Jump to content
IGNORERAD

Köper ni kändisvin/sprit?


Benriach

Köper ni kändisvin/sprit?  

21 röster

  1. 1. Nå, hur ställer ni er till att köpa vin/sprit/öl som en kändis gett namn åt

    • Självklart! Kan jag göda en Kändis så gör jag det!
      2
    • Ja, är det en kändis som marknadsför så måste det vara bra.
      0
    • Nja, kikar lite på det och kollar om det är värt priset
      4
    • Tja, kan köpa en flaska bara för att samla mina idoler, typ...
      2
    • Nej, bara namnet gör att det kostar 40% för mycket
      13


Recommended Posts

Nå,är ni nåt påverkade när ni köper alko, var ni än införskaffar det?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gjort det om det fanns en snaps som hette Edvard Persson.

 

MVH Nonki

Fan, du hittade ett kryphål direkt...   ;-)

 

Får väl tillägga, levande kändisar, alt nydöda som släktingar el dyl vill tjäna peningar på.

 

Ang. E.P snaps så tror jag nog att det skulle vara en succe, då jag tror att han visste vad som satt bra i strupen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Skulle gjort det om det fanns en snaps som hette Edvard Persson. MVH Nonki Fan, du hittade ett kryphål direkt... ;-) Får väl tillägga, levande kändisar, alt nydöda som släktingar el dyl vill tjäna peningar på. Ang. E.P snaps så tror jag nog att det skulle vara en succe, då jag tror att han visste vad som satt bra i strupen...
. Vann en Elvispava på jobbet för drygt ett år sen. Den var dålig i jämförelse till priset. Ska nog testa en pava Per Morberg till sommaren och se om han lever upp till sina recept.. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat det här:

 

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=2138

 

Står visserligen att det är årgång 2010 på flaskan men jag är ganska säker på att vinet kommer från de sista ljuva åren...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

blir en flaska Chang ibland, väl omskriven i MPR.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem  Bränt är väl en kändis om nån ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper endast Gammel dansk, men skaparen har tyvärr gått bort. Han har ju gjort reklam för sin egen dryck men vet inte om han räknas som kändis

 

"Jørgen Ketil Asmund, dansk kemiingenjör som skapade bittern Gammel Dansk, är död. Asmund var produktionschef vid Spritfabrikken i Roskilde. I början av 60-talet blev han ombedd att göra en bitter med mild smak.

Efter tre års experimenterande var Gammel Dansken klar, skriver Skånska Dagbladet.

Receptet är hemligt, men sägs bestå av 29 örter, kryddor och blommor. Rönnbär och ensianrot ingår. Asmund blev 97 år gammal.

Han skapade livsexkret kan man väl säga. Jörgen blev ju 97 och det påstås han tog en sup av Gammel Dansk om morgonen så att säga. Skrev detta som ett svar

Heder åt dig

Absolut den bästa snapsen till allt. Började dricka den för exakt 34 år sedan där någon på Kastrup sade till mig att köpa med en G.D till Thailand för den är bra för magen. Tog en liten sup varje morgon och det var rena medicinen och höll väck problem med magen

Link to comment
Dela på andra sajter

GlenFiddich äe han kändis från Göteborg ? :crazy:  

 

Son till Glenn Grant.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, du hittade ett kryphål direkt...   ;-)

 

Får väl tillägga, levande kändisar, alt nydöda som släktingar el dyl vill tjäna peningar på.

 

Ang. E.P snaps så tror jag nog att det skulle vara en succe, då jag tror att han visste vad som satt bra i strupen...

Edvad Persson är inte död han kommer att leva för alltid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...