Jump to content
IGNORERAD

Körkort och försäkring


John Khonken

Recommended Posts

Om du är inne på turistvisa gäller IDL men är du inne på andra visa gäller max 90 dagar från inresa som står i passet du måste visa samtidigt som du visar körkortet

Det va just det som jag inte fickk 100% klart för mig, anledningen till frågan är att en vän va här i höstas på 1 års multyentrence, men fick tyvärr lov att ta sig hem några månade men återkommer i mars på samma visa och samma IDL!

Törs han det eller ska han köpa ett nytt IDL?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    5

  • acdc

    5

  • Baa

    3

  • John Khonken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det va just det som jag inte fickk 100% klart för mig, anledningen till frågan är att en vän va här i höstas på 1 års multyentrence, men fick tyvärr lov att ta sig hem några månade men återkommer i mars på samma visa och samma IDL!

Törs han det eller ska han köpa ett nytt IDL?

 

Är IDL fortfarande gilltigt så är det inga problem. Då gäller tre månader från nästa inresa.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va just det som jag inte fickk 100% klart för mig, anledningen till frågan är att en vän va här i höstas på 1 års multyentrence, men fick tyvärr lov att ta sig hem några månade men återkommer i mars på samma visa och samma IDL!

Törs han det eller ska han köpa ett nytt IDL?

 

Ja den var lite lurig. Kan tyvärr inte säga vad som gäller och risken finns väl att inte ens polisen vet eller ger olika svar beroende på vem du frågar

 

Försökte hitta original-reglerna på Department of Land Transports hemsida (som ansvarar för körkort) men dom har ingen web-sida på engelska alls

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick inte förnya mitt thai körkort i fjol bara för att för engångs skull bara hade ett TR visa. men I år blir det på det igen nu med trippel visa. Tyvärr får jag bara 1 års giltighet denna gången med, fast jag vill ha 5 . Vilket jag borde få efter två förnyelser. Undrar varför. Står ifs ej i husboken.

//ban

 

Jag förnyar mitt med tr visa inga problem med det fast det var 1 mån tills det går ut, fått reda på att man kan söka 3 månders non immigrant visa O och få 5årigt fick 1 årigt som vanligt sist

.

Ska be tjejen skriva ett brev på Thai att jag köpt/bor på denna addres när jag är i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...