialbandage hemma för Pop också.

Rose Hip Oil för ansiktet har jag nu hemma i Norrland, (inköp från Spanien och USA som kommit) men det får vänta till jag kommer ned.

Om inte någon kan vara budbärare tidigare...

 

Skolan börjar snart och utläggen för det har varit 8000bath denna vecka. Kläder, böcker, material mm.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rose Hip Oil för ansiktet har jag nu hemma i Norrland, (inköp från Spanien och USA som kommit) men det får vänta till jag kommer ned.

Om inte någon kan vara budbärare tidigare...

 

Skolan börjar snart och utläggen för det har varit 8000bath denna vecka. Kläder, böcker, material mm.

 

Leif

 

Hej.

Som jag uttryckte tidigare så tar vi gärna med några extra kilo till Korat i mitten av juli..

 

Med vänlig hälsning

Thure o Tuk

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Som jag uttryckte tidigare så tar vi gärna med några extra kilo till Korat i mitten av juli..

 

Med vänlig hälsning

Thure o Tuk

Jag har det i minnet sen tidigare.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu lagt en ny order till det spanska företaget om en direktleverans av 100ml kallpressad rose hip oil till Naree i Korat.

Kostnad 29 Euro.

 

 

Leveranstid 12 - 18 dar.

 

Vi får se resultatet senare.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hopp!

 

Japp, BMC medical var verkligen frikostiga! De har skickat tre olika storlekars kompressions bandage så att Pop har att växa i. 20 meter av varje storlek! Vilket hjärta!!! Materialet fanns inte i Sverige så de tog hem det från Tyskland och budade sedan hem det till mig, snacka om service... Vår älskade Lamaien har lovat att leverera det redan i början av Juni!!!

Jag har lite feelers ute men det går långsamt just nu, mest för att det är så vansinnigt mycket annat runt mig nu men jag ger inte upp. Skulle dock gärna ta emot hjälp med att lokalisera olika leverantörer eller tillverkare, just den biten tar väldigt mycket tid, att sedan kontakta dem går av bara farten. Alla tips mottages tacksamt via PM.

 

Salvan jag skickade är ACO's egna för problemhud och kostar 79:-/250ml på apoteket men jag hittade den på ett nätapotek för 59 idag.

Det kostar ca 85:- att posta ner, jag köpte en sådan där vadderad grön påse som tar max 2 kilo och det verkade inte tagit två veckor innan det var framme.

Det jobbiga var att fylla i tulldeklarationen... jag är nog inte så smart! Men jag siktade på att vara ärlig och det fungerade uppenbarligen... det är väl som här antar jag att det inte blir uppmärksammat om summan av värdet är tillräckligt lågt men inte för lågt för att väcka misstankar... Sedan tror jag att det hjälper att man uppger en riktig avsändaradress från en privatperson och inte från ett företag tex... (Ok erkänner att det var ett tips jag fick av tjejerna på BMC medical.)

Väljer man att skicka annat än "hudvård" så kan man väl skriva "gift" helt enkelt.

 

Du Leifen. när fyller Pop år? Vid vilka högtider brukar barn få presenter i Thailand och när infaller de högtiderna? Jag envisas med att fira allt man kan fira, namnsdagar, födelsedagar, bröllopsdagar, dagen vi köpte bilen mm.. hela min familj är lika tokig i allt firande och jag välkomnar gärna Pop och hennes mamma i den skaran! Billigare att skicka dem ngt meningslöst men kul än ett blomsterbud till farsdag!!!!!!!!!!  Har dock fortfarande inte barn själv så tips på vad som kan vara kul är välkommet. Tips på ngt som kan uppmuntra Pops mamma tages också tacksamt emot, något. fullständigt onödigt men roligt.:)

 

Åh, nu blev det lååååångt. får skylla på mina smärtstillande... inga hämningar alls!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit off MPR ett tag och ramlade på denna tråd igår och läste igenom hela, kunde inte släppa, det var bland det värsta jag jag någonsin läst tårarna rann :ledsen: , stackars flicka. :y11:

8 timmar i garderoben!!!!! förbannade mäniskor :52:  och sedan mammans reaktion när hon får se sin lilla flicka :ledsen: :ledsen: ,,,,,,, pausar här,,,, :ledsen: :ledsen: ,och jag tror att ingen i den familjen " har alla hästar hemma" :kort:  :kort:  lose face, tror inte det.

Vilket engagemang!!! man blir imponerad av er alla här på MPR, :14:  :14:  leifen kämpa på och ta hand om de dina  "starkt" :av-109998:  jag kommer naturligtvis försöka att sätta in ett bidrag idag och hoppas Pop får så bra vård som möjligt.

Min son har 8:års kalas idag och dottern är 9 år båda hasip/ hasip, bara tanken att någon skulle göra nott sådant mot dem, den skulle inte leva länge. :suicide:

Ser ingen redovisning på ett tag, gäller kontot fortfarande.

Ändrades av woffe2
Link to comment
Dela på andra sajter

Redovisningar är inte tillåtet, ett PM till Ellim63 och Drivern är lösningen.

Konton gäller fortfarande.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det hänfer lite för lite här... behöver fortfarande tips på nåhot ROLIGT att skicka med salvorna på onsdag! !! Ni som har barn kan väl komma med något tips.. snälla!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu lagt en ny order till det spanska företaget om en direktleverans av 100ml kallpressad rose hip oil till Naree i Korat.

Kostnad 29 Euro.

 

 

Leveranstid 12 - 18 dar.

 

Vi får se resultatet senare.

 

Leif

Försändelsen har kommit fram utan problem. Utvärdering om någon vecka...

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart! Här ifrån går post på måndag och div i Lamais väska om nån vecka eller så :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja då fick man tummen ur och fick iväg ett litet bidrag. Kommer fler gånger :thumbsup:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...